top of page

Keresés az oldalon

24 találat erre: „”

Blogbejegyzések (7)

  • Ezért ne hasra ütés alapján hozd létre a webshopod kategóriáit

    A webáruházak felépítése során kiemelt szerepet kell(ene) kapnia a kategória rendszer megtervezésének és megfelelő kialakításának. A gyakorlatban azonban ezt a területet gyakran elhanyagolják a kezdő webáruház tulajdonosok. Vagy a konkurenciát másolják előzetes kutatás nélkül vagy a saját megérzéseikre hagyatkozva kezdik el kialakítani a navigációt, ennek viszont csak később ismerik fel a negatív következményeit. Ekkor viszont már jóval több munka lesz a meglévő kategória rendszer átalakításával, hiszen a “rendrakás” miatt a megszűnő és összevonásra kerülő kategóriák 301 átirányításával is foglalkozni kell, amit jobb szakemberre bízni. Érdemesebb tehát már az első perctől tudatosan kezelni ezt a kérdést és egy előzetes kulcsszókutatásra (is) alapozni a fő és alkategóriák létrehozását. Milyen gyakori hibák merülnek fel a kategóriafa kialakítás kapcsán? Nem veszik figyelembe a felhasználók keresési szokásait Gyakran előfordul, hogy a webáruházak kategória fáját nagy százalékban csak egyetlen típusú szűrésre építik fel. Például a gyártóknak hoznak létre külön kategóriát vagy csak a felhasználás módjára vagy területére összpontosítanak. Amennyiben te is így jársz el, kevés esélyed lesz arra, hogy az eltérő logika alapján keresők is találkozzanak a boltoddal a Googleben. Így pedig rengeteg organikus látogatótól fosztod meg a webshopod. Túl sok szintű alkategória rendszert hoznak létre Nagyon kevés esetben lehet indokolt, hogy 4-5 szintes kategória rendszert alakíts ki. Érdemes a maximum 2-3 szintű rendszer kialakítása törekedni, mert ha túl sok kategóriát hozol létre a vásárló útja is túl hosszú lesz. Egyszerűen belefárad a keresgélésbe, ha nem jut el rövid időn belül a megfelelő termékig és inkább elhagyja a webáruházat. Kell ez neked? Ugye, hogy nem. :) Pár terméknek is külön kategóriát szentelnek Egy adott termékcsoportra abban az esetben érdemes külön kategóriát létrehozni, ha a kategóriában listázni tudunk legalább 5-10 terméket. Ha erre nincs lehetőség célszerű összevonni az akár távolabbi csoportokba tartozó, de témában releváns termékeket egy közös kategóriába. Például játékboltok esetében felesleges külön választani a plüss babák és plüss állatok kategóriát, ha csak nincs nagyobb választék mind a két alkategóriában. Egy plüss játékok kategóriában ugyanúgy meg tudjuk célozni a plüss játékok/plüss állatok/plüss babák kulcsszavakat egy keresőoptimalizálási projekt során, nincs szükség ehhez pár termékes kategóriákat létrehozni. Ha nem így jársz el a sok szinte üres, tartalom nélküli kategóriával SEO szempontból silány minőségű oldalak sokaságát hozod létre. Amellett, hogy ezek az oldalak nem tudnak jól teljesíteni a keresőkben, az oldal egészének SEO értékét is lehúzzák, ami miatt a kapcsolódó kifejezésekre is rosszabbul teljesíthetsz, mint egy megfelelő kategória kialakítással rendelkező, hasonló témájú webáruház. Ezen kívül, ha egy kategóriában csak 1-2 termék van, nagyobb az esélye annak is, hogy ezek a termékek elfogynak és egy teljesen üres kategóriát hagynak maguk után. Képzeld el, hogy felhasználóként böngészel egy ilyen webshopban és sorra nyitod meg a kategóriákat “nincs termék” üzenettel. Ez olyan mértékben ront a felhasználói élményen, ami miatt el fog kattintani az érdeklődőd és keres egy jobban felépített webshopot. Instant a konkurenciához küldöd a drágán megszerzett látogatódat. Nem kulcsszókutatás alapján terveznek Azt gondolhatnád, hogy elég hasraütésszerűen elnevezni a kategóriákat, de keresőoptimalizálási és felhasználói szempontból sem mindegy, hogy mit jelenítesz meg a felületen. Az így létrejött URL, a kategória heading, a hierarchikus felépítés miatt létrejövő belső linkek mind azt a célt szolgálják, hogy a Google és más keresőmotorok jobban megértsék a webáruházunk tartalmát és a megfelelő keresőkifejezésekre jelenítsék meg az áruházadat. Ha nem elég leíró, kétértelmű, duplikált vagy nem releváns kifejezéseket használsz nem fog tudni organikusan jól teljesíteni a webáruházad. Ezek mellett pedig a felhasználók sem tudnak majd eligazodni a felületen, ami növeli a visszapattanási rátát és a dwell time is kevesebb lesz. A dwell time egy mérőszám, amellyel a Google azt vizsgálja, hogy a találati listáról átkattintás után mennyi idő múlva tér vissza a weboldalról a találati listára a felhasználó. Ebből tud következtetéseket levonni arra vonatkozóan, hogy a keresőkifejezéssel kapcsolatban ajánlott tartalom mennyire felel meg a felhasználó keresési szándékának. Ha a dwell time alacsony az egyértelmű jele lehet annak is, hogy a felhasználó nem találta meg nálad, amit keresett, tehát mást kell listázni előkelőbb pozíciókban. A rangsorolás természetesen még ezer faktortól függ kezdve a keresési kifejezés jellegétől, a linkeken át, a találati listán történő viselkedésig. A fentiek alapján tehát itt nem elegendő a józan paraszti ész. Egy alapos kulcsszókutatással és versenytárs elemzéssel meg kell vizsgálnunk a lehetőségeket és az eredmények alapján szükséges felépíteni a kategória fát és megadni a kategóriák neveit. Milyen teendőid vannak a tervezés vagy újratervezés előtt? Egy előzetes kulcsszókutatás már a projekt kezdetén rá tud világítani arra, hogy milyen kategorizálás alakul ki a vásárlók fejében egy adott termék csoporttal kapcsolatban. Ezt ötvözve a versenytársak felületeinek megvizsgálásával már biztosan olyan kategória rendszert tudunk kialakítani, amihez akár évekig nem kell majd hozzányúlni. Ha még induló webáruházad van érdemes papírra vetni a kategória szerkezetet és figyelembevenni a legalapvetőbb szabályokat. Ne hozz létre 2-3 szintnél mélyebb kategória menüt! Kerüld az 1-2 termékes kategóriákat, amit tudsz sorolj közös csoportba! Adj egyedi nevet a kategóriáknak, de 2-3 szónál ne legyenek hosszabbak! Ha már több éve működő webáruházad van és felmerült az átalakítás lehetősége a legfontosabb, hogy ne kezdj el hasra ütés szerűen kategóriákat törölni és letiltani. Ezeket az aloldalakat nagy valószínűséggel már indexelte a Google és forgalmat is hoznak a webáruháznak. A kategóriák letiltásával 404-es oldalra, törlésével pedig a főoldalra irányítjuk a keresőrobotokat. Ez biztosan ahhoz fog vezetni, hogy kikerülünk a találati listáról és látogatókat veszítünk emiatt. Az átalakítás előtt mindenképp szükség van egy előzetes kulcsszókutatásra a versenytársak megvizsgálásával. Illetve Google Analytics és Search Console adatok alapján meg kell vizsgálni azt is, hogy mely kategória oldalakra szükséges átirányításokat létrehozni, például összevonás miatt és melyek azok az aloldalak, amelyeket egyszerűen hagyhatunk 404-re futni. Ez alapos munkát, nagy körültekintést igényel és sok a hibalehetőség, ami az organikus eredmények átmeneti romlását is eredményezheti. Nem véletlen tehát, hogy a SEO szakemberek már a webáruház indulásakor felhívják a figyelmet a megfelelő kategória fa kialakításra és nem a kedvenc projektjeik közé tartozik egy több éves webshop kategória rendszerének átalakítása. 🙂 Ha te is épp a tervezési fázisban vagy, esetleg úgy érzed, hogy a meglévő webshopod kategorizálására ráférne egy kis ráncfelvarrás, keress bátran akár a kezdő kulcsszókutatás elvégzéséhez vagy a későbbi átalakítás menedzseléséhez is.

