Keresés az oldalon
21 találat erre: „”
Blogbejegyzések (5)
- A kulcsszókutatás alapjai
Mit jelent a kulcsszókutatás? A kulcsszókutatás során különböző szempontok alapján meghatározzuk azokat a releváns keresési kifejezéseket, amelyekre szeretnénk előrébb kerülni a Google találati listáin. Miért fontos a kulcsszókutatás? A kulcsszókutatás azért lényeges eleme a keresőoptimalizálásnak, mert a segítségével, sokkal könnyebben tudunk olyan tartalmakat létrehozni, amelyek megfelelnek a látogatóink keresési szándékának, ezáltal sokkal célzottabban tudunk olyan érdeklődőket terelni a webáruházunkba, akikből vásárlót tudunk konvertálni. A keresőrobotok a weboldalon lévő tartalmat elemezve határozzák meg, hogy az adott oldal miről szól. Ez alapján indexelik a tartalmakat, a kulcsszó relevancia pedig egy fontos elem a rangsorolásnál és megjelenítéseknél. Ráadásul a kulcsszókutatás megfelelő elvégzése nem csak a keresőoptimalizálási eredmények miatt fontos. Egy jól leválogatott kulcsszólista a többi marketing eszköz hatékonyságát is növelni tudja. A lista segítségével hatékonyabban tervezheted meg a blog cikkeid témáját és tartalmát, a közösségi média posztjaidat, a hírleveleket, de még a hirdetési szövegek meghatározásában is fontos szerepet játszik azoknak a kulcsszavaknak a megjelenítése, amelyekre azonnal felfigyelnek az ideális vásárlóid. A kulcsszavak csoportosítása Attól függően, hogy milyen keresési szándékot szolgálnak ki, a kulcsszavakat különböző csoportokba sorolhatjuk: Információs kifejezések Tranzakciós kifejezések Lokációs kifejezések Információs kifejezések A keresési szándék ebben az esetben csak az információ megszerzésére irányul. A felhasználó tisztában van a megoldandó problémája jellegével, de nincs elég információja a megoldásról illetve arról, hogy ezt milyen eszközök segítségével tudja megtenni, vagy melyik a célra legalkalmasabb eszköz. Az ilyen típusú kulcsszavaknál még kisebb az esélye az azonnali vásárlásnak, de jó megoldás lehet az így szerzett látogatókat ösztönözni hírlevél feliratkozásra, illetve remarketing hirdetésekkel a későbbiekben is elérni őket. Az egészséges életmódot példának véve legyen az információs kulcsszavunk a “cukor alternatívák”. Tranzakciós kifejezések A tranzakciós kifejezésekre keresés esetében már erősebb a vásárlási szándék. A látogató már tisztában van a megoldandó problémája jellegével, azt is tudja, hogy erre milyen termékcsoport vagy konkrét termék jelent megoldást és már erős vásárlási szándékkal használja a Google keresőjét. Az ilyen típusú kulcsszavaknál van a legnagyobb esélye az azonnali vásárlási konverziónak. Az egészséges életmód példánál maradva legyen a tranzakciós kulcsszavunk “Eritrit 1 kg”. Lokációs kifejezések Ebbe a csoportba azok a kulcsszavak tartoznak, amiket különböző helyekhez köthetünk. Jellemzően ide sorolhatjuk az éttermekre, szórakozóhelyekre, különféle szolgáltatásokra történő kereséseket. Például Biobolt Debrecen, vegán étterem stb. A Google a saját lokációd alapján a számodra legközelebb lévő helyeket fogja felsorolni. Az ilyen típusú kifejezésekre akkor érdemes célozni, ha a vásárlóidat egy offline/fizikai üzletben is kiszolgálod a webshopod mellett. Keresési szándék meghatározása Előfordul, hogy nem olyan egyszerű éles határt húzni bizonyos keresési kifejezések között. Ebben az esetben a legjobb megoldás az, ha beírod a keresőbe a vizsgált kifejezést és megnézed, hogy a Google milyen találatokat dob fel. Amennyiben azt látod, hogy az első oldalon inkább blog cikkek jelennek meg, akkor a kiválasztott kulcsszóra neked is hasonló tartalomtípust kell létrehoznod, mert a termék vagy kategória oldalaidat erre a kulcsszóra valószínűleg nem fogja megjeleníteni a Google. Ha viszont azt látod, hogy zömében termék oldalakat vagy kategória oldalakat listáz a keresőmotor, akkor ezeken az oldalakon kell elhelyezni SEO szövegeket a kulcskifejezést használva. Fontos, hogy a tartalmad kiszolgálja a keresési szándékot és ne próbálj meg olyan kulcsszavakra célozni, amik nem relevánsak a weboldalad tartalmát tekintve. Ha mégis ilyen kifejezésekre kerülsz ki és a látogatók a te találatodra kattintanak, rövid úton ki is fognak lépni az oldaladról, mert nem kapták meg amit kerestek. A visszapattanási ráta pedig egy lényeges adat, ami a felhasználói élmény minőségét is hivatott megmutatni. Erről pedig fentebb beszéltünk már, milyen fontos rangsorolási faktor. Ingyenes kulcsszó kutató eszközök Most, hogy már csoportosítani tudod a kulcsszavakat ideje összegyűjteni egy nyers listát, amiből majd leválogatod azokat a kifejezéseket, amelyekre célozni szeretnél. Első lépésként nyiss meg egy excel táblát és a termékeid alapján gyűjts össze 30 kifejezést, amiről úgy gondolod fontos a vállalkozásod alapján. A kulcsszavaknak nem muszáj csupán egyetlen kifejezésből állniuk, lehetnek akár 2-3 szavas kérdések is például legolcsóbb eritrit, legjobb biobolt stb. Kerüld a nagyon általános kifejezéseket, illetve a csak márkaspecifikus kulcsszavak használatát. Kérd a Google segítségét A legkézenfekvőbb kulcsszókutató eszköz maga a Google. Az auto suggest funkcióját használva ugyanis olyan kifejezéseket is felfedezhetsz, amik kapcsolódnak a kiválasztott keresési kifejezéshez. Az algoritmus ezeket azért ajánlja, mert a hasonló keresések során sok felhasználó ezekre is rákeresett. Írd be egyenként a korábban összeállított saját listád kifejezéseit a keresőbe és írd hozzá a listához azokat a keresési javaslatokat, amiket a Google ajánl fel neked. Ne csak a fenti keresési mező találatait figyeld, hanem a lap alján megjelenő javaslatokat is fusd át. Google Ads kulcsszótervezője Az Ads kulcsszótervezőjét akkor érdemes használni, ha korábban már volt költésed az Ads fiókodban. Ekkor ugyanis a kulcsszótervező már sokkal pontosabb adatot mutat a keresési gyakoriságot tekintve, vagyis arra vonatkozóan, hogy havi szinten átlagosan hány alkalommal keresnek a kifejezésre ebben a formában. Ez az adat a SEO stratégia szempontjából fontos tényező, amire még később visszatérek, amikor a nyers lista szűkítéséről beszélgetünk. Az ads kulcsszótervezőjében megadhatsz kulcsszavakat, amikkel kapcsolatban alternatívákat javasol a felület, de vizsgálhatsz konkrét oldalakat is releváns kulcsszavakat keresve. SEO PowerSuite - Ranktracker Én kifejezetten szeretem ezt az eszközt, mert a többi SEO toollal ellentétben a SEO Powersuite ingyenes verziójából is sok adatot leszűrhet egy webáruház tulajdonos. A fizetős verziója meg aztán tényleg egy adat cunami, nem beszélve arról, hogy nem csak egy helyezésvizsgáló eszközt kapsz az előfizetéssel, hanem egy-egy külön eszközt a linkmarketingedhez és a weboldalad auditálásához is. De térjünk vissza a Ranktrackerre. Az eszköz segítségével meg tudod vizsgálni azt, hogy milyen kulcsszavakra jelennek meg a te termékkörödhöz hasonló oldalak vagy akár azt is, hogy melyek azok a kulcsszavak, amelyekre a konkurenciád megjelenik TOP10-ben, te viszont nem. Ebből a listából rengeteg számodra is releváns kulcsszót válogathatsz ki, arról nem is beszélve, hogy láthatod, hogy a versenytársaid hogyan muzsikálnak a keresőkben. Az ingyenes verzióban ugyan a keresési gyakoriságra alapjáraton nem kapsz adatot, viszont összekötheted az Ads fiókoddal (ha van benne költés), amivel már tudsz erre vonatkozóan is adatokat kinyerni. Ubersuggest chrome bővítmény Neil Patel nevét azt hiszem nem kell bemutatni, ha marketinges témákról beszélünk. Az Ubersuggest az Ő nevéhez fűződik, az ingyenes chrome bővítményét pedig már a kezdeti időkben is jól ki tudod használni. A felületre itt tudsz regisztrálni a bővítményt pedig itt tudod hozzáadni a böngésződhöz. Ha a bővítmény be van kapcsolva és keresel