top of page

Keresés az oldalon

31 találat erre: „”

Blogbejegyzések (13)

  • Mi a teendőd a 404 hibákkal?

    A Search Console az egyik must have eszköz, ha a weboldalad/webáruházad SEO-járól és felhasználói élmény optimalizálásáról van szó. Ez persze nem jelenti azt, hogy laikus felhasználóként ne törne ki rajtad a frász, amikor a regisztrációt és összekötést követően  megkapod az első hibaüzeneteket tartalmazó emailt. A legtöbb esetben a jelzett “hibákkal” egyébként nincs is teendőd, ezek inkább csak figyelmeztetések, amelyeket alaposabban megvizsgálva 99%-ban rájössz, hogy nem okoz számodra problémát.  Ettől függetlenül nekem nem volt még olyan projektem, ahol az új ügyfél a Search Console bekötést követően ne hívott volna fel, vagy írt volna aggódó emailt az első ilyen státusz üzenet elolvasása után. A leggyakoribb ügyfél kérdések ilyenkor az indexelésből kizárásra, párhuzamos oldalakra és a 404 hibákra vonatkoznak. Nézzük meg most a 404 hibákat, illetve azt: Hogyan kell ezeket kezelni,  kell-e egyáltalán és hogyan épül fel jól egy 404-es hibaoldal? Mit nevezünk 404 hibának? A 404-es hiba egy HTTP státuszkód, amelyet a szerver küld a böngészőnek, amikor a kért oldal nem található a szerveren. Ez akkor fordul elő, amikor egy felhasználó olyan URL-t próbál megnyitni, amely nem létezik vagy már eltávolították azt. Ez az egyik leggyakoribb hiba, amelybe a felhasználók és a webáruházat kezelők belefuthatnak. Hogyan jön létre a 404 hibaoldal? A 404-es hibaüzenet fontos SEO szempontból, mert bizonyos esetekben a túl sok ilyen hiba negatív hatással lehet a webhely keresőmotor rangsorolására és a felhasználói élményre. Például, ha olyan oldalak szűnnek meg, amelyek korábban belső linkkel szolgáltak több, fontos aloldalnak, vagy úgy szüntetsz meg aloldalakat, hogy azok URL-je más helyen továbbra is elérhető lesz a felhasználók számára, emiatt pedig kattintás után hiba oldalra navigálnak. Illetve itt jönnek képbe az úgynevezett “broken image - nem elérhető képek” és “broken link - nem elérhető tartalomra mutató linkek” fogalmak is, amelyek magas száma szintén azt sejteti a keresőrobotoknak, hogy a weboldal nincs karbantartva és silány felhasználói élményt nyújt, ez pedig befolyással lehet az organikus elérésre is. Tehát a 404-es hibák keletkezésének több módja is lehet és egy webáruház működésének teljesen természetes velejárója az, hogy aloldalak szűnnek meg és újak váltják azokat. Ezzel a Google is tisztában van.  A problémát inkább az jelenti, ha ezeknek a hibáknak a száma hirtelen elkezd nagy volumenben növekedni. Ebben az esetben már joggal gyanakodhatsz arra, hogy valamilyen probléma van az oldal működésével, vagy a 301 átirányítások kezelése nem megfelelő a webáruházadban vagy weboldaladon. Melyek a leggyakoribb esetek, amikor 404-es oldal keletkezik? Törölt oldalak:  Az oldal korábban létezett, de már törölve lett, és a szerver nem tudja megtalálni. Hibás URL: A felhasználó elírta az URL-t, vagy a hivatkozás hibásan lett megadva akár általad az oldaladon belül vagy egy másik oldalon rád mutató linken. Az egyszerű elgépeléseket nem tudod befolyásolni, a törött linkeket viszont látod Search Consoleban és vissza is tudod keresni, hogy ezek hol jelennek meg. Ha szükséges ezeket törölheted vagy átirányítással javíthatod. Átirányítási hibák:  Az oldal áthelyezésre került egy új URL-re, de az eredeti URL nem lett átirányítva az újra. Tárhely problémák: Problémák lehetnek a szerverrel vagy a tárhely szolgáltatóval, ami miatt az oldal nem elérhető. Mit jelent a lágy 404-es hiba? A lágy 404-es hiba akkor fordul elő, amikor egy aloldal úgy tűnik, mintha nem létezne, de a szerver nem ad vissza valódi 404-es státuszkódot. Ehelyett egy másik, például 200-as státusz kódot küld vissza, amely azt jelzi, hogy az oldal megtalálható, miközben valójában nem létezik vagy nincs hasznos tartalma. A 404-es oldalaknak, mindig 404-es státusz kódot kell visszaadniuk. Ellenőrizd te is például az alábbi oldal segítségével , hogy milyen jelzést ad vissza a szervered a böngészőnek. Amennyiben 404-től eltérő válaszkódot látsz, keresd fel a webfejlesztődet és orvosoljátok a problémát. De ugyanúgy lágy 404 keletkezik, ha például megszűnik egy termékoldalad és azt a rendszer automatikusan a főoldalra irányítja. Az eredeti tartalom ilyenkor már nem érhető el, az átirányítással pedig ezt nem pótoljuk, így végső soron a felhasználó nem találja meg a keresett tartalmat, létrejön a lágy 404-es hiba. Miért problémás a lágy 404? Egyrészt ez félrevezető a keresőmotorok számára , hiszen 404-től eltérő státusz kóddal a