  • Shoprenter témák kiválasztása: így találd meg a célcsoportodhoz illő megjelenést

    Szerencsére a Shoprenter sablon téren elég erős és sok lehetőséged van induló webshopként esztétikus megjelenések közül válogatni. Persze abban az esetben, ha a már meglévő boltod designját szeretnéd felfrissíteni, szintén nem fogsz csalódni a kínálatban. A sok lehetőség ugyanakkor kissé meg is nehezítheti a megfelelő választást. A bőség zavarában előfordulhat, hogy olyan megjelenésre esik a választásod, ami a termékkörödhöz és a vásárlóidhoz nem annyira passzol. Ebben a cikkben néhány szempontot gyűjtöttem össze, amelyek segítenek a következő kérdéseket megválaszolni: Induló webshopként milyen sablont válassz? Mikor van szükség sablon cserére már működő webshop esetén? Szükséges-e egyedi design vagy elegendő egy sablon testreszabás is? Milyen sablont válassz, ha most szeretnéd elindítani a webáruházadat? Shoprenter témák termékkör alapján A Shoprenter igyekszik minél könnyebbé tenni a döntést és az egyes téma sablonokat különböző termékkategóriákhoz köti. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy a Milano témát csak a ruházati boltok használhatják vagy a Párizs sablont csak kozmetikai termékes webshopok állíthatják be, ugyanakkor már ez is egy jó mankó a választás során. Tervezd meg a kategóriafát és csak utána válassz sablont! Nagyon sok olyan webshoppal találkoztam az évek során, amelyeknél nem tervezték meg előre a kategóriafát és ahogy nőtt a termékszám és vele együtt a kategóriák száma is, úgy lett egyre átláthatatlanabb a főkategória menü is. Ebben a webshopban a Madrid függőleges kategória elrendezése optimálisabb lenne. Ebben a webáruházban az alkategóriák már nem láthatóak a képernyőn desktopon. Egy megamenü vagy függőleges kategória elrendezés jobb választás. A Shoprenter tervez kifejezetten sok termékes webshopoknak megfelelő sablonokat is, illetve olyan sablonokat, amelyek akár az egy termékes webáruházaknak is tökéletesek lehetnek. A választás előtt gondold át és vesd papírra, hogy milyen főkategóriák lesznek és ezekhez milyen alkategóriák tartoznak majd. A kategóriafa kialakításnak természetesen vannak SEO szempontjai is, amelyek ugyanolyan fontosak a tervezés során, de ebben a blog cikkben most nem fogok erre részletesen kitérni. A kategóriafát vizualizálva már látni fogod azt is, hogy egy vízszintes főkategória menüvel rendelkező sablonra lesz szükséged vagy egy olyanra, ahol függőlegesen tudnak megjelenni a kategóriák. Vízszintes elrendezésű sablon például a Párizs, Helsinki, Amsterdam és a Madridnak is van ilyen verziója. Függőleges elrendezésű pedig a Madrid. A Madridhoz nagyon hasonló a Shoprenter Los Angeles sablonja, de mivel ez egy 2017-es téma, inkább a legfrissebb Madridot érdemes választani. Előfordulhat, hogy a tervezés során azt látod majd, hogy sok kategóriád lesz, de te mégis a vízszintes elrendezésű kategória menühöz ragaszkodsz. Ebben az esetben érdemes átgondolni, hogy valóban szükség van-e 7-8 főkategóriánál többre vagy megoldható-e például egy egyedi kategória lenyílóval desktopon is egy mega menü elkészítése, mint például ennél a két webshopnál: A babaesgyerekcipo.hu egyedi kategória lenyílója Madrid sablonban. A hucare.hu a három szintes elrendezés helyett megamenüt választott. Minden sablon más egyedi modulokkal rendelkezik A választás előtt célszerű azt is átgondolni, hogy melyek lesznek azok a fő üzenetek, amelyeket a webáruházad nyitóoldalán, kategória és termék oldalakon kommunikálni szeretnél. A Párizs téma főoldali banner felett megjelenő sávja például remek lehetőség időszakos akciók, kuponkódok vagy más kiemelt információk megjelenítésére. A 101kisauto.hu a kisautókhoz járó ajándék rendszámtáblákra hívja fel a figyelmet egy infobarral. A sinsay az éppen aktuális szezonvégi leárazásokat emeli ki és biztosra megy a piros színnel. A Shoprenter Párizs téma menüjét pedig nem csak a termékkategóriák megjelenítésére tudod használni, hanem esztétikusan kiemelheted vele azokat az információkat, amelyek növelik a vásárlók bizalmát a céged irányába. A 101kisauto.hu bizalomépítésre használja a Párizs mozaikmenüjét. A fittpiac.hu pedig a legfontosabb termékkategóriákat jeleníti meg. Amennyiben a blog kiemelt szerepet fog betölteni az áruházadban és kifejezetten olyan témában értékesítesz, ahol az esztétikum és design fontos szerepet tölt be (lakberendezés, szépségápolás, divat), úgy érdemes megfontolni a Párizs téma használatát, hiszen ebben a Shoprenter sablonban kifejezetten nagy képekre van optimalizálva a blog megjelenése, így figyelemfelkeltő tartalmakat készíthetsz az érdeklődők számára. Emellett persze a konverziót növelő termékoldali és kategória oldali megoldásokról sem szabad megfeledkezni. Például ide sorolható a Párizs sticky header megjelenése és az előnykommunikáció beállítási lehetősége a termékoldalakon. A nekema.hu is egy sima Párizs sablont használ. A termékképek alatt megjelenő sávban kiemelhetőek a szállítási és fizetési lehetőségek és az ügyfélkapcsolat elérhetősége is. A 2023-as Madrid témák kifejezetten sok termékes áruházaknak készültek, de a vízszintes kategória menü bekapcsolási lehetőséggel akár egy pár száz termékkel rendelkező áruház is nagyszerűen ki tudja használni a sablonban rejlő lehetőségeket. A fenntarthato-otthonom.hu egy kb 200 termékes webáruház. A főoldalon esztétikusan megjeleníthető vásárlói vélemények, a három elemes mozaik menü vagy például a lokáció menü - ami nem csak ennek az