a Googleban a találati oldal jobb oldalán meg fog jelenni egy blokk, ami a kapcsolódó kifejezések egy részét listázza, illetve láthatod az átlagos keresési számokat is. A találatok alatt pedig információkat találsz az oldal erősségére (Domain Authority) és a találatra érkező becsült kattintásokra vonatkozóan. Kulcsszavak kiválasztásának szempontjai A fenti eszközöket használva jó eséllyel a harmincas listádat felduzzasztottad egy akár több száz potenciális kifejezést tartalmazó listává. Ebből a nyers listából kell most kiválasztani azokat, amelyekre a következő időszakban koncentrálni fogsz. Nézzünk pár szempontot a listád szűkítésére! Lista szűkítése átlagos havi keresés alapján Az átlagos havi keresési szám egy meglehetősen fontos adat a SEO stratégiádat illetően. Az sem ideális, ha csak magas keresési volumenű szavakra célzol és az is rossz stratégia, ha csak a túl alacsony keresési számú kifejezésekre koncentrálsz. A nagyon keresett kifejezésekkel az a gond, hogy a többi versenytársad is inkább arra céloz, mivel ezekből a keresésekből lehet több embert elérni. Bár ez így nem teljesen igaz, nemsokára írok erről. Új piaci szereplőként vagy olyan webáruházzal, ami még sosem volt célzottan keresőoptimalizálva és viszontlinkekkel sem rendelkezik, szinte az esélytelenek nyugalmával indulsz majd az első oldalas pozíciókért a magas keresési gyakoriságú kulcsszavakra. A nullához közeli keresésű kifejezésekkel pedig legtöbbször az a gond, hogy (önmagukban) nem hoznak elegendő számú látogatót, így csak ezekre koncentrálva nem tud vagy nagyon lassan tud majd megtérülni a SEO-ba fektetett pénzed vagy szabadidőd. A jó stratégia az, ha ezekből a kifejezésekből vegyesen válogatsz, akár úgy, hogy egy magasabb átlagos keresésű kulcsszó mellé kiválasztod a közepes vagy alacsonyabb keresésű szinonimáját. Például eritrit (havi átlag 1630 keresés) és eritrit 1 kg (havi átlag 160 keresés). A havi 1000 feletti keresés már magasnak számít. Az 1000 és 100 közötti keresés közepesnek. A havi 100 alatti keresés pedig már alacsonynak mondható. Lista szűkítése kulcsszó fajtája alapján Fentebb csoportokba soroltuk a kulcsszavakat (információs, tranzakciós, lokációs). A keresési számot továbbra is figyelembe véve érdemes úgy leválogatni a listát, hogy a legnagyobb arányban tranzakciós kifejezések legyenek benne (amik a vásárlókat hozzák), de szép számmal célzol vele az információs kifejezésekre (amikkel feliratkozókat szerezhetsz és a remarketing listádat bővítheted) és ha számodra releváns, lokációs kifejezésekre (amikkel vásárlókat terelhetsz a fizikai üzletedbe) is. Miért alkalmazd a longtail stratégiát? A longtail stratégiának röviden az a lényege, hogy ahelyett, hogy minden áron a nagyobb keresésű kompetitívebb kulcsszavakra akarnál előre kerülni, a kisebb keresésű sokkal specifikusabb kifejezések százaira koncentrálsz. Ezekre a kifejezésekre ugyanis könnyebb első oldalra kerülni, akár egy jó tartalommal, linkmarketing nélkül is. Így hosszútávon sokkal kifizetődőbb nagyobb számban a specifikusabb kifejezésekre célozni, mint csak a nagyobb keresésű kulcsszavakra elégetni a marketing büdzsét. Az eredményeket összehasonlítva egy bizonyos idő eltelte után a longtail kulcsszavakra több és akár jobb minőségű látogató érkezhet, mintha előre jutnál 2-3 nagyobb keresési volumenű kifejezésre. Emellett pedig a nagyobb keresésű kifejezésekre elért pozícióidat javíthatja az is, ha a specifikusabb változataira vagy szinonimáira jó eredményeket érsz el a keresőkben. Önmagában a longtail stratégia egy induló áruháznál nem alkalmazható sikeresen, mivel sokkal hosszabb távú működés és tartalmi frissülés után érhető el vele eredmény. Tartalmak tervezése kulcsszókutatás alapján A fenti tanácsok alapján leválogattad a nyers listádat és most már látod, hogy melyek azok a kifejezések, amelyekkel az elkövetkezendő hónapokban dolgod lesz és szöveget kell írnod a felhasználásukkal. A tartalmak tervezése során a következő dolgokra figyelj kiemelten: A listádat áttekintve határozd meg, hogy hová és milyen szövegeket fogsz majd írni! Fusd át még egyszer a találati oldalak alapján, hogy a kiválasztott kulcsszóra milyen jellegű tartalmat vár el a Google és igazítsd ehhez a tartalom típusát. Minden aloldalra egyedi, máshol az interneten nem fellelhető szöveget írj. Ez vonatkozik a webáruházadra is. A már megírt szövegeket ne másold át egy az egyben más aloldalaidra! A szövegeket úgy fogalmazd meg, hogy az ne rontson az olvasási élményen. Ne akard mindenáron belefogalmazni a kiválasztott kulcsszót oda, ahol a szövegkörnyezet nem engedi. Kerüld a kulcsszófelsorolást és a kulcsszóhalmozást. Ha a szöveget végigolvasva úgy érzed, hogy nem tudod gördülékenyen olvasni, zavar a kulcsszó ismétlődése használj szinonimákat. Nincs ökölszabály a szövegek hosszára, de általánosan elmondható, hogy a kategória oldalakon egy minimum 1500 karakteres cikk, blog cikkek esetében pedig a 2000 leütés már egy jó kezdet. Segítségre van szükséged? Elvégzem helyetted a kulcsszókutatást! A kulcsszókutatás körültekintést igénylő feladat, ami sok időt igényel, de bízz bennem, megéri a ráfordítást. Amennyiben nem szeretnéd a saját idődet áldozni erre a feladatra, keress fel és segítek egy használatra kész kulcsszólista összeállításában.
- Így csökkentsd a kosárelhagyások számát a boltodban
A látogatóink csupán 1-2%-a jut el a vásárlási folyamat végéig és teszi le mellettünk a voksát. A kosárba rakással még nincs nyert ügyed, egy elhibázott beállítás vagy egy nem megfelelően kommunikált teendő is komoly lemorzsolódást okozhat a kosár és a pénztár oldalon. Ebben a cikkben a leggyakoribb konverzió romboló beállításokat sorakoztatom fel. Fusd át a listát és ellenőrizd a webshopod beállításait! Kommunikálj érthetően Biztos vagyok benne, hogy rengeteg teszt vásárlást leadtál már a boltodban, így látatlanban is el tudod mondani, hogy milyen lépések követik egymást és milyen szövegek jelennek meg az egyes blokkokban. A vásárlóid viszont még lehet, hogy most találkoznak elsőnek ezzel a felülettel. Kommunikálj hát velük úgy, hogy könnyedén át tudják látni, milyen lépések követik egymást a vásárlási folyamatban és egyértelmű legyen számukra, hogy az információs blokkokban milyen adatokat és milyen formátumban vársz el tőlük. Ezen a pénztár oldalon egy folyamat ábra mutatja a vásárlóknak a vásárlási folyamat lépéseit és azt az oldalt, ahol jelenleg tartózkodunk. Az egyes rubrikák place holder szövegeit átírhatod annak megfelelően, hogy milyen formátumú adatot vársz. Amennyiben azt tapasztalod, hogy például a telefonszám megadásával meggyűlik a vásárlóid baja, add meg place holder szövegként a helyes formátumot vagy vedd fel kérdésként egy pénztár oldalon megjeleníthető Gyakori kérdések modulba. A Shoprenteres boltokban a pénztár GYIK-et Checkout GYIK modulként éred el. A pénztárban megjelenő szövegeket pedig a Tartalom > Szövegek szerkesztése menüpontban tudod módosítani úgy, hogy kimásolod a webáruházadban megjelenő szöveget és a menüpontban található keresőbe illesztve megkeresed a modulban szerkesztési lehetőségét. Felejtsd el a meglepetés költségeket A szállítási és egyéb vásárlással járó plusz költségeket a webáruházad több pontján is kommunikáld. Jelenjen meg egy külön menüpontban a top menüben, a termékoldalon, a kosár oldalon is. Így a vásárlód nem a pénztárban fog először ezekkel a plusz költségekkel találkozni. A nem várt költségek szinte kivétel nélkül elbizonytalanítják a felhasználókat. Ne ezen bukd el a vásárlót! Változatos fizetési lehetőségek Magyarországon még mindig a legkedveltebb fizetési lehetőség az utánvét. A vásárlók bizalmatlanok. Bevett szokás, hogy ha egy új boltból vásárolnak először