keresőrobotok azt hiszik, hogy az oldal létezik és értékes tartalmat nyújt. Ezzel pedig erőforrást vesztegetsz el , hiszen addig sem a fontosabb, valódi tartalmat nyújtó oldalaidat térképezik fel a robotok. Másrészt a sok 404-es vagy lágy 404-es oldal megléte rontja a felhasználói élményt is. A találati listáról való átkattintás után vagy ha más forrásból érkeznek a hibás URL-re biztosan csalódni fognak, mert nem találnak az aloldalon hasznos információt. Vagy azért, mert egy 404 oldalra kerültek, vagy pedig azért, mert átirányítod őket a főoldalra, kategória oldalra, amiben korábban a keresett termék megtalálható volt. Hogyan javíthatod a 404-es hibákat és a lágy 404-es hibákat? A valóban nem elérhető tartalmak kapjanak 404-es státuszkódot. Amennyiben a megszűnő tartalomra van releváns alternatíva, irányítsd át 301-gyel a régi URL-t az új URL-re.  Ellenőrizd rendszeresen a 404 hiba miatt kitiltott tartalmaidat. A Search console oldalak jelentésében erre külön rész van, illetve Website auditorral  vagy más SEO toolokkal is át tudod vizsgálni az oldalad. Nem, a főoldal és a kategória nem releváns alternatíva, de egy hasonló termék vagy az adott termék egy újabb változata már tökéletes megoldás a felhasználó számára is. Amikor kiválasztod, hogy mely URL-re szeretnéd átirányítani a megszűnő aloldal URL-jét mindig gondolj arra, hogy felhasználóként az új tartalom kielégítené-e a keresési szándékodat. Az új tartalom megadja-e a választ az érdeklődőd, vásárlód kérdéseire vagy sem. Hogyan épüljön fel egy egyedi 404-es oldal? Egy felhasználóbarát 404-es hibaoldal célja, hogy minimalizálja a frusztrációt és segítse a látogatót abban, hogy könnyen megtalálja, amit keresett. Ahhoz, hogy ezt biztosítani tudd a látogató számára az alábbi elemeket érdemes beépíteni az egyedi 404-es oldaladba: Barátságos üzenet Fogadd a látogatót egy barátságos hangvételű üzenettel, amely egyértelműen tájékoztat arról, hogy az általa keresett oldal nem található. Amennyiben a weboldalad/webáruházad témája engedi, nyugodtan csempészhetsz a megjelenésbe és a szövegbe egy kis humort is. Ez jobban megragadja a látogató figyelmét és akár azt is elérheted vele, hogy ne faroljon rögtön vissza a találati oldalra átkattintás után. Keresőmező: Helyezz el egy jól látható keresőmezőt, amely segít a látogatónak gyorsan megtalálni, amit keres. Navigációs linkek: Ne használj teljesen üres landoló oldalt erre a célra. A webáruház váza nyugodtan megjelenhet a 404-es oldalon is (top menü, navigáció, lábléc elemei), így szintén nagyobb az esélye, hogy a látogató annak ellenére is tovább böngészi a tartalmat, hogy elsőre nem találta meg, amit keresett. Ajánlott termékek: Amennyiben lehetséges és van rá automatizált megoldás, helyezz el egy népszerű vagy kapcsolódó termékek modult a 404-es oldalon is. Ez szintén azt a célt szolgálja, hogy a látogatót tovább tudd vezetni a számodra sokkal értékesebb aloldalak felé. Ha ilyen funkció nincs a webáruház rendszerben az sem probléma. Ilyenkor jó megoldás, ha manuálisan helyezel el pár bannert, ami a legnépszerűbb kategóriákhoz, termékekhez vagy tartalmakhoz irányítja az érdeklődőket. Visszajelzési lehetőség: A 404-es oldalon mindenképp adj lehetőséget a látogatónak, hogy jelezze a hibát és valamilyen formában fel tudja venni veled a kapcsolatot. Egy rövid kapcsolatfelvételi űrlap vagy egy egyszerű email cím megjelenítés is sokat dob a vásárlók bizalmán. Képek és design: Nem csak a szövegezésben hanem a megjelenésben sem árt az összhangra törekedni. Használj a márkához illő, barátságos képeket és letisztult designt, hogy a látogató ne érezze magát elveszettnek. Cím és meta adatok: Bár ez inkább már csak a keresőmotoroknak szól, de nem elhanyagolható elem a title és a meta adatok megadása. Ezek az adatok segítik a keresőmotorokat az aloldal könnyebb és gyorsabb értelmezésében. Hogyan állíthatsz be egyedi 404-es oldalt Shoprenterben? A Shoprenterben ugyanolyan tartalmi aloldalként tudod szerkeszteni a 404-es hibaoldalt is, mint például egy blog cikk esetében. Ehhez a Megjelenés/Egyedi oldalak/404-es oldal  menübe kell belépned. Itt megadhatod a title elemet (oldal fejlécének neve) és a szövegszerkesztőben elhelyezheted a cikkben felsorolt tartalmakat is. A fenntarthato-otthonom.hu 404-es oldala Szeretnél még több webáruház SEO kérdésre választ kapni? Ha benned is sok kérdés kavarog a webáruházad SEO beállításaival kapcsolatban, töltsd le az ingyenes webáruház keresőoptimalizálási ebookomat , amelyben részletesen elmagyarázom, hogy mire figyelj oda a webáruházad keresőoptimalizálása során!