információnak a megjelenítésére használható fel - mind olyan sablon specifikus dinamikus modulok, amelyekkel jól ki tudod emelni a legfontosabb információkat a főoldalra navigáló vásárlóid számára. Érdemes olyan sablont választani, ahol a kosárba rakás gomb rögzítve van a termékoldalon, de ettől függetlenül maga a kosárba gomb önállóan is megjelenik mobilon a termékkép alatt Ilyen sablonok a Párizs és a Madrid. Azokban a sablonokban, ahol csak rögzített kosárba rakási lehetőség van egyes vásárlók nehezebben találják meg a kosár gombot mobil nézetben. Ilyen sablonok az Amsterdam és a Milano. Sztenderd  megoldás, ha a termékoldali kosárba gombnak nincs sticky megjelenése, de legalább ott találják meg a vásárlók mobilon, ahol általában keresik, a termékkép és főbb termékinformációk alatt. Ilyen sablonok a Las Vegas és a Stockholm. Mikor vanükség sablon cserére már működő webshop esetén? A felhasználói igények rendkívül gyorsan változnak. Ezekhez a legtöbb szolgáltató igyekszik minél gyorsabban igazodni. Éppen ezért nem engedheted meg azt a luxust magadnak, hogy egy elavult felületet prezentálsz a látogatóidnak. A Shoprenter is minden évben kijön legalább 1-2 új design témával, így érdemes időben vagy pénzben betervezni a váltást, ha a webshopod sablonja nem frissült már 1-2 éve. Amennyiben a Milano témánál régebbi sablont használsz, célszerű elkezdeni böngészni a Shoprenter téma kínálatát. Ez hatványozottan igaz abban az esetben, ha olyan sablont használsz, amely a hivatalos Shoprenter Design témák oldalon már fel sincs tüntetve. Utóbbi esetben a sablon csomag már kikerült a kínálatból és a Shoprenter már a supportot sem vállalja rá. Ez azt jelenti, hogy ha egy új frissítés során a régi sablonban valami nem működik megfelelően, nem tudsz hibajegyet beküldeni. Jobban mondva megteheted, csak a javaslat az lesz, hogy válts át egy újabb sablonra. Ez pedig abban a szituációban, felkészületlenül nagyon fog fájni. Itt a Shoprenter védelmében szeretném kiemelni, hogy a support a sablon kivezetése előtt már hónapokkal elkezdi értesíteni azokat a boltokat, ahol azt látják, hogy az említett régi sablont használják. Ezt ne vedd félvállról, a te érdeked is, hogy a felhasználói igényekhez sokkal jobban igazodó felülettel rendelkezz. Persze csak abban az esetben, ha szeretsz folyamatosan értesítéseket kapni a vásárlásokról. ;) Amennyiben úgy döntesz, hogy új sablon beállításába fogsz, a cikk elején szereplő szempontok alapján könnyedén ki tudod választani a befutót a Shoprenter kínálatából. Szükséges-e egyedi design vagy elegendő egy sablon testreszabás is? Először is tegyünk különbséget az általam használt egyedi design kifejezés és a sablon testreszabás között. Az egyedi design szolgáltatás során a sablonoktól különböző megjelenést kapsz a szakemberektől, egyedi modul pozíciókkal és az igényeidnek megfelelő egyedi modulokkal, amelyek a sablonok admin felületén alapjáraton nem állíthatóak be. Az okosjatek.hu Shoprenter motoron fut, de egy teljesen egyedileg készített témával. Az egyedi designhoz a Shoprenter téma fájl szerkesztőjében is módosításokat szükséges végezni, így laikusként nem tudod magad elvégezni ezt a feladatot. Fejlesztő segítségére lesz szükség. Mivel külsős szakértőt kell bevonni a folyamatba egy egyedi design elkészítése természetesen nagyobb befektetést, akár milliós összeget is jelenthet. A sablon testreszabás során a már meglévő Shoprenter témákból választasz ki egy számodra megfelelőt és a sablon lehetőségeinek megfelelően állítod be a boltodban a szükséges modulokat. A kaspovilagshop.hu Helsinki sablont használ és többnyire csak a sablon színein módosítottak. Ezt tehát te is elvégezheted külsős szakértő bevonása nélkül. A hátránya ennek az, hogy több százan is használhatják ugyanazt a sablont, ugyanazzal az elrendezéssel, így a megjelenés tekintetében kevésbé tudsz kitűnni. Jó megoldás, ha a kiválasztott sablont HTML/CSS módosításokkal, egyedi grafikai elemekkel is testreszabjuk. Így elérhető, hogy megjelenés tekintetében sokkal inkább különbözz azoktól a webshopoktól, akik ugyanezt a sablont választották ki. A jatekflotta.hu egy már kivezetett sablont használt és hamarosan Madridra áll át. A grafikai elemekben is használják az eredeti logó színeit. Persze webáruház tulajdonosként nem mindenki rendelkezik az ehhez szükséges tudással és ez nem is baj, mert ez a munka is kiszervezhető az egyedi designnál jóval kedvezőbb áron. Külsős szakértőtől függően 100.000-600.000 Ft között mozognak az összegek a feladat komplexitásától függően. Az én személyes véleményem az, hogy sok webshopnak egyáltalán nincs szüksége az induláshoz egyedi designra, bőven elég lenne egy sablont megfelelően testre szabni. Főleg azért, mert a legtöbb induló webshop nem több millió Forint kezdő tőkével rendelkezik. Ezt az összeget az induláskor sokkal megfontoltabb döntés a látogatószerzésbe, termékfejlesztésbe, folyamatok fejlesztésébe fektetni, majd amikor a számok is azt mutatják már, hogy a sablon használata szab gátat a további növekedésnek, akkor ajánlott matekozni, összeszedni a pro és kontra érveket az egyedi design kialakítását illetően. Bízom benne, hogy tudtam segíteni a megfelelő sablon/megjelenés kiválasztását illetően és már sokkal magabiztosabban futod át a Shoprenter design témáit. Amennyiben szeretnél időt spórolni a beállítással és levenni a válladról a váltással járó teendőket tekintsd meg a Shoprenter Sablon beállítás és Design szolgáltatás oldalamat és kérj árajánlatot!