kisebb összegű, utánvétes rendeléssel tesztelik le, hogy a termék megérkezik-e hozzájuk és csak ezt követően szavaznak bizalmat a shopnak és vásárolnak nagyobb értékben, előre fizetéssel. Az utánvétes fizetési lehetőség tehát elkerülhetetlen a magyar webshopok esetében. Számíthatsz fel plusz utánvét kezelési költséget, hogy ne válasszák nagy számban, de a fizetési lehetőségek listájából semmiképp nem ajánlom, hogy kihagyd. Pár éve még sokkal körülményesebb volt egy induló webshopnak jó ajánlatot kapni egy online fizetési megoldás bevezetésre. Ma már egyszerűen be tudsz vezetni bankkártyás fizetést is, sőt még akár értékesítővel sem kell személyesen beszélned. A SimplePay-nél például a teljes szerződéskötési folyamat online zajlik és körülbelül 7-14 nap alatt meg is vagy vele. Az utánvét után a bankkártyás fizetés a legkedveltebb fizetési forma. A vásárlók szívesen választják, hiszen itt nem közvetlenül neked fizetnek, hanem egy általuk megbízhatónak ítélt banki szolgáltatónak. A bankkártyás fizetés így ugyanolyan biztonságos számukra, mint az utánvét. A fizetési megoldások közül a banki átutalás aránya a legkisebb, ám egyáltalán nem elhanyagolható. Ha eddig azért nem vezetted be, mert sok időt vett el folyamatosan ellenőrizgetni a beérkezett utalásokat jobban jársz, ha ezt a feladatot is rábízod a bankra. Ebben az esetben a rendelés megerősítése után a vásárlód a banktól fog kapni egy emailt az utalási adatokkal és a fizetés határidejével. A termékek ellenértékét a vásárló a banknak utalja át, majd a bank jóváírja a számládon és értesít a fizetésről. Amennyiben a webshopodban elvégezted a beállítást, a rendelés státusza automatikusan átvált “sikeres fizetésre” a banki válaszkód alapján. Shoprenteres boltokban ez szintén a már említett SimplePay átutalás fizetési módnál is elérhető. Felhasználói igényeknek megfelelő szállítási lehetőségek A fix helyen dolgozó vásárlód szívesen választja a futárszolgálatos kiszállítást. Ezzel szemben azok, akik a munkájuk során sokat utaznak és nem tudják előre kiszámítani, hogy hol fognak tartózkodni, amikor a futár érkezik, szívesebben választják a csomagpontos vagy csomagautomatás szállítási lehetőségeket. A szállítási módok kiválasztása során azt is érdemes figyelembe venni, hogy sok vásárló favorizál egyes szállítással foglalkozó cégekkel az eddigi élményeik alapján. Nekem is van olyan futárszolgálat, amit még a magasabb ár ellenére is előnyben részesítek és bizony van, hogy csak azért hagyok félbe egy vásárlást, mert egy olyan futárszolgálattal dolgozik együtt a cég, akivel már többször meggyűlt a bajom. Érdemes tehát ezt az emberi tényezőt is figyelembe venni és nem csak egy csomagszállítással foglalkozó céggel leszerződni, akinél egyaránt van házhozszállítás, csomagpontos szállítás és automata is. Kényelmes megoldás ezt egyetlen cégnek kiszervezni, de nem biztos, hogy a legcélravezetőbb. Kosárelhagyást csökkentő automatizmusok Ha már megtörtént a “baj” és a vásárlód katapultált a webáruházadból, akkor sem kell feltétlen kétségbe esned. Még elérheted őt automatikus emailekkel, amikkel az érdeklődőd újratöltheti a kosara tartalmát és befejezheti a vásárlását vagy csak visszajelzést kérhetsz tőle arról, hogy miért nem fejezte be a vásárlást. Ez utóbbi is hasznos információ, amivel ugyan ezt a konkrét vásárlót nem mentheted meg, ugyanakkor a jövőre nézve fontos változtatásokat eszközölhetsz a webáruházban, hogy jobb benyomást kelts az új érdeklődőkben és ne csússz el ugyanazon, mint korábban. Kosárelhagyó automatizmust akár egy hírlevélküldő vagy ERP rendszerrel is be tudsz állítani (Mailchimp, Salesautopilot, Mailerlite stb), de a legtöbb webáruház rendszerben is van lehetőség automatikus emailek beállítására. Shoprenterben ezt Gold csomagban éred el a Marketing/ Automatikus események menüpontban. A kosárelhagyó emaileket különböző szempontok alapján szegmentálhatod is. Beállíthatod azt például, hogy más ajánlat menjen azoknak, akik egy bizonyos összeg alatt vásároltak és más email azoknak, akik már elérték az általad beállított vásárlási küszöböt. Utóbbi esetében adhatsz a vásárlónak egy jelképes összegű kupont is, hogy meggyőzd a vásárlás befejezéséről. Exit popup Egy jól beállított felugró ablakkal még azelőtt meggyőzheted a vásárlódat, hogy kattintson a megrendelem gombra, hogy rákattintana az x-re a böngésző lapfülei között. Amennyiben magyar megoldást keresel, magyar nyelvű supporttal ismerd meg az Optimonk lehetőségeit. Remarketing hirdetés A remarketing hirdetéssel elérheted, hogy a látogatód a távozás után is találkozzon a weben a kosárba tett vagy megtekintett termékeiddel. Ezt a Facebook és Google (és más felületek) úgy éri el, hogy minden látogatódat egyedi azonosítóval jelöli meg, ami alapján látja azt, hogy járt már a webáruházadban és milyen tevékenységeket végzett el a felületen. Ezek alapján a hirdetésben pontosan azok a termékek jelenhetnek meg, amiket megnézett, kívánságlistára vagy kosárba rakott. Ezáltal egy jó darabig ott maradsz a fejében és elérheted, hogy visszatérjen vásárolni a boltodba. Elemezd a vásárlói viselkedést A fenti lépéseket akkor tudod a legtökéletesebb formában kivitelezni, ha pontosan tudod, hogy milyen interakciókat hajtanak végre a látogatóid a webáruházadban. A felhasználói viselkedés elemzéséhez számos szuper platform elérhető. Én a két kedvencemet ajánlom most neked, amik teljesen ingyenes formában is elérhetőek. Google Analytics Szerintem nem leptelek meg nagyon azzal, hogy az Analyticset hoztam vásárlói viselkedés elemzése témakörben. Az Analytics fiók összekapcsolása a boltoddal a webáruház indítás 0. lépése (kéne, hogy legyen). Ezzel szemben gyakran találkozok olyan webshop tulajdonosokkal, akiknek hónapok- évek óta működik a boltjuk, de vagy nincs bekötve az Analytics fiók, vagy nem megfelelően van beállítva. Pedig ezen az ingyenes felületen, számos fantasztikus más jelentés mellett, arról is fontos információkat kapsz, hogy hol morzsolódik le a legtöbb látogató (akár a pénztár folyamat egyes lépéseire is lebontva). A Webshop SEO kezdőknek című ingyenes e-bookomban többek között az Analyticsről is kicsit bővebben írok, kezdve az összekötéstől, a célbeállításokon át az egyes jelentésnézetek bemutatásáig. Vásárlói viselkedés elemzése Hotjar segítségével A Hotjarnak bár van fizetős megoldása is, a kezdetekben bőven elegendő lesz számodra az ingyenes verzió. Az így kapott adatok alapján is számos olyan változtatást eszközölhetsz a boltodban, amivel segíted a látogatóidat a vásárlási folyamat végig vitelében. A Hotjar használatával videókon nézheted vissza, hogy mit csinálnak a látogatóid a boltban. Például, hogy mire kattintanak, mit olvasnak el és mi az az információ, ami fontos lenne, de elsiklanak felette? A videós funkció mellett hőtérképen nézheted meg, hogy a webshopod mely területeit böngészik leginkább illetve arról is információt kaphatsz, hogy meddig görgetnek le a vizsgált aloldalakon. Ezek alapján könnyebben tudsz tervezni azzal, hogy a fontosabb információkat hol helyezd el illetve mik azok a megjelenítési módok, amik nem érnek célt a felhasználóidnál. Összefoglaló Egy webáruház sohasem lesz teljesen kész. Mindig tudsz majd rajta valamit optimalizálni, hogy még eredményesebben tudjon működni. Ez az egyik legizgalmasabb része a webshop üzemeltetésnek. Bízom benne, hogy viszel magaddal pár fontos tanulságot ebből a cikkből és hozzájárulhattam a webáruházad sikeresebbé tételéhez. Ha szeretnél még hasonló tippeket kapni webáruház témakörben töltsd le a Webshop SEO kezdőknek e-bookomat, amelyben közel 100 oldalban mutatom be a legfontosabb SEO-t érintő webáruházas beállításokat.
- A SEO jelentése: Mi fán terem a webshop SEO?