  • Shoprenter referencia: A crystalstore.hu sablon testreszabása

    A felhasználói igények és szokások folyamatosan változnak és adaptálódnak az új technikai megoldásokhoz, ezért fontos, hogy a webáruházad működtetéséhez is olyan megoldást válassz, ahol ezeknek az igényeknek rugalmasan meg tudnak felelni a fejlesztők, könnyen megvalósíthatóak az új igények. Egy dobozos webáruház rendszernél ezek a fejlesztési költségek eloszlanak az előfizetők között, így többek között ezért is van lehetőség naprakész megjelenések/design sablonok közül választani. Az információ feldolgozási szokások változása miatt nagyon fontos, hogy mindig naprakész megjelenéssel szolgálj a webáruházadba látogató potenciális vásárlók számára asztali nézetben és mobilon is. Ez bizony azt jelenti, hogy 1-2 évente érdemes sablont váltani vagy teljesen új, egyedi megjelenést adni a boltnak. Erre nem csak azért van szükség, mert a régi sablonok felhasználói szempontból gyorsan elavulnak, hanem amiatt is, mert a webáruház rendszerek egy idő után már nem vállalják a sablonok supportját. Ez azt jelenti, hogy ha egy új fejlesztés kerül fel a boltba, azt nem “igazítják” a régi sablonhoz, ezért előfordulhat, hogy bizonyos funkciók nem megfelelően működnek. Ezeket a sablonokat egyébként fokozatosan vezetik ki a választható megjelenések közül és persze ebben az esetben sem 1-2 évről beszélünk. Minimum 4-5 év biztosan eltelik, mire a sablont “kiöregedettnek” tekinti a webáruház rendszer és kiveszi a kínálatból. A crystalstore.hu a régi Róma alatt. A sablon csere projektjeim egy része pontosan ezeknek a veterán megjelenéseknek a módosítása, a legutóbbi például a crystalstore.hu áruház volt, amely a régi Róma sablonról váltott át a hasonló felépítésű, de újabb Párizs megjelenésre. Edina, a webáruház tulajdonosa azzal a problémával keresett meg engem, hogy a Róma sablonjuk sajnos már nem támogatja a cookie consent mode miatt frissített egész oldalas nanobar megjelenést. A mérések nem működnek megfelelően, ezért fokozatosan ürülnek ki a remarketing listáik, emiatt pedig a hirdetéseik is rosszabbul teljesítenek. Ez különösen fájó pont, mivel a webáruházban alkalmi, esküvői, koszorúslány illetve fürdőruhákat értékesítenek, tehát gyakorlatilag főszezon előtt ütköztek akadályokba a potenciális vásárlók elérését tekintve. A sabloncsere folyamata Edinával és a webáruház operatív teendőit végző kolléganőjével, Enikővel egy előzetes megbeszélés során egyeztettünk az igényeikről. Megbeszéltük, hogy melyek azok az elemek, amelyeket mindenképpen tovább szeretnének vinni az új megjelenésbe is, van-e esetleg olyan megoldás, amit más felületen láttak, de szeretnék megvalósítani a saját boltjukban is. A webáruház átnézése után én is javaslatokat tettem plusz elemekre, amelyek a felhasználói élményen javíthatnak, illetve egyeztettünk a kiválasztott Róma sablon előnyeiről és persze korlátairól is. A feladatok rögzítését követően elkezdődhetett a munka a sandbox szerveren. Ez a felület a Shoprenteres áruház pontos mása. Egy teszt felület, ami abban segít, hogy a vásárlók megzavarása nélkül tudjuk elvégezni a szükséges módosításokat. Így a későbbi élesítés folyamata is sokkal gyorsabb lesz. A webáruház tulajdonképpen csak 30-40 percig van karbantartáson az élesítés során, ugyanis a kisebb módosításokat már anélkül is el lehet végezni, hogy az a vásárlókat megzavarná a kiválasztott termékek megrendelésében. Milyen változtatásokat eszközöltünk a sabloncsere során? Edináék azért választották a Párizs sablont, mert az elrendezését tekintve nagyon hasonlít a korábban használt Rómára. A logó maradt, ahogy a főoldali bannerek is, itt Enikőnek csak annyi teendője volt, hogy a bannereket a javaslataim alapján átméretezze és az új megjelenéshez igazítsa. A színvilág tekintetében viszont szerettek volna olyan színeket használni az online felületen, amelyek a budapesti üzletük stylingjában is visszaköszönnek, ehhez pedig CSS módosításokra volt szükség. Egy egyszerű sablon csere esetében a színek módosítása elég korlátozott, ha csak az admin felületes kapcsolókat alkalmazzuk. Ha szeretnénk egyedibb megjelenést, kicsit eltérni a kiválasztott sablontól, akkor mindenképp szükség lesz HTML/CSS módosításokra is. Így egyedivé varázsolható például a gombok, különféle boxok megjelenése, növelhetjük a betűméretet, változtathatunk a betűszíneken, ami mind-mind hozzájárul ahhoz is, hogy egy könnyebben olvasható és felhasználóbarátabb felületet alakítsunk ki. Egyedi megoldások Párizs sablonban Egy több száz vagy akár több ezer terméket listázó webáruházban általában a kategóriafa is elég nagy méretűre tud nőni. Azonban ha a legördülő menü túl sok alkategóriát listáz, asztali nézetben ez egy kis anomáliához vezethet. A legördülő menü túl fog nyúlni a látvány vonalon és nehézkessé teszi a kattintást. Kategória lenyíló a régi crystalstore.hu webáruházban. Ezt a problémát egy egyedi kategória menü vagy más néven mega menü kialakításával lehet orvosolni, amihez HTML/CSS módosításra van szükség. Edináéknál az Esküvőre kategória kapott egy sokkal átláthatóbb, három oszlopos mega menüt asztali nézetben. Kategória lenyíló sablon cserét követően. A