  • A kulcsszókutatás alapjai

    Mit jelent a kulcsszókutatás? A kulcsszókutatás során különböző szempontok alapján meghatározzuk azokat a releváns keresési kifejezéseket, amelyekre szeretnénk előrébb kerülni a Google találati listáin. Miért fontos a kulcsszókutatás? A kulcsszókutatás azért lényeges eleme a keresőoptimalizálásnak, mert a segítségével, sokkal könnyebben tudunk olyan tartalmakat létrehozni, amelyek megfelelnek a látogatóink keresési szándékának, ezáltal sokkal célzottabban tudunk olyan érdeklődőket terelni a webáruházunkba, akikből vásárlót tudunk konvertálni. A keresőrobotok a weboldalon lévő tartalmat elemezve határozzák meg, hogy az adott oldal miről szól. Ez alapján indexelik a tartalmakat, a kulcsszó relevancia pedig egy fontos elem a rangsorolásnál és megjelenítéseknél. Ráadásul a kulcsszókutatás megfelelő elvégzése nem csak a keresőoptimalizálási eredmények miatt fontos. Egy jól leválogatott kulcsszólista a többi marketing eszköz hatékonyságát is növelni tudja. A lista segítségével hatékonyabban tervezheted meg a blog cikkeid témáját és tartalmát, a közösségi média posztjaidat, a hírleveleket, de még a hirdetési szövegek meghatározásában is fontos szerepet játszik azoknak a kulcsszavaknak a megjelenítése, amelyekre azonnal felfigyelnek az ideális vásárlóid. A kulcsszavak csoportosítása Attól függően, hogy milyen keresési szándékot szolgálnak ki, a kulcsszavakat különböző csoportokba sorolhatjuk: Információs kifejezések Tranzakciós kifejezések Lokációs kifejezések Információs kifejezések A keresési szándék ebben az esetben csak az információ megszerzésére irányul. A felhasználó tisztában van a megoldandó problémája jellegével, de nincs elég információja a megoldásról illetve arról, hogy ezt milyen eszközök segítségével tudja megtenni, vagy melyik a célra legalkalmasabb eszköz. Az ilyen típusú kulcsszavaknál még kisebb az esélye az azonnali vásárlásnak, de jó megoldás lehet az így szerzett látogatókat ösztönözni hírlevél feliratkozásra, illetve remarketing hirdetésekkel a későbbiekben is elérni őket. Az egészséges életmódot példának véve legyen az információs kulcsszavunk a “cukor alternatívák”. Tranzakciós kifejezések A tranzakciós kifejezésekre keresés esetében már erősebb a vásárlási szándék. A látogató már tisztában van a megoldandó problémája jellegével, azt is tudja, hogy erre milyen termékcsoport vagy konkrét termék jelent megoldást és már erős vásárlási szándékkal használja a Google keresőjét. Az ilyen típusú kulcsszavaknál van a legnagyobb esélye az azonnali vásárlási konverziónak. Az egészséges életmód példánál maradva legyen a tranzakciós kulcsszavunk “Eritrit 1 kg”. Lokációs kifejezések Ebbe a csoportba azok a kulcsszavak tartoznak, amiket különböző helyekhez köthetünk. Jellemzően ide sorolhatjuk az éttermekre, szórakozóhelyekre, különféle szolgáltatásokra történő kereséseket. Például Biobolt Debrecen, vegán étterem stb. A Google a saját lokációd alapján a számodra legközelebb lévő helyeket fogja felsorolni. Az ilyen típusú kifejezésekre akkor érdemes célozni, ha a vásárlóidat egy offline/fizikai üzletben is kiszolgálod a webshopod mellett. Keresési szándék meghatározása Előfordul, hogy nem olyan egyszerű éles határt húzni bizonyos keresési kifejezések között. Ebben az esetben a legjobb megoldás az, ha beírod a keresőbe a vizsgált kifejezést és megnézed, hogy a Google milyen találatokat dob fel. Amennyiben azt látod, hogy az első oldalon inkább blog cikkek jelennek meg, akkor a kiválasztott kulcsszóra neked is hasonló tartalomtípust kell létrehoznod, mert a termék vagy kategória oldalaidat erre a kulcsszóra valószínűleg nem fogja megjeleníteni a Google. Ha viszont azt látod, hogy zömében termék oldalakat vagy kategória oldalakat listáz a keresőmotor, akkor ezeken az oldalakon kell elhelyezni SEO szövegeket a kulcskifejezést használva. Fontos, hogy a tartalmad kiszolgálja a keresési szándékot és ne próbálj meg olyan kulcsszavakra célozni, amik nem relevánsak a weboldalad tartalmát tekintve. Ha mégis ilyen kifejezésekre kerülsz ki és a látogatók a te találatodra kattintanak, rövid úton ki is fognak lépni az oldaladról, mert nem kapták meg amit kerestek. A visszapattanási ráta pedig egy lényeges adat, ami a felhasználói élmény minőségét is hivatott megmutatni. Erről pedig