A SEO kezdőknek egy nehezen megfogható marketing eszköz. Ebben a cikkben arra törekszem, hogy bemutassam a SEO alapjait. Bízom benne, hogy a cikk végére jobban képbe kerülsz a keresőoptimalizálással kapcsolatban és segítségedre lehettem abban, hogy a megfelelő helyre rakd a marketing stratégiádban. A SEO jelentése, a keresőoptimalizálás célja A SEO egy mozaikszó, ami az angol Search engine optimization kifejezésből ered. Ez magyarra fordítva “kereső motor optimalizálást” jelent. A keresőoptimalizálás során arra törekszünk, hogy olyan tartalmakat hozzunk létre a weboldalunkon, ami megfelel a keresőmotorok rangsorolási alapelveinek. Ezáltal elérhetjük azt, hogy az általunk preferált keresési kulcsszavakra minél előrébb jelenjünk meg a találati listákon és minél több potenciális vásárlót tudjunk a saját webhelyünkre terelni a keresőkből. A magyar keresési szokásokhoz igazodva a keresőoptimalizálás leginkább a Google irányelveinek való megfelelést jelenti, mivel a magyar felhasználók több, mint 90%-a a Google rendszerét használja keresésre. Mit jelent a keresőmarketing? Most, hogy elkezdtél te is egyre több szakmai anyagot olvasni annak érdekében, hogy javítani tudd a webáruházad elérését, biztosan találkoztál már a keresőmarketing kifejezéssel. A Google találati oldalain egyaránt találkozhatsz hirdetésekkel és organikus találatokkal is. A két tartalmi forma együtt adja a keresőmarketing csoportját, azonban érdemes ezeket elkülöníteni egymástól. A legfontosabb különbség a Google Ads hirdetések és a keresőoptimalizálásnak köszönhető organikus elérés/találatok között, hogy ha egy Ads hirdetésre kattintva jutnak el a látogatók a webáruházadra a kattintásért cserébe fizetned kell. Ezért hívják ezeket a hirdetéseket PPC hirdetésnek, vagyis “Pay per click” kattintás alapú hirdetésnek. Az organikus megjelenés esetében nem fizetsz direkt módon a kattintásért. A ráfordított időddel vagy ha szakemberre bízod a keresőoptimalizálási feladatokat viszont közvetetten mindenképp költsége lesz annak is, hogy kiharcold az első oldalas pozíciókat. A másik fontos különbség a Google Ads hirdetések és az organikus találatok között az időtáv. A PPC hirdetések esetében egy hirdetés csupán addig jelenik meg és látogatókat is addig szerzel belőle, amíg fizetsz érte. Ha a hirdetést lekapcsolod, ebből a forrásból már nem tudsz potenciális vásárlókat szerezni. Ezzel szemben a keresőoptimalizálás, bár lassabban térül meg, de célzott tevékenység nélkül is még hosszú ideig hozza neked a látogatókat. Tartalmi frissülés és a linképítés folytatása nélkül is még hónapokig megtarthatod az első oldalas pozíciókat. Természetesen a marketing stratégiád kialakításánál mind a kettőnek kulcsszerepe van. Azonban a büdzsé meghatározásánál jó, ha látod a marketing eszközök közötti különbséget, ezzel pedig biztosabban tudod meghatározni azt is, hogy melyik az az eszköz, amire nagyobb hangsúlyt fogsz fektetni a webáruházad marketingjében. Hogyan jelensz meg a találati listákon? Miért fontos az első oldalra kerülni? Van egy régi vicc a keresőoptimalizálással foglalkozók körében. “Ha meg akarsz úszni egy gyilkosságot és el akarsz rejteni egy hullát, hogy soha senki ne találja meg, rejtsd el a Google második oldalán!” Ha csak a saját keresési szokásaidat vizsgálod melyik a valószínűbb forgatókönyv? A: Beírod a keresési kifejezést, nem találod meg az első oldalon a keresett tartalmat ezért lapozol és megnézed a további oldalakat is. B: Az első oldalas sikertelen keresés után módosítod a keresési kifejezést és mindezt addig folytatod, amíg nem találod meg amit keresel? Szerintem te is a második forgatókönyvre szavaznál és a felhasználók 99%-a így is tesz. A maradék 1% azok a webáruház tulajdonosok, akik a találati listán keresik saját magukat. :) A fenti felhasználói viselkedés miatt tehát az átkattintások jelentős százalékát az első oldal viszi el. Emiatt fontos, hogy a vállalkozásod szempontjából fontos kifejezésekre a te webáruházad jelenjen meg az első oldalon és azon belül is minél előrébb, hiszen az első három organikus találat viszi el az átkattintások 70%-át. A SEO területei A keresőoptimalizálási feladatokat három nagy területre oszthatjuk: Onsite SEO Offsite SEO Technikai SEO Az onsite SEO jelenti mindazokat a feladatokat, amik a webáruház tartalmi kialakításához kapcsolódnak. Ide tartozik az, hogy milyen kulcsszavakat használsz a webshopodban, hogyan építed fel a kategóriafádat, milyen szövegeket helyezel el a főoldaladon, kategória és termékoldalaidon, blogodon. Ezeket hogyan formázod, rendelkezel-e megfelelő belső link hálózattal és még rengeteg pontot sorolhatnék ide. De az már egy másik cikkért kiált. Az offsite SEO mindaz a SEO tevékenység, amit a webáruházadon kívül végzel, de befolyással van a SEO eredményeidre. Ennek egy tipikus eleme a linkmarketing, amely során arra törekszel, hogy minél több és minőségibb, a webáruházadra visszamutató linket szerezz más releváns témájú oldalaktól. A backlinkek száma egy fontos rangsorolási faktor. A Google ezeket a linkeket mintegy szavatokként kezeli, amik arról adnak tanúbizonyságot, hogy a tartalmad kedvelt és megbízható, ezért megéri előrébb sorolni a találati listákon és szélesebb felhasználói réteghez is eljuttatni azt organikus formában is. Ugyanakkor az offsite SEO-hoz tartozik minden olyan tevékenység, ami hozzájárulhat a márkaismertség növeléséhez. Például egy rendezvényen való megjelenés, de ide sorolhatnám a közösségi média felületeken való megjelenésed erősítését is. Ezekkel a lépésekkel ugyanis bekerülsz az emberek fejébe és növelheted a márkádra való keresést a Googleben is, ami közvetetten hatással lesz a SEO eredményeidre is. A technikai SEO pedig lefedi mindazokat a feladatokat, amik kód szinten a webáruház felépítéséhez és működéséhez kapcsolódnak. Ide sorolhatnám például a webáruház betöltési sebességét, a mobilbarát megjelenést, a sitemap kialakítását, a duplikált tartalmak kezelését. Ezekkel többnyire nem kell olyan mélyen foglalkoznod, ha a megfelelő bérelhető webáruház rendszert választod ki, mivel ezekkel a fejlesztési feladatokkal a cég fejlesztői foglalkoznak a háttérben. Google algoritmusok, algoritmus frissítések A kétezres évek elején még kevésbé szofisztikált módszerekkel is előre lehetett kerülni a keresési találatokban. Ekkor még a Google működése viszonylag egyszerűen kijátszható volt. A sok visszaélés azonban a felhasználói élmény romlásához vezetett. Ezt igyekszik kiküszöbölni a Google a különböző alapalgoritmusok futtatásával és a rendszeres algoritmus frissítésekkel. 2011-től szinte évente adtak ki olyan algoritmus frissítéseket, amik jelentősen átalakították az addigi találati listákat. A 2011-es Panda névre keresztelt algoritmus frissítés azokat az oldalakat szórta ki a találati listáról, amik gyenge minőségű, az olvasási élményt zavaró szövegekkel manipulálták a helyezéseket. Ezt követte 2012-ben a Pingvin, ami a spam viszontlinkekkel operáló oldalaktól szabadult meg. A 2013-as Hummingbird a szemantikus keresésre és Knowledge Graph-ra összpontosított. 2014-től vált fontosabbá az SSL/HTTPS titkosítás megléte. Ez az elem is bekerült a rangsorolási faktorok közé. 2015-ben a Mobile update hatására a nem mobilbarát besorolást kapott oldalak hátrébb kerültek a találati listákon. Még ebben az évben bejelentették a Rankbrain algoritmus indulását is, ami teljesen átalakította az addigi SEO szövegírást és lehetővé tette azt, hogy a Google könnyebben megértse a szókapcsolatok jelentését. Ennek köszönhetően fordulhat elő például az is, hogy megjelensz a keresőkben olyan kulcsszavakra is, amiket egyáltalán nem használtál a szövegeidben, de hasonló jelentéssel bírnak. 2016-ban az akkori Adwords (ma már Ads) találati oldali megjelenését alakították át. Maximálták a lap tetején megjelenő hirdetések számát 4-re, illetve eltűntek a jobb oldali hirdetések. 2017-ben volt egy kis szusszanásnyi időnk, hogy aztán 2018-ban a Medic “core” update-tel újra felkavarják az állóvizet. Ez a frissítés a nevével ellentétben nem csak az egészségüggyel és wellnessel foglalkozó oldalakat érintette, hanem jelentősen átrendezte a teljes találati listát is. A 2019-es BERT algoritmusnak köszönhetően a Google már sokkal emberszerűbben/emberközelibb módon tudja értelmezni a kereséseket, ezáltal sokkal pontosabb találati listát tud generálni a felhasználók számára. Tehát ez is egy mesterséges intelligencián alapuló algoritmus. Majd 2021-ben útjára indult a Page experience névre elkeresztelt frissítés is, ami a nevéből is adódóan az oldal élményt befolyásoló tényezőkre koncentrál, különös tekintettel az oldal betöltési sebességére. A Google természetesen nem minden algoritmus frissítést jelent be. Év közben többször is tapasztalhatod, hogy a helyezéseid ingadoznak és akár rövid időre ki is kerülsz a TOP50 találatból is. Ilyenkor érdemes utánajárni a hazai és külföldi SEO-val foglalkozó közösségekben annak, hogy más is tapasztalja-e a találati lista változását. Az ite.hu-nak például nagyon jó összefoglalója készül és folyamatosan frissül pontosan ebből a célból. Keresőoptimalizálás Gy.i.k. Mi az a kulcsszókutatás? A kulcsszókutatás során kiválasztod azokat a releváns kifejezéseket, amik a vállalkozásod szempontjából fontosak és szeretnél ezekre a Google első oldalán megjelenni. Különböző ingyenes és fizetős kulcsszótervező és helyezésvizsgáló eszközök (Ads kulcsszótervező, Google Search Console, Ahrefs, SEO Powersuite stb.) segítségével pontosabb képet kaphatsz arról is, hogy a konkurenciád milyen kifejezésekre jelenik meg a TOP10-ben, illetve a saját oldalad hogyan muzsikál a kiválasztott kifejezések tekintetében a találati listákon. A kulcsszavak keresése fontos lépése a keresőoptimalizálásnak, amit nem lehet megspórolni. Egy jó kulcsszólista segítségével olyan tartalmakat készíthetsz a webáruházadba, ami alapján sokkal könnyebben megértik a keresőrobotok, hogy miről szól az oldalad és a számodra releváns, vásárolni vágyó látogatókat terelik a webáruházadba. Miért fontosak a szöveges tartalmak és a SEO szövegírás? A keresőrobotok a webáruházadban elhelyezett egyedi szövegek alapján tudják megérteni, hogy miről szól az oldalad. Amennyiben ezek a szövegek nem megfelelő minőségűek (nem releváns, máshonnan másolt, rosszul tagolt, nehezen olvasható és értelmezhető) vagy mennyiségűek, azzal megnehezíted a keresőrobotok munkáját és akadályozod őket abban, hogy a számodra releváns látogatókat juttassák el hozzád. Mi az a linkmarketing? A linkmarketing segítségével érheted el azt, hogy a Google minőségibb, megbízhatóbb oldalként tekintsen rád. A linképítés során arra törekszel, hogy a témádban releváns, külső oldalakról olyan linkeket szerezz, amely a webáruházad egy aloldalára mutat. Ezek a visszamutató linkek olyanok a Google számára, mintha szavazatokat kapnál az oldaladra. A megfelelő linképítési tevékenység eredményeként a webáruházad folyamatosan feljebb lépked majd a találati listákon. Mi a meta title és a meta description? A meta title és a meta description közvetlenül nem jelenik meg a webáruházadban, csak a forráskódban tűnik fel. Ez az információ egy ajánlás a Google számára, ugyanis ezek az adatok megjelenhetnek a találati listán is. A kékkel szedett szöveg/link a meta title, az alatta feketével szedett pár soros szöveg, pedig a meta description. A meta adatok megadása közvetlenül nincs befolyással a rangsorolásra, ugyanakkor helyesen kitöltve növelheted vele az átkattintási arányt, ami már egy rangsorolást befolyásoló tényező. A meta title ajánlott hossza 70 karakter, a meta description-é pedig 160 karakter. Érdemes ezeket az ajánlásokat betartani, ugyanis nagyobb eséllyel jeleníti így meg a Google az általad megadott szöveget. Előfordulhat, hogy a Google felülírja az ajánlásodat és ő maga választ ki egy szövegrészletet az oldaladról. Ez általában akkor fordul elő, ha túl rövid vagy túl hosszú, esetleg az oldal tartalmát tekintve nem releváns szöveget adsz meg.