kategória egyedi megjelenése mellett gyakori elem a mozaik vagy csempe elrendezésű modulok használata a designban. Ez a megjelenési forma a Párizs sablonban is elérhető, de a használata laikus kezek alatt gyakran kissé káoszos eredményt szül. Ennél a modulnál fontos, hogy a képek passzoljanak egymáshoz színvilágban, ezt egy plusz filterrel, illetve valamilyen grafikus program használatával (akár a Canva is jó erre a célra) is el lehet érni. Mozaik menü az új megjelenésben. A megfelelő módosítással egy esztétikus mozaikos elrendezést tudunk felmutatni a látogatóknak, ahol könnyen megtalálják a legfontosabb információkat, illetve a modul vissza is tudja tükrözni azt az eleganciát és profizmust, amit a Crystalstore márka képvisel a magyar piacon. Az egyeztetések során Edináék két elemhez ragaszkodtak, amit mindenképp át kellett hozni a Róma sablonból. Ezek az elemek egyébként is egyedi megoldások voltak, szükség volt a termékoldalakon egy “Hasznos információk” blokkra illetve 3 információs kártyára, ami a ruhapróbára, online kurzusra és a kedvezményekre hívja fel a figyelmet. Ezeket az elemeket az új megjelenésbe is átemeltem és az új arculati színekhez igazítottam. Előnykommunikációs blokk és lokáció modul Az újabb sablonokban már külön modult kaptak a webáruház tulajdonosok a vállalkozás előnyeinek egyszerű bemutatására. Ezekben a modulokban meghatározott számú előnyt adhatunk meg, feltölthetünk hozzá ikonokat, rövid magyarázó szöveget, a Madrid sablonban már a blokk színét is könnyen meg tudjuk változtatni. A Párizs sablon beépített előnykommunikációs blokkja. A projektek többségében én mégis szeretek beáldozni egy egyedi html modult erre a célra, mert így sokkal feltűnőbb és a vállalkozáshoz még inkább igazodó előnykommunikációs blokkot tudunk létrehozni. A beépített modul helyett egy egyedi html modult használtam a versenyelőnyök megjelenítésére. Nem volt ez máshogy a crystalstore projekt esetében sem. Egy szép, színben passzoló hátterekkel ellátott doboz rendszerben jelenítettük meg a legfontosabb információkat. Erre a megoldásra azért is volt szükség, mert a Párizs beépített előny moduljában nincs lehetőség a tartalmak linkelésére, de Edináék szerették volna, ha minden blokk kattinthatóvá válik és a szükséges információs oldalra irányítja a látogatót. A Madrid sablonban kedvelt modul a Lokáció modul, amit főleg az offline üzlettel rendelkező webáruházak szoktak kihasználni, de más célokra is optimális. A jatekflotta.hu például a kisautókhoz ajándékba járó névre szóló rendszámtábla termékét emeli ki vele előnyként. A térkép régi megjelenése. A crystalstore korábban a lábléc információk moduljában jelenítette meg az üzletük térképes elérhetőségét. A sablon váltás során ez egész oldalas megjelenést kapott lábléc fent pozícióban. Így minden oldalon meg tud jelenni. Az üzlet elérhetősége és nyitvatartása nagyon fontos információ a vállalkozás számára, mivel gyakori, hogy a menyasszony és a koszorús lányok előre egyeztetett ruhapróbán vesznek részt náluk. Illetve az alkalmi ruhák és bikinik esetében sok vásárló a webáruházban nézi ki a terméket és már konkrét elképzeléssel megy próbálni a budapesti üzletbe. A térkép új megjelenése lábléc fent pozícióban. A lokáció modul így méltó megjelenést kaphatott egy erre a célra elkülönített egyedi html modul felhasználásával. Edina és Enikő visszajelzése “A sablon átalakításból kiemelném a blog cikkek megjelenítését és a mozaik modult. Szuper, hogy kiemelt helyet és egyedi megjelenést kapott a blog, illetve nagyon harmonikus a mozaik modul megjelenése is az összeillő képekkel. Szeretnénk megköszönni a munkád Dorina!” A projektet körülbelül 5 nap alatt zártam le és adtam át. Pici csúszást okozott egy szerverhiba, ami pont az élesítés tervezett napján következett be, ezért a biztonság kedvéért megbeszéltem Edináékkal, hogy várjunk egy napot, hogy zaklatni tudjam a régi Shoprenteres kollégáimat, ha valami probléma merülne fel az átállás során. 🙂 Nevezzük női megérzésnek, de a sablon aktiválása során tényleg volt egy kis anomália. Redis cache-t kellett törölni, mert ugyan átváltott a bolt Párizsra adminon, de a vásárlói felületen még a Róma megjelenést adta be. Szerencsére nem kell gyakran zaklatnom a Shoprentert SOS kérésekkel, így 10 perc alatt meg is oldódott a probléma, tehát összesen 40 percig volt karbantartáson az oldal az átállás alatt és körülbelül 2 óra alatt végeztem is az élesítéssel. Az igazat megvallva ez nekem is így új helyzet volt, most először találkoztam ezzel a hibával, így a jövőre nézve változtattam is a projektek menetén és az élesítéseket ezentúl a Shoprenter ügyfélszolgálati idejére időzítem, biztos ami tuti. 🥲 Az új sablonon már a teljes oldalas nanobar és a consent mode is működik, úgyhogy Edináék teljes nyugalommal vághatnak bele az idei alkalmi ruha és fürdőruha szezonba! Nálad is aktuálissá vált a sablon csere? Ha te is egy régebbi sablont használsz, vagy úgy érzed, hogy nem áll össze a képernyőn, amit fejben elterveztél keress bátran és egyeztessünk az elképzeléseidről! Olvasd el a szolgáltatás részleteit bemutató oldalamat és nézd meg a referenciáimat, ügyfeleim véleményét!