fentebb beszéltünk már, milyen fontos rangsorolási faktor. Ingyenes kulcsszó kutató eszközök Most, hogy már csoportosítani tudod a kulcsszavakat ideje összegyűjteni egy nyers listát, amiből majd leválogatod azokat a kifejezéseket, amelyekre célozni szeretnél. Első lépésként nyiss meg egy excel táblát és a termékeid alapján gyűjts össze 30 kifejezést, amiről úgy gondolod fontos a vállalkozásod alapján. A kulcsszavaknak nem muszáj csupán egyetlen kifejezésből állniuk, lehetnek akár 2-3 szavas kérdések is például legolcsóbb eritrit, legjobb biobolt stb. Kerüld a nagyon általános kifejezéseket, illetve a csak márkaspecifikus kulcsszavak használatát. Kérd a Google segítségét A legkézenfekvőbb kulcsszókutató eszköz maga a Google. Az auto suggest funkcióját használva ugyanis olyan kifejezéseket is felfedezhetsz, amik kapcsolódnak a kiválasztott keresési kifejezéshez. Az algoritmus ezeket azért ajánlja, mert a hasonló keresések során sok felhasználó ezekre is rákeresett. Írd be egyenként a korábban összeállított saját listád kifejezéseit a keresőbe és írd hozzá a listához azokat a keresési javaslatokat, amiket a Google ajánl fel neked. Ne csak a fenti keresési mező találatait figyeld, hanem a lap alján megjelenő javaslatokat is fusd át. Google Ads kulcsszótervezője Az Ads kulcsszótervezőjét akkor érdemes használni, ha korábban már volt költésed az Ads fiókodban. Ekkor ugyanis a kulcsszótervező már sokkal pontosabb adatot mutat a keresési gyakoriságot tekintve, vagyis arra vonatkozóan, hogy havi szinten átlagosan hány alkalommal keresnek a kifejezésre ebben a formában. Ez az adat a SEO stratégia szempontjából fontos tényező, amire még később visszatérek, amikor a nyers lista szűkítéséről beszélgetünk. Az ads kulcsszótervezőjében megadhatsz kulcsszavakat, amikkel kapcsolatban alternatívákat javasol a felület, de vizsgálhatsz konkrét oldalakat is releváns kulcsszavakat keresve. SEO PowerSuite - Ranktracker Én kifejezetten szeretem ezt az eszközt, mert a többi SEO toollal ellentétben a SEO Powersuite ingyenes verziójából is sok adatot leszűrhet egy webáruház tulajdonos. A fizetős verziója meg aztán tényleg egy adat cunami, nem beszélve arról, hogy nem csak egy helyezésvizsgáló eszközt kapsz az előfizetéssel, hanem egy-egy külön eszközt a linkmarketingedhez és a weboldalad auditálásához is. De térjünk vissza a Ranktrackerre. Az eszköz segítségével meg tudod vizsgálni azt, hogy milyen kulcsszavakra jelennek meg a te termékkörödhöz hasonló oldalak vagy akár azt is, hogy melyek azok a kulcsszavak, amelyekre a konkurenciád megjelenik TOP10-ben, te viszont nem. Ebből a listából rengeteg számodra is releváns kulcsszót válogathatsz ki, arról nem is beszélve, hogy láthatod, hogy a versenytársaid hogyan muzsikálnak a keresőkben. Az ingyenes verzióban ugyan a keresési gyakoriságra alapjáraton nem kapsz adatot, viszont összekötheted az Ads fiókoddal (ha van benne költés), amivel már tudsz erre vonatkozóan is adatokat kinyerni. Ubersuggest chrome bővítmény Neil Patel nevét azt hiszem nem kell bemutatni, ha marketinges témákról beszélünk. Az Ubersuggest az Ő nevéhez fűződik, az ingyenes chrome bővítményét pedig már a kezdeti időkben is jól ki tudod használni. A felületre itt tudsz regisztrálni a bővítményt pedig itt tudod hozzáadni a böngésződhöz. Ha a bővítmény be van kapcsolva és keresel a Googleban a találati oldal jobb oldalán meg fog jelenni egy blokk, ami a kapcsolódó kifejezések egy részét listázza, illetve láthatod az átlagos keresési számokat is. A találatok alatt pedig információkat találsz az oldal erősségére (Domain Authority) és a találatra érkező becsült kattintásokra vonatkozóan. Kulcsszavak kiválasztásának szempontjai A fenti eszközöket használva jó eséllyel a harmincas listádat felduzzasztottad egy akár több száz potenciális kifejezést tartalmazó listává. Ebből a nyers listából kell most kiválasztani azokat, amelyekre a következő időszakban koncentrálni fogsz. Nézzünk pár szempontot a listád szűkítésére! Lista szűkítése átlagos havi keresés alapján Az átlagos havi keresési szám egy meglehetősen fontos adat a SEO stratégiádat illetően. Az sem ideális, ha csak magas keresési volumenű szavakra célzol és az is rossz stratégia, ha csak a túl alacsony keresési számú kifejezésekre koncentrálsz. A nagyon keresett kifejezésekkel