Aloldalak (16)
- SEO audit - Shopzen.hu
Találj rá azokra a hibákra amik miatt kevesebb vásárlód érkezik a keresőkből Kezd itt: Miben segít a technikai SEO audit? Ha te is inkább messzire elkerülöd a boltod SEO beállításait , mert úgy vagy vele, hogy kisebb gondot okozol azzal, hogy nem piszkálod, egy SEO audit segít a megfelelő irányba állítani és rajta is tart az úton hosszú hónapokig. Ha úgy érzed, hogy minden keresőoptimalizálási elvárásnak megfelel az áruházad, mégsem jönnek az eredmények , egy audit segít rávilágítani azokra a hiányosságokra, amik akadályoznak a siker elérésében. Ha nagyobb strukturális átalakítást végeztetek a bolton vagy új rendszerre költözött az áruház , elengedhetetlen egy átfogó elemzés, hogy még azelőtt elcsípjük és javítsuk a hibákat, mielőtt nagyobb gondot okoznának. Ha hirtelen drasztikus romlásnak indult az organikus elérés és a probléma több hete fennáll, de nem tudsz rájönni mi okozza a bajt, auditálni kell az áruházat. Egy jó technikai SEO elemzéssel pontosan tudni fogod, hogy milyen beállításokat kell elvégezned annak érdekében, hogy fokozatosan előrébb kerülhess a találati listán a számodra fontos kulcsszavakra. Így szűrd ki a szakértői ajánlatokat Amennyiben használható elemzést akarsz kapni a kifizetett összegért nem árt figyelembe venni a következőket: Egy megfelelően elvégzett technikai SEO audit nem csak egy táblázatot tartalmaz a javítandó URL-ekkel és a hibák jellegével, hanem egy külön dokumentumban le is írja, hogy mit jelentenek ezek, miért fontosak keresőoptimalizálási szempontból és hogyan tudod ezeket a módosításokat elvégezni. Nincs minőségi SEO elemzés kulcsszókutatás és versenytárs elemzés nélkül! Ugyanis ezekkel kapsz képet például arról, hogy az aloldalaidon milyen kifejezéseket kell használnod és betekintést nyersz abba is, hogy a konkurenciád milyen számodra is releváns kulcsszavakra helyezkedik el a Google TOP10 találataiban, honnan érkeznek a látogatói, milyen korcsoportba és nembe tartoznak. Az elemzés során a SEO szakember ellenőrzi a Google Analytics és a Search Console beállításaidat is. Nem zárkózik el az audit utáni konzultáció lehetőségétől, hogy szóban is megválaszolhassa minden felmerülő kérdésedet. Ilyen véleményekre Kíváncsi vagy, hogy mégis honnan veszem ezeket? 2016 óta foglalkozok keresőoptimalizálással. 3 évig vezettem a Shoprenter SEO divízióját. Számos kedvelt SEO termékük kialakítása fűződik a nevemhez. Az évek alatt több, mint 100 auditot készítettem és menedzseltem már. Illetve több Ország Boltja győztessel dolgoztam együtt a keresőoptimalizálási eredményeik javításán. törekszem "Elég speciális területen dolgozunk, meditációs képzéseket, elvonulásokat tartunk, nagyon érzékenyek a szavakra, megfogalmazásokra azok akik hozzánk járnak. Az ő elérésükhöz kerestünk hatékonyabb eszközöket, ezért volt szükségünk Dorinára. A közös munka eredményeképpen egy új honlapot indítottunk útjára Dorina tanácsai és kutatómunkája nyomán. Mivel már maga a kutatás is feltárt olyan dolgokat, amiken javítani tudtunk, emiatt nagyon bizakodó vagyok a sikert illetően. Dorina online rendelkezésre állt a megrendelés pontosításához, átvizsgálta a meglévő oldalainkat, és írásos javaslatokat tett az új oldal struktúrájának és tartalmának kiegészítésére, változtatására is. Az elkészült oldalt újra átnézte és véleményezte, nagy segítségünkre volt tehát a teljes folyamatban." Dr. Czike Klára coach, buddhista tanító - czikeklara.hu "8 évnyi szakmai pályafutásunk alatt ügyfeleinkkel elég sok kihívást éltünk át marketing területén, viszont Dorináról nyugodt szívvel állíthatjuk, hogy az ország egyik legkiválóbb szakértelmű és színvonalú keresőoptimalizálását nyújtja. Az eredmények és a naprakész tudása magukért beszélnek." Fazekas István Developer, BoostX.eu "Osztom a véleményemet Klárával. Több SEO-ssal dolgoztam már együtt, és persze mindig tanulok újakat. Nekem különösen hasznos volt, hogy nem csak azt írtad meg, hogy mit hova írjunk, hanem azt is, hogy miért. Az edukálás pedig egy olyan gesztus, ami nem csak azt segíti, hogy önállóan tudjunk SEO szempontból ötletelni, hanem egy segítőkész attitűdöt sejtet, ez pedig véleményem szerint legalább annyira fontos, mint a szakmai hozzáértés. Sokszor fordulnak hozzám SEO-kérdésekkel, szívesen hozzád irányítom ezeket az ügyfeleket a jövőben." Turnhauser Panni webdesigner - turnhauserpanni.hu "Dorina egy rendkívül alapos és profi szakember, ami már az első egyeztetés alkalmával érzékelhető. :) A SEO szolgáltatásait teljesen egyedi igényekre szabja, nagyon rugalmasak a konstrukciók. Mindenkinek ajánlom őt, aki hatékonyan szeretné fejleszteni a SEO területét!" Papp Sára Project Manager, BoostX.eu "Kevésszer éreztem így mint most. Megérte erre költeni, köszönöm a munkádat." Kasuba István, a huni.hu játékwebáruház tulajdonosa "Lassan már szóhoz jutok, eszméletlen sok mindenre világítottál rá a weboldallal kapcsolatban! Hamarosan talán az egészet sikerül átszerveznem, átírnom, átrendezgetnem. Bevallom sok dolgot elsőre nem értettem, nehézkesen ment, olyan volt mint mikor kötni tanulsz, kötsz és bontasz. Egy-két napig csináltam valamit, másnap újra gondoltam, újra értelmeztem. Nagyon köszönöm a segítségedet!" Gáncs Mária, a rikalakastextil.hu webáruház tulajdonosa " Borzasztóan sokat segítettél, végtelenül boldog vagyok, hogy a véletlen útján a legjobbkor voltál a legjobb helyen számomra. Sosem gondoltam volna, hogy a webshop költöztetés ilyen bonyolult és jól pofára estem volna, ha nem segítesz. Szóval a végtelenségig meg vagyok elégedve és ezerszer is köszönöm! Barczinkáné Sághy Bernadett, a tipik.hu webáruház tulajdonosa Válassz csomagot Válaszd ki a számodra megfelelő csomagot és töltsd ki az érdeklődő űrlapot. Beküldést követően felveszem veled a kapcsolatot. Az elemzéshez nem szükséges, hogy Shoprenteres boltod legyen. Részletes SEO audit Átfogó webáruház elemzés Kulcsszókutatás és versenytárs elemzés Google Analytics és Search Console beállítás, meglévő beállítások ellenőrzése 30-40 oldalas technikai SEO elemzés és technikai SEO faktorok táblázat 60 perces konzultáció a felmerült kérdések tisztázásához 90.000 Ft Érdekel Olvasd el a GYIK-et Felmerült néhány kérdésed? Ha szimpatikus vagyok neked, de még nem tudod, hogy milyen szolgáltatásokra van szükséged, ez a blokk segíthet! Ha nem találod meg a kérdésedre a választ keress bátran az info@shopzen.hu címen! Tovább olvasom Mi történik a megrendelést követően?Hogyan zajlik a fizetés? A megrendelő űrlap beküldését követően emailben felveszem veled a kapcsolatot és kiküldöm az előleg számlát, amit átutalással tudsz teljesíteni. Az összeg jóváírását követő 5 napon belül kezdem meg a munkát, amennyiben minden szükséges adatot megkaptam tőled. Az első emaillel ki fogok neked küldeni egy információs dokumentumot is pár kérdéssel, amik alapján jobban megismerhetem a vállalkozásodat, a kitűzött céljaidat, húzó termékeidet. Ezeket figyelembe véve fogom elkészíteni a kulcsszókutatást és versenytárs elemzést. Tovább olvasom Már be van állítva az analitika, ha azt nem kérem változik a csomag ára? Mindenképp a csomagok részét képezi az Analytics és a Search Console fiókok beállításainak ellenőrzése, mert sokszor találkozok hiányos vagy hibás beállításokkal, amik befolyásolják az adatok mérését és rossz irányba vihetnek téged a későbbiek során. Tovább olvasom Mennyi időt vesz igénybe az audit? A befizetéstől és az információs dokumentum átküldésétől számítva körülbelül 2-3 hetet szokott igénybe venni az elemzés. Ez sok időnek tűnhet, de csak ilyen időtávval tudom neked garantálni az alapos munkát, amiről te is azt fogod gondolni, hogy 100%-ig megérte a befektetett pénzt. Tovább olvasom Csak Shoprenteres áruházakat vizsgálsz meg? Főleg Shoprenter és Wordpress motort használók keresnek meg, de igazából egy SEO audit teljesen rendszer független. Mivel ezeket a rendszereket jól ismerem, pontosabb instrukciókat tudok adni, hol tudod elvégezni a szükséges beállításokat, de egy Unas, Shopify, Shoptet és egyéb motoron futó webáruház elemzés is hasznos információkat fog adni számodra és el tudsz majd igazodni