  • Webshop SEO trendek 2024-ben

    Minden évben megjósolják, hogy melyek lesznek azok a területek a keresőoptimalizálásban, amelyek nagyobb teret nyernek és ajánlott kiemeltebb figyelmet szentelni nekik. Illett volna ezt a cikket még az év elején megírnom, de jobb később mint soha, ha eddig nem foglalkoztál ezekkel a területekkel, még több, mint fél éved van 2024-ből, hogy beérd magad a teendőkkel. ;) SGE kompatibilis tartalmak készítése Az AI térnyerésével a Google is igyekszik tovább fejleszteni a keresési élményt, ehhez járulna hozzá a “Google Search Generative Experience” vagyis az SGE, ami hazánkban még nem él, és csak bizonyos területeken fut tesztként, de ez nem jelenti azt, hogy nem szükséges megértenünk a működését és akár ennek megfelelően kialakítanunk a tartalmainkat. Az SGE működése nagyon hasonló a Bing keresőkben már tapasztaltakhoz. A keresőszó beírása után az AI a találati lista tetején jelenít meg egy blokkot, amelyben összegyűjti az oldalakon található információkat, amelyek azonnali választ adhatnak a kérdésre. A kérdés megválaszolásához szükséges információkat forrásmegjelöléssel látja el, így gyakorlatilag átkattintás nélkül segíthet a felhasználónak megválaszolni rövid kérdéseket. Mivel ez a blokk rengeteg helyet fog elvenni a találati lista tetejéből, ez valószínűleg az organikusan megjelenő külön találatok átkattintási arányát is át fogja rendezni. Ahhoz, hogy a te oldalad is a fenti tartalmak között jelenhessen meg, érdemes közvetlen, lényegre törő és egyszerű nyelvezetet alkalmazni a szövegírás során. Úgy fogalmazd meg a szövegeket, hogy azok azonnali válasszal szolgáljanak a feltett kérdésre. Ezt utána ki tudod jobban bontani és plusz információkat hozzátéve meg tudod csillogtatni a szakértelmedet további bekezdésekben is. Tehát ez nem jelenti azt, hogy az SGE miatt át kellene állnod a rövid, pár száz karakteres bejegyzésekre, csupán külön figyelmet kell szentelned annak, hogy a lényeg könnyen kivehető legyen a szövegkörnyezetből. Továbbra is fontos az E-E-A-T Mi az E-E-A-T? Az E-E-A-T rövidítés az Expertise (Szakértelem), Experience (Tapasztalat) Authoritativeness (Elismertség/Tekintély) és Trustworthiness (Megbízhatóság) angol kifejezéseket foglalja magában. Ezek azok a tényezők, amelyeket a Google figyelembe vesz a tartalmak minőségének és relevanciájának értékelése során. Az E-E-A-T jelzi, hogy egy adott tartalom vagy webhely mennyire megbízható, mennyire hiteles, és milyen mértékben rendelkezik a szükséges szakértelemmel a témában. A Google az E-E-A-T-t tényezőként használja fel a keresési rangsorolások során, hogy biztosítsa a felhasználók számára a legjobb és legmegfelelőbb tartalmakat. Tehát ahhoz, hogy a weboldalad jól tudjon teljesíteni a keresőkben olyan tartalmakat kell létrehoznod és úgy kell létezned az online térben, hogy ezeknek a feltételeknek is meg tudj felelni. Milyen eszközökkel tudod ezt megtenni? Például valós vásárlói visszajelzések gyűjtésével, olyan kifelé mutató linkek elhelyezésével, amelyek megbízható, elismert tartalmakra irányítanak, illetve olyan visszamutató hivatkozásokkal, amelyek minőségi oldalakról érkeznek (tehát linképítéssel). Fontos, hogy a tartalmaid elégítsék ki a felhasználói igényeket és lefedjék a keresési szándékot (amihez elengedhetetlen a profi kulcsszókutatás). Próbálj az embereknek írni és ne csupán a keresőmotoroknak. Illetve kommunikálj folyamatosan a célcsoportoddal és használd ki a közösségi média szignálok erejét. Vedd figyelembe a felhasználói viselkedést Azt már a Google is bevallotta, hogy sokkal inkább érti a felhasználók interakcióit, mint magát a weboldalon megjelenített tartalmakat. Emiatt még inkább fontossá válik, hogy az E-E-A-T elveit is figyelembe véve, a lehető legjobban kiszolgáld a felhasználói igényeket. Ezt egyrészt azzal teheted meg, hogy a keresési szándékot lefedő témában készítesz tartalmakat, másrészt pedig olyan felületet alakítasz ki, amely átlátható, egyértelmű interakciókat vár el a felhasználótól és minden eszközön megfelelően jelenik meg. A felhasználói viselkedést monitorozni tudod például Google Analyticsben, ahol láthatod az egyes aloldalakon eltöltött időt, beállíthatod a visszafordulási arány mérését is vagy pontos képet kaphatsz arról, hogy milyen mélységben vizsgálják meg a felhasználók az oldalad tartalmát. A Hotjart használva pedig bepillantást nyerhetsz abba, hogyan böngészik az oldaladat. Mit olvasnak el, mi az amit kattinthatónak vélnek, hol akadnak el a különböző folyamatokban. Ezeket elemezve tudod folyamatosan fejleszteni a webáruházad/weboldalad megjelenését és javítani a Google rólad alkotott képét is. Ugyanis minél több időt töltenek el az emberek átkattintás után a tartalmaid böngészésével mielőtt visszatérnének a találati oldalra, annál jobban megerősíted a Google-t is abban, hogy megéri téged minél többször és minél láthatóbb helyen megjeleníteni a releváns keresési találatoknál. Nem kerülheted el a videós tartalmakat a SEO kapcsán sem A közösségi médiában az utóbbi években taroltak a videós tartalmak. A felhasználók egyre inkább ezek fogyasztására vannak kondicionálva, így a keresőmotorok is “kénytelenek” kielégíteni ezeket az igényeket, tehát te sem halogathatod tovább a videós tartalmak készítését. Nagyon sok olyan keresési kifejezés van már, amire inkább videókat listáz a Google és a klasszikus tartalmak háttérbe szorulnak. Ezek a videós tartalmak több átkattintást hoznak, gyorsabban fel tudják kelteni a felhasználók figyelmét. Tehát ne vedd félvállról a videós tartalmaid SEO beállításait sem. Lásd el kulcsszavas címmel, leírásokkal, címkékkel, oszd fel fejezetekre és lásd el időbélyegekkel, hogy a releváns részleteket is tudja listázni egy kapcsolódó keresés során. Feliratozd és használj magas felbontású videókat, ha pedig szöveges tartalomba szúrnál be videót pár mondatban foglald össze annak tartalmát, hogy segíts a keresőmotoroknak annak megértésében. Hogyan tovább? Amennyiben szeretnél segítséget kérni abban, hogyan tudod ezeket az elemeket beilleszteni a SEO stratégiádba, vedd fel velem a kapcsolatot és alkossuk meg közösen a webáruházadra szabott keresőoptimalizálási stratégiát.