az a gond, hogy a többi versenytársad is inkább arra céloz, mivel ezekből a keresésekből lehet több embert elérni. Bár ez így nem teljesen igaz, nemsokára írok erről. Új piaci szereplőként vagy olyan webáruházzal, ami még sosem volt célzottan keresőoptimalizálva és viszontlinkekkel sem rendelkezik, szinte az esélytelenek nyugalmával indulsz majd az első oldalas pozíciókért a magas keresési gyakoriságú kulcsszavakra. A nullához közeli keresésű kifejezésekkel pedig legtöbbször az a gond, hogy (önmagukban) nem hoznak elegendő számú látogatót, így csak ezekre koncentrálva nem tud vagy nagyon lassan tud majd megtérülni a SEO-ba fektetett pénzed vagy szabadidőd. A jó stratégia az, ha ezekből a kifejezésekből vegyesen válogatsz, akár úgy, hogy egy magasabb átlagos keresésű kulcsszó mellé kiválasztod a közepes vagy alacsonyabb keresésű szinonimáját. Például eritrit (havi átlag 1630 keresés) és eritrit 1 kg (havi átlag 160 keresés). A havi 1000 feletti keresés már magasnak számít. Az 1000 és 100 közötti keresés közepesnek. A havi 100 alatti keresés pedig már alacsonynak mondható. Lista szűkítése kulcsszó fajtája alapján Fentebb csoportokba soroltuk a kulcsszavakat (információs, tranzakciós, lokációs). A keresési számot továbbra is figyelembe véve érdemes úgy leválogatni a listát, hogy a legnagyobb arányban tranzakciós kifejezések legyenek benne (amik a vásárlókat hozzák), de szép számmal célzol vele az információs kifejezésekre (amikkel feliratkozókat szerezhetsz és a remarketing listádat bővítheted) és ha számodra releváns, lokációs kifejezésekre (amikkel vásárlókat terelhetsz a fizikai üzletedbe) is. Miért alkalmazd a longtail stratégiát? A longtail stratégiának röviden az a lényege, hogy ahelyett, hogy minden áron a nagyobb keresésű kompetitívebb kulcsszavakra akarnál előre kerülni, a kisebb keresésű sokkal specifikusabb kifejezések százaira koncentrálsz. Ezekre a kifejezésekre ugyanis könnyebb első oldalra kerülni, akár egy jó tartalommal, linkmarketing nélkül is. Így hosszútávon sokkal kifizetődőbb nagyobb számban a specifikusabb kifejezésekre célozni, mint csak a nagyobb keresésű kulcsszavakra elégetni a marketing büdzsét. Az eredményeket összehasonlítva egy bizonyos idő eltelte után a longtail kulcsszavakra több és akár jobb minőségű látogató érkezhet, mintha előre jutnál 2-3 nagyobb keresési volumenű kifejezésre. Emellett pedig a nagyobb keresésű kifejezésekre elért pozícióidat javíthatja az is, ha a specifikusabb változataira vagy szinonimáira jó eredményeket érsz el a keresőkben. Önmagában a longtail stratégia egy induló áruháznál nem alkalmazható sikeresen, mivel sokkal hosszabb távú működés és tartalmi frissülés után érhető el vele eredmény. Tartalmak tervezése kulcsszókutatás alapján A fenti tanácsok alapján leválogattad a nyers listádat és most már látod, hogy melyek azok a kifejezések, amelyekkel az elkövetkezendő hónapokban dolgod lesz és szöveget kell írnod a felhasználásukkal. A tartalmak tervezése során a következő dolgokra figyelj kiemelten: A listádat áttekintve határozd meg, hogy hová és milyen szövegeket fogsz majd írni! Fusd át még egyszer a találati oldalak alapján, hogy a kiválasztott kulcsszóra milyen jellegű tartalmat vár el a Google és igazítsd ehhez a tartalom típusát. Minden aloldalra egyedi, máshol az interneten nem fellelhető szöveget írj. Ez vonatkozik a webáruházadra is. A már megírt szövegeket ne másold át egy az egyben más aloldalaidra! A szövegeket úgy fogalmazd meg, hogy az ne rontson az olvasási élményen. Ne akard mindenáron belefogalmazni a kiválasztott kulcsszót oda, ahol a szövegkörnyezet nem engedi. Kerüld a kulcsszófelsorolást és a kulcsszóhalmozást. Ha a szöveget végigolvasva úgy érzed, hogy nem tudod gördülékenyen olvasni, zavar a kulcsszó ismétlődése használj szinonimákat. Nincs ökölszabály a szövegek hosszára, de általánosan elmondható, hogy a kategória oldalakon egy minimum 1500 karakteres cikk, blog cikkek esetében pedig a 2000 leütés már egy jó kezdet. Segítségre van szükséged? Elvégzem helyetted a kulcsszókutatást! A kulcsszókutatás körültekintést igénylő feladat, ami sok időt igényel, de bízz bennem, megéri a ráfordítást. Amennyiben nem szeretnéd a saját idődet áldozni erre a feladatra, keress fel és segítek egy használatra kész kulcsszólista összeállításában.