az elemzésben. Tovább olvasom Hogy néz ki egy kulcsszókutatás? A kulcsszókutatás során az általad megjelölt konkurens áruházakat is vizsgálva fogom listázni azokat a releváns kifejezéseket, amikre érdemes lehet SEO szempontból fókuszálni. Készítek egy több száz kulcsszóból álló nyers listát, amelyben szerepelnek a kulcsszavak és a havi átlagos keresési számok. Ezt a listát leválogatom egy kb 30-40 kifejezésből álló ajánlásra. Ezzel érdemes a munkát elkezdeni, ez lesz a szövegírási és linképítési feladatok alapjául szolgáló táblázatod. A listában szerepel a kiválasztott kifejezés, a boltod jelenlegi helyezése a kulcsszóra, a havi átlagos keresés és az URL, amit jelenleg listáz a Google. Tovább olvasom Mit tartalmaz egy audit dokumentum? Az elkészített audit körülbelül 30-40 oldalas, amely általánosságban az oldal egészére vonatkozóan tesz megállapításokat (domain, https státuszkódok, H tagok, Canonical beállítások stb.) illetve a webáruház fő oldalait lebontva is kapsz javaslatokat (főoldal, kategória oldal, termék oldalak, egyéb tartalmi oldalak, pénztár folyamat). A dokumentumhoz tartozik egy technikai SEO faktorok táblázat, ami problémakörökre bontva munkalaponként listázza azokat az URL-eket, amikkel teendőd lesz. Tovább olvasom El is végzed az elemzésben szereplő beállítási javaslatokat? Nem képezi a csomag részét a beállítások elvégzése. A záró konzultációt követően szabad kapacitás függvényében óradíjas alapon tudok neked segíteni a továbbiakban. Tovább olvasom Én nem értek a SEO-hoz, biztosan el tudom majd végezni a beállításokat az audit alapján? Az auditban leírtakat úgy fogalmazom meg, hogy laikusok számára is pontosan érthető legyen, hogy mi a Google elvárása és ennek, hogy tudsz eleget tenni az áruházaddal. Külön listázom azokat a teendőket, amik a webáruház motor fejlesztőihez tartoznak és ajánlok partnert azokra a feladatokra, amiket biztosabb szakemberrel elvégeztetni. De a tapasztalat azt mutatja, hogy a legtöbb beállítási kérdés a tanácsokat megfogadva nem igényel szakembert, kivéve ha időt szeretnél spórolni és inkább kiszerveznéd ezt másnak. ;) Tovább olvasom Vissza fogja hozni a csomag az árát? Ezt elemzés nélkül sajnos nem tudom megmondani Neked. Az elemzés során olyan hibákra derülhet fény, amelyek javításával több látogatót és potenciális vásárlót érhetsz el organikusan. A tapasztalat azt mutatja, hogy hosszabb távon gondolkodva megéri évente legalább egy alkalommal befektetni egy auditba.
- Webáruház készítés és SEO | ShopZen.hu
Szeretnél te is olyan webáruházat ami meggyőzi a látogatóidat, hogy nálad vásároljanak? Érdekel Kezd itt: A vevőbarát webáruházak 9 ismérve ingyenes e-book A legfontosabb felhasználói elvárások egy mai webáruházzal szemben Mitől fogja a webáruházad elérni azt a profi hatást, amivel meggyőzöd a látogatóidat, hogy tőled érdemes vásárolni Hogyan érd el a célközönségedet? Hogyan kommunikálj le egy úgy vásárlást, hogy az visszatérő ügyfeleket hozzon? Mitől lesz egy termékoldal vevőbarát? Milyen beállításokkal csökkentheted a kosárelhagyások számát? Végezd el az e-bookban szereplő beállításokat és alakíts ki egy olyan webáruházat, amiből öröm vásárolni! Letöltöm az e-bookot Dorina vagyok, webáruház manager és SEO szakértő Olyan webáruházakat alakítok ki, amelyek megjelenésükben és tartalmukban hozzásegítik az ügyfeleimet ahhoz, hogy folyamatosan növeljék a vásárlóik számát. Mindezt úgy, hogy a keresőoptimalizálási szempontokat sem áldozom fel az esztétikum oltárán . 2016 óta foglalkozok webáruházakkal. A pályámat Magyarország egyik legnagyobb bérelhető webáruház rendszerénél, a Shoprenternél kezdtem ügyfélkapcsolatosként. Rövid idő alatt átnyergeltem a Shoprenter SEO divíziójához, ahol több száz SEO projektet menedzseltem és 3 évig irányítottam a részleget. 6 év után úgy döntöttem, hogy szeretném kipróbálni magam szabadúszóként és megszületett a Shopzen - Webáruház egyszerűen. Segítek neked úgy felépíteni a SEO barát webáruházadat, hogy a látogatóid egy külön kis szobát nyissanak Rólad a fejükben és később visszatérjenek hozzád vásárolni. beszéljünk róla választottak Akik már engem Egy teljesen új nézőpontot kaptunk Tőle... Nem is volt kérdés, hogy tovább dolgozunk vele... A közös egyeztetés során Dorina nagyon sok frappáns tanáccsal látott el minket, hogy mire érdemes kisvállalkozóként odafigyelni a tartalmak felépítésében, hogyan lehet felkelteni az olvasó érdeklődését, fenntartani a figyelmét, és mindezek mellett a szövegek hogyan fogják növelni az internetes elérésünket. Egy teljesen új nézőpontot kaptunk Tőle, amit nem csak a honlapunkon, de a social media felületeken is kamatoztatni tudunk, hiszen az elérést ott is nagyban befolyásolja a szöveg minősége, tartalma. Kalivoda Tímea, a fittpiac.hu tulajdonosa Dorina volt a SEO projekt menedzserünk a Shoprenternél. Amikor átvette a projektet rengeteg új tanácsot adott, nem csak a SEO tekintetében, hanem UX/UI kérdésekben is. Amint megtudtuk, hogy szabadúszó lett, nem is volt kérdés, hogy tovább dolgozunk vele a webáruházunk hatékonyabbá tételén. Dányi József, a klimaman.hu tulajdonosa Nyugodt szívvel bízom rá a projekteket Nagyon fontos volt számomra, hogy olyan partnereim legyenek, akik úgy bánnak az ügyfeleimmel, ahogy én is tenném. A visszajelzések alapján Dorina szolgáltatásai és a kommunikációja is kimagasló minőségűek. Nyugodt szívvel bízom rá a projekteket! Mezei Zsanett, a webshoptanacsado.hu tulajdonosa Minőségi változáson mentek át a SEO szövegeink... Bármilyen kérdéssel fordultam Dorinához, Ő olyan profi és jól kifejtett választ adott 1-2 napon belül, amivel bárki meg lenne elégedve. Minőségi változáson mentek át a SEO szövegeink, miután elkezdtünk együtt dolgozni. Szabó Lajos Tibor, a gepeszcentrum.hu tulajdonosa Te leszel a következő? Legyen végre egy olyan webáruházad,ami a kezed alá dolgozik! Egy jól kialakított webáruház: Megjegyezhetővé tesz A potenciális vásárlóid nagy része nem fog az első látogatás során vásárolni nálad. Az elsődleges cél tehát, hogy megmaradj a vásárlód fejében lehetőségként, hogy amikor már meghozta a döntést, te legyél az első opciója. Ismeri a vásárlói szokásokat Képzeld el, hogy egy szitát, megtöltesz homokkal és el kell juttatnod a tartalmát A-ból B-be. A kis lyukakon keresztül folyamatosan folynak ki a homokszemek, míg végül elérsz B-be és már csak egy kevés marad benne, vagy semennyi. A vásárlási folyamatod is ugyanígy néz ki. A homokszemek a látogatóid, a kis lyukak pedig a webáruházad egyes elemei, amik vagy meggyőzik a látogatódat vagy elüldözik. Minél több kis lyukat takarsz el az ujjaiddal és minél több vásárló űző problémát oldasz meg, annyival több homokod/vásárlód marad meg a folyamat végére. Én ezeknek a lyukaknak a megtalálásában segítek neked. Összhangban van a Google irányelveivel Hiába is tagadnánk, a Google minden vállalkozásra hatással van. Kevés az olyan témakör, amit egyáltalán nem éri meg SEO-zni. A Google pedig tálcán kínálja nekünk azokat a tippeket, amik segítenek abban, hogy a tőlük érkező vásárlóink elégedetten barangoljanak nálunk. Óriási kihagyott ziccer ezeket nem figyelembe venni egy értékesítési felület kialakítása során. Ez kell nekem! eléri azt a hatást, amit szeretnél két lehetőséged van Ha olyan webáruházat akarsz, ami végre Idővel megtanulod, hogyan kell kialakítani egy átlátható felületet, elemezni az analitikát, ugyanakkor az egyedül tanulás lassú folyamat és rengeteg buktatóval jár. Kiszervezed a feladatot egy olyan szakértőnek, aki már évek óta ezzel kel és fekszik és a közös munka során te is ellesed tőle azokat a praktikákat, amik segítenek egy jól működő webáruházat építeni. ezekben a kérdésekben tudok Neked segíteni Ha a második opciót választod, Oktatás és tanácsadás Ha úgy érzed óriási a káosz a fejedben a Shoprenteres boltod kialakítását illetően vagy megrekedtél egy ponton és nem tudod merre tovább a rendszer oktatás és a hatékonyságnövelő tanácsadás segít megtalálni a helyes irányt. Ha pedig a SEO feladatokat még nem szeretnéd kiszervezni, de jól akarod csinálni a SEO tanácsadás megfelelő alapot biztosít számodra az önálló munkához. Webáruház