Összes megtekintése

Aloldalak (18)

  • Személyre szabott Shoprenter rendszer oktatás | Shopzen.hu

    Shoprenter rendszer oktatás Ha teljesen elvesztél a Shoprenter adminjában és már feszengve hívod az ügyfélkapcsolatot is, akkor neked egy dedikált rendszeroktatásra van szükséged! Egy rövid, előzetes telefonos egyeztetés során felmérem, hogy melyek azok a területek, amelyek gondot okoznak, így személyre szabottan tudok felkészülni az online oktatásra. Miért érdemes dedikált rendszeroktatást igénybevenni? Csak Veled foglalkozok Nekem nem kell lefaragnom a válaszidőmből a statisztikák miatt. Nem sablon válaszokat kapsz majd tőlem és ha kell ötször is elmagyarázom ugyanazt más formában, hogy rögzüljön az infó. Időt spórolsz Amellett, hogy nem kell egész nap a telefon mellett ülnöd és a supportra várni, a célzott oktatással sokkal gyorsabban megtanulod kezelni az admin felületet. Így a későbbi beállításokra fordított idő lerövidül és más, fontos dolgokra is fókuszálhatsz. Profi beállítási trükköket tanulsz A Shoprenternek vannak korlátai. De ha valaki igazán ismeri a rendszert, tud olyan kiskapus megoldásokat javasolni, amikkel sok beállítás megoldható fejlesztés nélkül. Az oktatásokon akár ezek közül is elleshetsz párat. Shoprenter rendszer oktatás díja: 20.000 Ft + áfa/óra Időpontot kérek Ki tartja az oktatást? Miskolczi-Barna Dorina vagyok. 2016-tól 2022-ig dolgoztam a Shoprenter csapatában. ​ Account managerként kezdtem az ügyfélkapcsolaton, majd a Shoprenter SEO szolgáltatásának dedikált értékesítője voltam, végül a SEO divízió vezetőjeként volt szerencsém teljesen megreformálni az addigi szolgáltatást és 3 éven keresztül segíteni a legnagyobb magyar webáruházakat az organikus eredményeik javításában. ​ Mondhatjuk, hogy kijártam a ranglétrát és az egyes területeken magamba szívtam minden tudást, ami a rendszer aprólékos ismeretéhez szükséges. ​ A Shoprenternél töltött 6 évem alatt több száz hatékonyságnövelő konzultációt tartottam. Az oktatás alatt ezt a tudást gördülékenyen, személyre szabottan fogom átadni Neked! Időpontot kérek Ügyfeleim visszajelzései Kalivoda Timi, fittpiac.hu A közös egyeztetés során Dorina nagyon sok frappáns tanáccsal látott el minket, hogy mire érdemes odafigyelni a tartalmak felépítésében. Egy teljesen új nézőpontot kaptunk Tőle, amit nem csak a honlapunkon, de a social media felületeken is kamatoztatni tudunk. Miért válaszd a Shopzen oktatását? 6+ év a Shoprenter kötelékében A Shoprenteres évek alatt kiismertem a rendszer lehetőségeit és korlátait. Ismerem a Shoprenter folyamatait így a lehető legjobb megoldásokat tudom ajánlani Neked. Én is webáruház tulajdonos vagyok Ki ismerhetné jobban a webáruházzal kapcsolatos problémákat, mint az, aki maga is működtet egyet? A boltoddal úgy fogok bánni, mintha csak a saját webshopom útját egyengetném! Önállóságra tanítalak Addig nem lépünk tovább egy kérdésről, amíg teljesen meg nem érted a funkció működését. A megszerzett magabiztos tudással gyerekjáték lesz a webáruházad további beállítása. Folyamatosan fejlődök Elismerem, ha valamire nem tudom a választ. Majd utánajárok és képzem magam a témában, hogy mindig naprakészek maradjak és továbbra is hatékony tanácsokkal szolgáljak Neked. Időpontot kérek