Összes megtekintése

Aloldalak (17)

  • Ingyenes hatékonyságnövelő konzultáció webshopoknak

    Szeretnéd növelni a vásárlások számát? Sokszor egészen bagatellnek tűnő beállításokon múlik az, hogy végül megszerzel-e egy vásárlót vagy sem. Illetve súlyos összegeket spórolhatsz meg magadnak azzal, ha ebből a vásárlóból visszatérő, elégedett vevőt konvertálsz. A 30 perces ingyenes konzultáció alatt átnézem a Shoprenteres áruházadat és javaslatokat adok a csomagodban szereplő funkciók hatékonyabb használatához. Mire számíts a hatékonyságnövelő konzultáció alatt? AHA! élmények A Shoprenterben annyi funkció elérhető, hogy a webáruház tulajdonosok sokszor nem is tudják, hogy a beállítás létezik vagy hogyan érdemes beállítani. A konzultáció előtt átnézem a boltodat és az előfizetési csomagodnak megfelelő funkció tippeket osztok meg Veled. Próbavásárlást végzek és megvizsgálom a legfontosabb aloldalaidat. Nem rendszeroktatás A 30 percbe sajnos nem fog beleférni egy dedikált rendszeroktatás. Nem fogjuk beállítani közösen a funkciókat, tippeket kapsz a használatukra vonatkozóan. Amennyiben dedikált rendszeroktatásra van szükséged ez a szolgáltatásom lesz a megfelelő számodra. Időt és pénzt spórolsz A Shoprenteres éveim alatt rengeteg hasonló konzultációval segítettem az ügyfeleknek. Ismerem a tipikus hibákat és tudom, hogy egy-egy beállítás mennyi időt és pénzt tud megspórolni egy webáruház tulajdonosnak. Csupán fél óra alatt rengeteg ilyen javítandó területet detektálunk. Ezekre egyedül lehet csak hónapok alatt bukkannál rá. Megvizsgálom az adminfelületet is Az admin beállítások ellenőrzéséhez ideiglenesen szükségem lesz a Shoprenteres boltod hozzáférési adataira legalább megtekintési jogosultsággal. Ha úgy érzed, hogy ezeket az adatokat nem szívesen adod át számomra, megértem. Töltsd le helyette a Vevőbarát webáruház ebookomat, amelyben szintén rengeteg hasznos tippet találsz. Megismered a munkamódszerem Hogy miért ingyenes a konzultáció? Ez egy remek lehetőség arra, hogy megismerd a munkamódszerem és megismerjük egymást is. Ha kölcsönös a szimpátia beszélhetünk a díjköteles munkák elvégzéséről is. Mindenképp értéket kapsz, hiszen ha nem is dolgozunk további projekteken, a tanácsaimat megfogadva hatékonyabbá teheted a webáruházad működését. Shoprenteres webáruházaknak Ez a konzultáció kifejezetten Shoprenter webáruház tulajdonosoknak szól. SEO kapcsán dolgoztam már más rendszerekkel is, így a felhasználói élményre vonatkozóan tudok tippeket adni más rendszeren futó boltoknak is, de Shoprenteresként többet profitálhatsz ebből az ingyenes lehetőségből a plusz funkciójavaslatok miatt. A hatékonyságnövelő konzultáció első alkalma ingyenes . A további tanácsadás díja 20.000 Ft + áfa/óra Időpontot kérek Ki tartja az oktatást? Miskolczi-Barna Dorina vagyok. 2016-tól 2022-ig dolgoztam a Shoprenter csapatában. ​ Account managerként kezdtem az ügyfélkapcsolaton, majd a Shoprenter SEO szolgáltatásának dedikált értékesítője voltam, végül a SEO divízió vezetőjeként volt szerencsém teljesen megreformálni az addigi szolgáltatást és 3 éven keresztül segíteni a legnagyobb magyar webáruházakat az organikus eredményeik javításában. ​ Mondhatjuk, hogy kijártam a ranglétrát és az egyes területeken magamba szívtam minden tudást, ami a rendszer aprólékos ismeretéhez szükséges. ​ A Shoprenternél töltött 6 évem alatt több száz hatékonyságnövelő konzultációt tartottam. Az konzultáció alatt ezt a tudást gördülékenyen, személyre szabottan fogom átadni Neked! Időpontot kérek Ügyfeleim visszajelzései Kalivoda Timi, fittpiac.hu A közös egyeztetés során Dorina nagyon sok frappáns tanáccsal látott el minket, hogy mire érdemes odafigyelni a tartalmak felépítésében. Egy teljesen új nézőpontot kaptunk Tőle, amit nem csak a honlapunkon, de a social media felületeken is kamatoztatni tudunk. Miért fordulj hozzám Shoprenteres kérdésekben? 6+ év a Shoprenter kötelékében A Shoprenteres évek alatt kiismertem a rendszer lehetőségeit és korlátait. Ismerem a Shoprenter folyamatait így a lehető legjobb megoldásokat tudom ajánlani Neked. Én is webáruház tulajdonos vagyok Ki ismerhetné jobban a webáruházzal kapcsolatos problémákat, mint az, aki maga is működtet egyet? A boltoddal úgy fogok bánni, mintha csak a saját webshopom útját egyengetném! Szakzsargon mentes beszélgetés Engem is bosszant, amikor értelmező szótárral kell mennem egy konzultációra, hogy megértsem mit akar átadni a szakértő. Ezért törekszem arra, hogy egy laikus számára is érthetően adjam át az információkat. Folyamatosan fejlődök Elismerem, ha valamire nem tudom a választ. Majd utánajárok és képzem magam a témában, hogy mindig naprakész maradjak és továbbra is hatékony tanácsokkal szolgáljak Neked. Időpontot kérek