design és management Kiválasztottad a számodra szimpatikus Shoprenter sablont, de a beállítást követően még csak véletlenül sem úgy néz ki, mint a demo oldali változat, amibe beleszerettél. Segítek a sablon megfelelő beállításaiban és új arculat kialakításában. Webáruház audit és SEO Átvizsgálom az áruházadat keresőoptimalizálási és felhasználói szempontból és érthetően listázom a javítandó pontokat. Az elemzés alapján kialakítjuk a vállalkozásod számára megfelelő SEO stratégiát. Ennek megvalósításában is segítséget nyújtok havidíjas keretek között. Árajánlatot kérek Felmerült néhány kérdésed? Olvasd el a GYIK-et Ha szimpatikus vagyok neked, de még nem tudod, hogy milyen szolgáltatásokra van szükséged, ez a blokk segíthet! Ha nem találod meg a kérdésedre a választ keress bátran az info@shopzen.hu címen! Tovább olvasom Csak Shoprenteres boltokkal foglalkozol? Ez függ az igénybevett szolgáltatástól is. A Shoprenteres múltam miatt tényleg minden porcikáját ismerem a rendszernek és sokkal otthonosabban mozgok benne, ezért szívesebben vállalok el Shoprenteres projekteket, ha webáruház építésről, sablon cseréről van szó. Ugyanakkor egy weboldalt/webáruházat auditálni és keresőoptimalizálni teljesen webáruház független feladat, mivel a technikai elvárások ugyanazok minden rendszer esetében. Dolgoztam már Wordpressel, Unassal, Shopify és WIX boltokkal is. Tovább olvasom Vállalsz garanciát a szolgáltatásokra? A design szolgáltatások esetében az átadást követő 90 napban garanciálisan javítom azokat az esetleges megjelenési hibákat, amik egyértelműen az én módsításaimhoz köthetőek. Ez a szolgáltatás indulásakor megkötött szerződésben is szerepel. A SEO szolgáltatás sikere ugyanakkor nem csak tőlem függ, rengeteg más faktor befolyásolja a keresőoptimalizálási eredményeket, amire nekem nincs ráhatásom, ezért nem vállalok rá megtérülési garanciát sem. Tovább olvasom Mi történik az árajánlatkérést követően? Az ajánlatkérés után elsőként emailben foglak keresni, hogy egyeztessünk egy konzultációs időpontot, ahol részletesen átbeszélhetjük, hogy mire van szükséged. Amennyiben ezekre a feladatokra én vagyok a megfelelő ember, pár napon belül készítek számodra egy árajánlatot. Ha ez szimpatikus, megkötjük a szerződést és a megbeszéltek alapján, rendszeres egyeztetéseket beiktatva elkezdjük az együttműködésünket. Előfordulhat, hogy a beszélgetésünk alapján úgy ítélem meg, hogy én nem tudnék neked olyan minőségben segíteni, amit magamtól is elvárnék. Ebben az esetben olyan szakértő partnereket ajánlok, akik ebben a témában vérprofik és többször is bizonyították már számomra és az ügyfeleim számára a hozzáértésüket
- Havidíjas keresőoptimalizálás - Shopzen.hu
Aggaszt, hogy kevés vásárlód érkezik a keresőkből? Van megoldás! Még több potenciális vásárlót érhetsz el keresőoptimalizálással A keresőoptimalizálás során arra törekszünk, hogy tartalmainkkal minél inkább megfeleljünk a felhasználói igényeknek és a Google elvárásainak. Amennyiben ezt sikerrel teszed, egyre előrébb jelensz meg a találati listán a számodra fontos keresési kifejezésekre. Minél előrébb vagy a listán, annál több felhasználó fog a találatodra kattintani és eljutni a boltodba, ami aztán jól vásárlásra bírja majd őket! Jól hangzik igaz? Ki ne szeretne több vásárlót? :) Miért kihagyhatatlan marketing eszköz a keresőoptimalizálás Tovább olvasom Minőségi látogatókat szerzel A Googlebe már konkrét probléma tudattal a megoldást keresve érkeznek a felhasználók. Ha a te terméked számukra az ideális megoldás és az első oldalon láthatóvá válsz, nagyobb százalékban és általában nagyobb összegben vásárolnak a boltodból, mint a Facebook, Instagram vagy display hirdetések esetében. Tovább olvasom Hosszútávú hatása van Szemben a kattintás alapú hirdetésekkel (Facebook, Google Ads stb) az elért keresőoptimalizálási eredmények hosszabb távon megmaradnak még akkor is, ha nincs állandó aktív linkmarketing kampány a boltodra. A kattintás alapú hirdetésekből viszont csak addig érkeznek a vásárlók, amíg a hirdetés fut és fizeted a költségeit. Tovább olvasom Nincs kattintási költség A kattintás alapú hirdetések esetében fizetsz, ha valaki rákattintott a reklámodra. Az organikus kattintások esetében ugyanakkor nincs ilyen kötelezettséged. Természetesen itt általában a SEO-ra fordított időddel fizetsz vagy a megbízott SEO szakembered idejét honorálod, de még ezt figyelembe véve is a keresőoptimalizálást tartják az egyik legköltséghatékonyabb marketing eszköznek. Tovább olvasom Hatással van a többi marketing csatornára is A keresőoptimalizálásban rengeteg olyan rangsorolási szempont van, aminek szeretnénk megfelelni. Ha ezt az akadályt sikerrel vesszük egy sokkal felhasználóbarátabb felületet alakítunk ki ez pedig pozitív hatással lesz a többi marketing eszközünk konverziójára is. Tovább olvasom Nehezen másolható Egy hirdetési kreatívot vagy egy jól megkomponált kampányt viszonylag egyszerűbb lemásolnia a konkurenciának. A SEO stratégiába viszont általában már beletörik a bicskája a versenytársaknak. Következetes, kitartó munkával megszerezheted a TOP pozíciókat a vállalkozásod számára fontos kifejezésekre, amelyekből már csak nagy nehézségek árán tud majd letaszítani a versenytársad. Kivel fogsz együtt dolgozni? Miskolczi-Barna Dorina vagyok. 2016-2022 között a Shoprenter SEO projektmenedzsere voltam és 3 évig irányítottam a cég SEO divízióját. Számos tudásanyag és kedvelt SEO termékük fűződik a nevemhez. Az évek során több száz SEO auditot készítettem és menedzseltem és számos ország boltja és év webáruháza győztes boltnak segítettem a találati listák TOP pozícióiba kerülni. A munkám során nagyon fontos számomra, hogy pontosan meg tudjam értetni az ügyfeleimmel, hogy a kialakított SEO stratégián belül mit és miért csinálunk. Tudom, hogy a keresőoptimalizálás sok webáruház tulajdonos számára egy megfoghatatlannak tűnő marketing eszköz. Az a célom, hogy a SEO-ra ne egy szükséges rosszként, hanem hatalmas lehetőségként tekintsenek és úgy vélem, hogy ennek a kulcsa a teljes átláthatóság biztosítása. Nálam nincs rossz kérdés, csak részletes válaszok szakzsargon nélkül. Ilyen visszajelzésekre törekszem A kért szöveges tartalmakat nem csak hibátlanul és minden várakozásunkat felülmúlóan írta meg, de azok azóta is mankóként szolgálnak ahhoz, hogy az önmagunk által írt szövegek hatékonyabbak legyenek. Dorina nagyon színesen fogalmaz, az általa írt mondatok könnyen emészthetőek az olvasó számára, és élvezetesek, hiszen gazdag a szókincsük. A szövegek jól tagoltak, nagyon szépen vannak felépítve, és jól vezetik az olvasót. Nem csak a keresőoptimalizálásban teljesítenek jól ezek az írások, de az olvasó is örömét leli bennük. A közös egyeztetés során Dorina nagyon sok frappáns tanáccsal látott el minket, hogy mire érdemes kisvállalkozóként odafigyelni a tartalmak felépítésében, hogyan lehet felkelteni az olvasó érdeklődését, fenntartani a figyelmét, és mindezek mellett a szövegek hogyan fogják növelni az internetes elérésünket. Egy teljesen új nézőpontot kaptunk Tőle, amit nem csak a honlapunkon, de a social media felületeken is kamatoztatni tudunk, hiszen az elérést ott is nagyban befolyásolja a szöveg minősége, tartalma. Kalivoda Timi, a fittpiac.hu tulajdonosa Válassz csomagot A havidíjas keresőoptimalizálás megkezdésének előfeltétele a Részletes SEO audit elvégzése, mely tartalmazza a kulcsszókutatást. Induló havidíjas SEO csomag 12 db minőségi hivatkozás 4 db 1500 karakteres cikk Havi jelentések: helyezésvizsgálat és linkmarketing Folyamatos támogatás 90.000 Ft/hó Haladó havidíjas SEO csomag 4 db Minőségi hivatkozás 8 db Prémium hivatkozás 4 db 1500 karakteres cikk Havi jelentések: helyezésvizsgálat és linkmarketing Folyamatos támogatás 125.000 Ft/hó Expert havidíjas SEO csomag 8 db Prémium hivatkozás 4 db Szuper Prémium hivatkozás 4 db 1500 karakteres cikk Havi jelentések: helyezésvizsgálat és linkmarketing Folyamatos támogatás 225.000 Ft/hó Érdekel Érdekel Érdekel *Áraink a konkrét fizetendő összeget tartalmazzák, AAM - alanyi adómentes árak. Olvasd el a GYIK-et Felmerült néhány kérdésed? Ha szimpatikus