  • Havidíjas keresőoptimalizálás - Shopzen.hu

    Aggaszt, hogy kevés vásárlód érkezik a keresőkből? Van megoldás! Még több potenciális vásárlót érhetsz el keresőoptimalizálással A keresőoptimalizálás során arra törekszünk, hogy tartalmainkkal minél inkább megfeleljünk a felhasználói igényeknek és a Google elvárásainak. ​ Amennyiben ezt sikerrel teszed, egyre előrébb jelensz meg a találati listán a számodra fontos keresési kifejezésekre. ​ Minél előrébb vagy a listán, annál több felhasználó fog a találatodra kattintani és eljutni a boltodba, ami aztán jól vásárlásra bírja majd őket! ​ Jól hangzik igaz? Ki ne szeretne több vásárlót? :) Mutasd a SEO árakat Miért kihagyhatatlan marketing eszköz a keresőoptimalizálás Minőségi látogatókat szerzel A Googlebe már konkrét probléma tudattal a megoldást keresve érkeznek a felhasználók. Ha a te terméked számukra az ideális megoldás és az első oldalon láthatóvá válsz, nagyobb százalékban és általában nagyobb összegben vásárolnak a boltodból, mint a Facebook, Instagram vagy display hirdetések esetében. Hosszútávú hatása van Szemben a kattintás alapú hirdetésekkel (Facebook, Google Ads stb) az elért keresőoptimalizálási eredmények hosszabb távon megmaradnak még akkor is, ha nincs állandó aktív linkmarketing kampány a boltodra. A kattintás alapú hirdetésekből viszont csak addig érkeznek a vásárlók, amíg a hirdetés fut és fizeted a költségeit. Nincs kattintási költség A kattintás alapú hirdetések esetében fizetsz, ha valaki rákattintott a reklámodra. Az organikus kattintások esetében ugyanakkor nincs ilyen kötelezettséged. Természetesen itt általában a SEO-ra fordított időddel fizetsz vagy a megbízott SEO szakembered idejét honorálod, de még ezt figyelembe véve is a keresőoptimalizálást tartják az egyik legköltséghatékonyabb marketing eszköznek. Hatással van a többi marketing csatornára is A keresőoptimalizálásban rengeteg olyan rangsorolási szempont van, aminek szeretnénk megfelelni. Ha ezt az akadályt sikerrel vesszük egy sokkal felhasználóbarátabb felületet alakítunk ki ez pedig pozitív hatással lesz a többi marketing eszközünk konverziójára is. Nehezen másolható Egy hirdetési kreatívot vagy egy jól megkomponált kampányt viszonylag egyszerűbb lemásolnia a konkurenciának. A SEO stratégiába viszont általában már beletörik a bicskája a versenytársaknak. Következetes, kitartó munkával megszerezheted a TOP pozíciókat a vállalkozásod számára fontos kifejezésekre, amelyekből már csak nagy nehézségek árán tud majd letaszítani a versenytársad. Kivel fogsz együtt dolgozni? Miskolczi-Barna Dorina vagyok. 2016-2022 között a Shoprenter SEO projektmenedzsere voltam és 3 évig irányítottam a cég SEO divízióját. ​ Számos tudásanyag és kedvelt SEO termékük fűződik a nevemhez. ​ Az évek során több száz SEO auditot készítettem és menedzseltem és számos ország boltja és év webáruháza győztes boltnak segítettem a találati listák TOP pozícióiba kerülni. ​ A munkám során nagyon fontos számomra, hogy pontosan meg tudjam értetni az ügyfeleimmel, hogy a kialakított SEO stratégián belül mit és miért csinálunk. ​ Tudom, hogy a keresőoptimalizálás sok webáruház tulajdonos számára egy megfoghatatlannak tűnő marketing eszköz. ​ Az a célom, hogy a SEO-ra ne egy szükséges rosszként, hanem hatalmas lehetőségként tekintsenek és úgy vélem, hogy ennek a kulcsa a teljes átláthatóság biztosítása. ​ Nálam nincs rossz kérdés, csak részletes válaszok szakzsargon nélkül. ​ Mutasd a SEO árakat Ilyen visszajelzésekre törekszem A kért szöveges tartalmakat nem csak hibátlanul és minden várakozásunkat felülmúlóan írta meg, de azok azóta is mankóként szolgálnak ahhoz, hogy az önmagunk által írt szövegek hatékonyabbak legyenek. Dorina nagyon színesen fogalmaz, az általa írt mondatok könnyen emészthetőek az olvasó számára, és élvezetesek, hiszen gazdag a szókincsük. A szövegek jól tagoltak, nagyon szépen vannak felépítve, és jól vezetik az olvasót. Nem csak a keresőoptimalizálásban teljesítenek jól ezek az írások, de az olvasó is örömét leli bennük. ​ A közös egyeztetés során Dorina nagyon sok frappáns tanáccsal látott el minket, hogy mire érdemes kisvállalkozóként odafigyelni a tartalmak felépítésében, hogyan lehet felkelteni az olvasó érdeklődését, fenntartani a figyelmét, és mindezek mellett a szövegek hogyan fogják növelni az internetes elérésünket. Egy teljesen új nézőpontot kaptunk Tőle, amit nem csak a honlapunkon, de a social media felületeken is kamatoztatni tudunk, hiszen az elérést ott is nagyban befolyásolja a szöveg minősége, tartalma. ​ Kalivoda Timi, a fittpiac.hu tulajdonosa A Dorinával való közös munka kapcsán nyugodt vagyok, mert tudom, hogy jó kezekben van az üzletem. Mindegyik megbeszélésünk során azt érzem, hogy a sajátjaként kezeli az oldalunkat és biztos vagyok benne, hogy amit megbeszélünk azok a feladatok maximálisan el lesznek végezve. Tartja a megbeszélt időt és nekem nem kell soha noszogatni. Amennyiben többször kérdezek az sem zavarja, mindig türelmesen és mosolyogva segít nekünk. 😊 Szerintem a szakmájában Dorina profi, korrekt, megbízható és tűpontos. ​ Azért ajánlanám más cégeknek, mert ha szükséges helyettünk is gondolkozik, kitalálja egy-egy projektnek a menetét, segít a megvalósításában és ha a munkafolyamatok közben észlel a webáruházban más jellegű hibákat, azt szó nélkül javítja és majd csak jön egy e-mail, hogy "kész". ​ Valamint arra is szán időt, hogy megtanítson egy-egy munkafolyamatot, amit esetleg a későbbiekben mi magunk is meg tudunk majd csinálni. Ez egy üzlet tulajdonosnak hatalmas segítség és nyugalom. ​ Csordásné Molnár Anikó, a babaesgyerekcipo.hu tulajdonosa Mutasd a SEO árakat Válassz csomagot A havidíjas keresőoptimalizálás megkezdésének előfeltétele a Részletes SEO audit elvégzése, mely tartalmazza a kulcsszókutatást. Induló havidíjas SEO csomag 10 db minőségi hivatkozás 4 db 1500 karakteres cikk Havi jelentések: helyezésvizsgálat és linkmarketing Folyamatos támogatás és konverzió optimalizálási javaslatok 125.000 Ft/hó Haladó havidíjas SEO csomag 4 db Minőségi hivatkozás 8 db Prémium hivatkozás 4 db 1500 karakteres cikk Havi jelentések: helyezésvizsgálat és linkmarketing Folyamatos támogatás és konverzió optimalizálási javaslatok 170.000 Ft/hó Expert