  • Személyre szabott Shoprenter rendszer oktatás | Shopzen.hu

    Shoprenter rendszer oktatás Ha teljesen elvesztél a Shoprenter adminjában és már feszengve hívod az ügyfélkapcsolatot is, akkor neked egy dedikált rendszeroktatásra van szükséged! Egy rövid, előzetes telefonos egyeztetés során felmérem, hogy melyek azok a területek, amelyek gondot okoznak, így személyre szabottan tudok felkészülni az online oktatásra. Miért érdemes dedikált rendszeroktatást igénybevenni? Csak Veled foglalkozok Nekem nem kell lefaragnom a válaszidőmből a statisztikák miatt. Nem sablon válaszokat kapsz majd tőlem és ha kell ötször is elmagyarázom ugyanazt más formában, hogy rögzüljön az infó. Időt spórolsz Amellett, hogy nem kell egész nap a telefon mellett ülnöd és a supportra várni, a célzott oktatással sokkal gyorsabban megtanulod kezelni az admin felületet. Így a későbbi beállításokra fordított idő lerövidül és más, fontos dolgokra is fókuszálhatsz. Profi beállítási trükköket tanulsz A Shoprenternek vannak korlátai. De ha valaki igazán ismeri a rendszert, tud olyan kiskapus megoldásokat javasolni, amikkel sok beállítás megoldható fejlesztés nélkül. Az oktatásokon akár ezek közül is elleshetsz párat. Shoprenter rendszer oktatás díja: 20.000 Ft + áfa/óra Időpontot kérek Ki tartja az oktatást? Miskolczi-Barna Dorina vagyok. 2016-tól 2022-ig dolgoztam a Shoprenter csapatában. ​ Account managerként kezdtem az ügyfélkapcsolaton, majd a Shoprenter SEO szolgáltatásának dedikált értékesítője voltam, végül a SEO divízió vezetőjeként volt szerencsém teljesen megreformálni az addigi szolgáltatást és 3 éven keresztül segíteni a legnagyobb magyar webáruházakat az organikus eredményeik javításában. ​ Mondhatjuk, hogy kijártam a ranglétrát és az egyes területeken magamba szívtam minden tudást, ami a rendszer aprólékos ismeretéhez szükséges. ​ A Shoprenternél töltött 6 évem alatt több száz hatékonyságnövelő konzultációt tartottam. Az oktatás alatt ezt a tudást gördülékenyen, személyre szabottan fogom átadni Neked! Időpontot kérek Ügyfeleim visszajelzései Kalivoda Timi, fittpiac.hu A közös egyeztetés során Dorina nagyon sok frappáns tanáccsal látott el minket, hogy mire érdemes odafigyelni a tartalmak felépítésében. Egy teljesen új nézőpontot kaptunk Tőle, amit nem csak a honlapunkon, de a social media felületeken is kamatoztatni tudunk. Miért válaszd a Shopzen oktatását? 6+ év a Shoprenter kötelékében A Shoprenteres évek alatt kiismertem a rendszer lehetőségeit és korlátait. Ismerem a Shoprenter folyamatait így a lehető legjobb megoldásokat tudom ajánlani Neked. Én is webáruház tulajdonos vagyok Ki ismerhetné jobban a webáruházzal kapcsolatos problémákat, mint az, aki maga is működtet egyet? A boltoddal úgy fogok bánni, mintha csak a saját webshopom útját egyengetném! Önállóságra tanítalak Addig nem lépünk tovább egy kérdésről, amíg teljesen meg nem érted a funkció működését. A megszerzett magabiztos tudással gyerekjáték lesz a webáruházad további beállítása. Folyamatosan fejlődök Elismerem, ha valamire nem tudom a választ. Majd utánajárok és képzem magam a témában, hogy mindig naprakészek maradjak és továbbra is hatékony tanácsokkal szolgáljak Neked. Időpontot kérek

  • Miskolczi-Barna Dorina - Shopzen.hu

    Az hajt, hogy segítsek neked egy új nézőpontból szemlélni a vállalkozásodat Dorina vagyok, Webáruház manager és SEO szakértő Általános iskolásként az a fajta kocka voltam, aki rajongói oldalakat készített a kedvenc sorozatainak és matek lecke helyett Photoshoppal és Gimppel bíbelődött. Akkor még azt gondoltam, hogy ez csak egy hobbi és ebből nem lehet megélni. Majd eltelt 12 év, elvégeztem egy kéttannyelvű iskolát és diplomát szereztem egy olyan területen, ami egyáltalán nem érdekelt, de "meg lehetett belőle élni" és azon kaptam magam, hogy nem szeretem a munkámat. Bizony voltak olyan reggelek, hogy az ágy szélén ülve, sírva ecseteltem a férjemnek, hogy miért is lesz szörnyű a napom a melóban. Ebben az időszakban talált meg a Shoprenter hirdetése és ekkor csöppentem bele a webáruházas világba. Úgy éreztem, megérkeztem A Shoprenternél olyan lelkesedéssel vágtam bele a tanulásba, mint sehol másol az addigi életemben. Inspiráló volt a sok lelkes, induló vállalkozónak segíteni nap, mint nap és igazi kihívás volt újat mondani és meglepni a már öreg motorosnak számító webáruház tulajdonosokat. Ügyfélkapcsolatosként kezdtem, majd fél éven belül átnyergeltem a cég keresőoptimalizálási részlegére, amit 3 évig vezettem. Ebben az időszakban nagyon sok stratégiai jelentőségű feladatba beletanultam, amit a mai napig hasznosítani tudok a saját vállalkozásom és az ügyfeleim vállalkozásai kapcsán. Majd megszületett a kisfiunk Olivér és az új életvitelünk miatt át kellett gondolnom a kapcsolatomat a Shoprenterrel is. Hálával a szívemben, de mégis a saját kereteim között akartam segíteni a hazai webáruházasoknak megvalósítani az elképzeléseiket. Megszületett a Shopzen, webshop egyszerűen Webáruházat indítani és hatékonyan működtetni igazán frusztráló tud lenni, ha még új vagy ebben a világban. Nekem az a célom, hogy segítsek a kezdeti nehézségeken átlendülni és adjak számodra egy olyan megoldásközpontú szemléletmódot, ami az együttműködésünk végeztével is még hosszú ideig hasznos társ lesz a mindennapjaidban. ​ Én leszek a biztonságos, nyugodt ZEN pont a vállalkozásod webáruházas területén. Az a célom, hogy számodra is flow élmény legyen tökéletesíteni a webáruházad és felesleges nyűg helyett te is izgalmas kihívásként tekints arra a feladatra, hogy megtaláljuk azokat a pontokat, amelyek biztos, jól működő felületté teszik a webáruházadat. ​ Te vagy az ideális ügyfelem, ha Tiszteled a partnereidet Számodra természetes, hogy az üzleti partnereiddel egyenlő félként, tisztelettel bánsz. Korrekt módon kezeled a vásárlóidat is és nem játszod el a bizalmukat azzal, hogy silány minőségű termékeket értékesítesz számukra magas árréssel. Reális elvárásaid vannak és kooperálsz Tisztában vagy vele, hogy az eredmények csak kitartó, következetes munkával válnak majd láthatóvá. Adatok alapján döntesz és nem támasztasz a piacnak ellentmondó, irreális elvárásokat. ​ Megérted, hogy a kiszervezett munkákban tulajdonosként a te segítségedre és aktív kommunikációdra is szükség van Shoprenteres vagy/leszel Shoprenteres webáruházat akarsz indítani vagy meglévő Shoprenteres boltodat akarod hatékonyabbá tenni. Rendszerfüggetlen segítségre van szükséged Veled akarok dolgozni! Rendszerfüggetlen webshopod SEO auditjára vagy havi szintű keresőoptimalizálására van szükséged illetve szeretnéd a webáruházad és a közösségi média felületeid megjelenését összehangolni. együtt dolgoztam Akikkel már Egyeztetni akarok

Összes megtekintése
bottom of page