vagyok neked, de még nem tudod, hogy milyen szolgáltatásokra van szükséged, ez a blokk segíthet! Ha nem találod meg a kérdésedre a választ keress bátran az info@shopzen.hu címen! Tovább olvasom Miért előfeltétele a SEO audit a havidíjas szolgáltatásnak? Egy hatékony SEO stratégiát csak úgy tudunk kialakítani, ha pontosan látjuk, hogy mivel állunk szemben. Az előzetes SEO audit segít feltárni azokat a problémákat, amik akadályozhatják a keresőoptimalizálási eredmények javulását. A kulcsszókutatás és linképítési terv elkészítése pedig a havidíjas munka alapja lesz, ugyanis az elkészített terv alapján készülnek majd el a SEO szövegek és a linkmarketing feladatok. Ezek mellett az auditban helyet kapó mini versenytárs elemzés segít neked és nekem is sokkal jobban megismerni azokat a webáruházakat, amik célcsoportja megegyezik a tiéddel, ami elengedhetetlen egy sikeres SEO projekt lebonyolításához. Tovább olvasom Mit jelent a linkmarketing? A linképítés során olyan valódi forgalommal és folyamatosan frissülő releváns tartalommal rendelkező oldalakon helyezem el a webáruházadra mutató linkeket, amiket a Google már ismer, indexel és megbízhatónak tart. A webáruházadra visszamutató linkek minősége és mennyisége egy fontos rangsorolási tényező. A Google tulajdonképpen úgy kezeli ezeket a hivatkozásokat, mint egy-egy szavazatot a webáruházadra. A megfelelően kialakított és végrehajtott linkmarketing stratégiával segítesz a keresőmotoroknak jobban megérteni, hogy miről is szól a webáruházad, milyen kulcsszavakra kell téged megjeleníteni a keresések során. Ezek mellett a linkmarketing az egyik legjobb eszköz arra, hogy a számodra fontos kifejezésekre apránként feljebb húzzunk a találati listákon, hogy az első oldalas megjelenésekkel minél több érdeklődőt érj el a Googleből is. Tovább olvasom Mi a különbség a minőségi, prémium és szuper prémium linkek között? A domaineket csoportosíthatjuk az erősségük alapján is. Nagyon leegyszerűsítve, minél erősebb domainekről kapsz visszamutató hivatkozásokat, annál megbízhatóbbá válsz a Google szemében, így fokozatosan előrébb fog téged sorolni a találati listákon. Persze ez egy kicsit árnyaltabb, mint a fenti két mondat, hiszen nem túl életszerű, hogy egy újonnan indult áruház rögtön egy index vagy egy telex erősségű oldalról kapjon hivatkozásokat. Pláne, hogy minél erősebb egy hivatkozás, annál többe is kerül neked. Nálam az egyes link kategóriák a MOZ DA (Domain Authority) értékei szerint kerülnek csoportosításra. Egy induló áruháznak hónapokig vagy akár évekig is elegendőek lehetnek a minőségi hivatkozások, amelyek DA10-19 értékkel bírnak. Míg egy több éve működő áruház, ami már több SEO kampányon is túl van inkább a prémium (DA20-27) vagy a szuper prémium (DA28-35) hivatkozásokkal érhet el jobb eredményeket. Ennél erősebb hivatkozásokat csak egyedi csomagösszeállításban tudok a webáruházadnak biztosítani. Tovább olvasom Mi alapján írod meg a SEO szövegeket és hová fognak kikerülni? Az egyedi szöveges tartalmak azért is nagyon fontosak, mert a keresőrobotok ezek alapján határozzák meg, hogy miről szól az aloldal, milyen kifejezésekre és ezek szinonimáira kell majd listáznia egy lekérdezés során. A SEO projektek során elsőként a főoldal és a kategória oldalak felszövegezésével foglalkozok, ami azt jelenti, hogy a linképítési tervet alapul véve kapcsolódó, teljesen egyedileg megírt szövegeket helyezek el a kategóriák leírásában, illetve a terméklista alatt. A szövegek kialakításakor természetesen figyelembe veszem az előzetes instrukcióidat a szöveg stílusra, használható és tiltott kifejezésekre vonatkozóan és ha szükségét érzed, minden szöveget átküldök ellenőrzésre mielőtt feltöltésre kerülnének a boltodba. Tovább olvasom Mit tartalmaznak a havi jelentések? Minden hónapban két jelentést fogok számodra küldeni. Az első jelentésben láthatod majd, hogy hogyan változtak a helyezéseid a linktervben elfogadott kulcsszavakra vonatkozóan. A második jelentésben pedig pontos képet fogsz kapni arról, hogy milyen oldalakra kerültek ki a webáruházadra mutató hivatkozások, milyen horgonyszöveggel és tartalommal. Ezekből a jelentésekből pontosan fogod látni a munka haladását. A havi jelentések mellett negyedévente egy összefoglaló elemzést küldök az Analytics fiókod adatait figyelembe véve, amit egy 60 perces konzultáció keretében át is tudunk beszélni és ha kell alakítunk a stratégián és a csomagösszeállításon. Tovább olvasom Mit jelent a folyamatos támogatás? Fentebb már írtam róla, hogy azt szeretném, hogy az ügyfeleim valóban megértsék és alkalmazni tudják a SEO-val kapcsolatos alapelveket. Ha tudod, hogy végezd el a webáruházad módosításait anélkül, hogy a SEO eredményeiden rontanál sokkal gördülékenyebb lesz a közös munka. Emiatt a projekt ideje alatt, a projekttel összefüggésben lévő SEO kérdéseidet nyugodtan elküldheted nekem emailben és én 1-2 napon belül részletes választ fogok adni neked. Ezt a tanácsadói díjat minden havidíjas csomag tartalmazza. Tovább olvasom Mi történik a megrendelést követően? Az érdeklődő form beküldését követően felkereslek telefonon, hogy egyeztessünk a kiválasztott csomagot illetően. Ha megvan a csomag, emailben várom a visszajelzésedet a megrendelésről. Minden projekthez online szolgáltatói szerződést kötünk, amely a te, illetve az én érdekeimet is egyaránt védi. A szerződés aláírását követően számlázom az előzetes audit díját, illetve kiküldök számodra egy információs dokumentumot. A szolgáltatási díj befizetését, illetve az információs dokumentum kitöltését követő 5 napon belül elkezdem a munkát. Az auditok általában 2-3 hetet vesznek igénybe. Neked a teendőd csupán annyi lesz, hogy átnézed és emailben elfogadod a kulcsszókutatás eredményét. Ezt követően tudom elkezdeni a havidíjas munkákat a boltra. Tehát az első hónap tulajdonképpen az előkészületekkel és a tervezéssel fog telni, majd az azt követő hónapban kezdhetjük meg a klasszikus keresőoptimalizálási feladatokat. Tovább olvasom Vállalsz garanciát a szolgáltatásra? A keresőoptimalizálás egy olyan terület, amire nem lehet garanciát vállalni. Nem azért, mert egy rossz marketing eszköz lenne, hanem azért, mert rengeteg külső tényező befolyásolja az eredményeit. Garanciát éppen ezért nem tudok vállalni a szolgáltatásra, hiszen az eredményeket befolyásolhatják az időszakos algoritmus frissítések, a webshop motorod hibái vagy akár azok a beállítások is, amiket te végeztél el a boltodban. Minden tőlem telhetőt meg fogok tenni annak érdekében, hogy megérje a keresőoptimalizálásra fordítanod, hiszen nekem is az az érdekem, hogy minél tovább együtt dolgozzunk. Ezt tudom számodra garantálni. Illetve vannak olyan témakörök, amik nem jól keresőoptimalizálhatóak. Én nem szeretnék senkit felesleges kiadásokra ösztönözni, így azt megígérhetem neked, hogy ha úgy látom, hogy nincs értelme még a SEO-ra költened, fogok javasolni más szakértő partnert, akinél sokkal hasznosabban elköltheted a marketing büdzsédet. Tovább olvasom Mennyi időnek kell eltelnie, hogy lássam a SEO munka eredményét? A keresőoptimalizálás hosszútávú marketing eszköz. Több idő, amíg az eredmények számokban is kifejezhetőek lesznek, ugyanakkor tovább is marad meg az elért eredmény. Pontosan emiatt nem érdemes pár hónapos SEO projektekben gondolkoznod a marketing büdzséd tervezésekor. 4-5 hónap után általában már van annyi adatunk amikből lehet következtetéseket levonni a további eredményekre, de azzal mindenképp számolnod kell, hogy bizonyos kifejezésekre akár évek munkájába is telhet előre kerülni. Tovább olvasom Nincs szükségem a csomagok egyes elemeire. Van lehetőség egyedi csomagkialakításra? A fenti csomagösszeállítások csak segítségképp kerültek rögzítésre, de természetesen van lehetőséged egyedi csomagösszeállítást is kérni. Vannak olyan projektjeim, ahol csak linkmarketing tevékenységet végzek és a szövegeket a javaslataim alapján az ügyfelem írja meg, de arra is van példa, hogy a linkmarketinget egy másik cég végzi, de a szövegírást és egyéb onsite SEO beállításokat én csinálom meg havi szinten. Keress bátran és beszéljük meg az elképzeléseidet! :)