havidíjas SEO csomag 8 db Prémium hivatkozás 4 db Szuper Prémium hivatkozás 4 db 1500 karakteres cikk Havi jelentések: helyezésvizsgálat és linkmarketing Folyamatos támogatás és konverzió optimalizálási javaslatok 240.000 Ft/hó +Áfa Érdekel +Áfa Érdekel +Áfa Érdekel Olvasd el a GYIK-et Felmerült néhány kérdésed? Ha szimpatikus vagyok neked, de még nem tudod, hogy milyen szolgáltatásokra van szükséged, ez a blokk segíthet! Ha nem találod meg a kérdésedre a választ keress bátran az info@shopzen.hu címen! Miért előfeltétele a SEO audit a havidíjas szolgáltatásnak? Egy hatékony SEO stratégiát csak úgy tudunk kialakítani, ha pontosan látjuk, hogy mivel állunk szemben. Az előzetes SEO audit segít feltárni azokat a problémákat, amik akadályozhatják a keresőoptimalizálási eredmények javulását. A kulcsszókutatás és linképítési terv elkészítése pedig a havidíjas munka alapja lesz, ugyanis az elkészített terv alapján készülnek majd el a SEO szövegek és a linkmarketing feladatok. Ezek mellett az auditban helyet kapó mini versenytárs elemzés segít neked és nekem is sokkal jobban megismerni azokat a webáruházakat, amik célcsoportja megegyezik a tiéddel, ami elengedhetetlen egy sikeres SEO projekt lebonyolításához. Mit jelent a linkmarketing? A linképítés során olyan valódi forgalommal és folyamatosan frissülő releváns tartalommal rendelkező oldalakon helyezem el a webáruházadra mutató linkeket, amiket a Google már ismer, indexel és megbízhatónak tart. A webáruházadra visszamutató linkek minősége és mennyisége egy fontos rangsorolási tényező. A Google tulajdonképpen úgy kezeli ezeket a hivatkozásokat, mint egy-egy szavazatot a webáruházadra. A megfelelően kialakított és végrehajtott linkmarketing stratégiával segítesz a keresőmotoroknak jobban megérteni, hogy miről is szól a webáruházad, milyen kulcsszavakra kell téged megjeleníteni a keresések során. Ezek mellett a linkmarketing az egyik legjobb eszköz arra, hogy a számodra fontos kifejezésekre apránként feljebb húzzunk a találati listákon, hogy az első oldalas megjelenésekkel minél több érdeklődőt érj el a Googleből is. Mi a különbség a minőségi, prémium és szuper prémium linkek között? A domaineket csoportosíthatjuk az erősségük alapján is. Nagyon leegyszerűsítve, minél erősebb domainekről kapsz visszamutató hivatkozásokat, annál megbízhatóbbá válsz a Google szemében, így fokozatosan előrébb fog téged sorolni a találati listákon. Persze ez egy kicsit árnyaltabb, mint a fenti két mondat, hiszen nem túl életszerű, hogy egy újonnan indult áruház rögtön egy index vagy egy telex erősségű oldalról kapjon hivatkozásokat. Pláne, hogy minél erősebb egy hivatkozás, annál többe is kerül neked. Nálam az egyes link kategóriák a MOZ DA (Domain Authority) értékei szerint kerülnek csoportosításra. Egy induló áruháznak hónapokig vagy akár évekig is elegendőek lehetnek a minőségi hivatkozások, amelyek DA10-19 értékkel bírnak. Míg egy több éve működő áruház, ami már több SEO kampányon is túl van inkább a prémium (DA20-27) vagy a szuper prémium (DA28-35) hivatkozásokkal érhet el jobb eredményeket. Ennél erősebb hivatkozásokat csak egyedi csomagösszeállításban tudok a webáruházadnak biztosítani. Mi alapján írod meg a SEO szövegeket és hová fognak kikerülni? Az egyedi szöveges tartalmak azért is nagyon fontosak, mert a keresőrobotok ezek alapján határozzák meg, hogy miről szól az aloldal, milyen kifejezésekre és ezek szinonimáira kell majd listáznia egy lekérdezés során. A SEO projektek során elsőként a főoldal és a kategória oldalak felszövegezésével foglalkozok, ami azt jelenti, hogy a linképítési tervet alapul véve kapcsolódó, teljesen egyedileg megírt szövegeket helyezek el a kategóriák leírásában, illetve a terméklista alatt. A szövegek kialakításakor természetesen figyelembe veszem az előzetes instrukcióidat a szöveg stílusra, használható és tiltott kifejezésekre vonatkozóan és ha szükségét érzed, minden szöveget átküldök ellenőrzésre mielőtt feltöltésre kerülnének a boltodba. Mit tartalmaznak a havi jelentések? Minden hónapban két jelentést fogok számodra küldeni. Az első jelentésben láthatod majd, hogy hogyan változtak a helyezéseid a linktervben elfogadott kulcsszavakra vonatkozóan. A második jelentésben pedig pontos képet fogsz kapni arról, hogy milyen oldalakra kerültek ki a webáruházadra mutató hivatkozások, milyen horgonyszöveggel és tartalommal. Ezekből a jelentésekből pontosan fogod látni a munka haladását. A havi jelentések mellett negyedévente egy összefoglaló elemzést küldök az Analytics fiókod adatait figyelembe véve, amit egy 60 perces konzultáció keretében át is tudunk beszélni és ha kell alakítunk a stratégián és a csomagösszeállításon. Mit jelent a folyamatos támogatás? Fentebb már írtam róla, hogy azt szeretném, hogy az ügyfeleim valóban megértsék és alkalmazni tudják a SEO-val kapcsolatos alapelveket. Ha tudod, hogy végezd el a webáruházad módosításait anélkül, hogy a SEO eredményeiden rontanál sokkal gördülékenyebb lesz a közös munka. Emiatt a projekt ideje alatt, a projekttel összefüggésben lévő SEO kérdéseidet nyugodtan elküldheted nekem emailben és én 1-2 napon belül részletes választ fogok adni neked. Ezt a tanácsadói díjat minden havidíjas csomag tartalmazza. Mi történik a megrendelést követően? Az érdeklődő form beküldését követően felkereslek telefonon, hogy egyeztessünk a kiválasztott csomagot illetően. Ha megvan a csomag, emailben várom a visszajelzésedet a megrendelésről. Minden projekthez online szolgáltatói szerződést kötünk, amely a te, illetve az én érdekeimet is egyaránt védi. A szerződés aláírását követően számlázom az előzetes audit díját, illetve kiküldök számodra egy információs dokumentumot. A szolgáltatási díj befizetését, illetve az információs dokumentum kitöltését követő 5 napon belül elkezdem a munkát. Az auditok általában 2-3 hetet vesznek igénybe. Neked a teendőd csupán annyi lesz, hogy átnézed és emailben elfogadod a kulcsszókutatás eredményét. Ezt követően tudom elkezdeni a havidíjas munkákat a boltra. Tehát az első hónap tulajdonképpen az előkészületekkel és a tervezéssel fog telni, majd az azt követő hónapban kezdhetjük meg a klasszikus keresőoptimalizálási feladatokat. Vállalsz garanciát a szolgáltatásra? A keresőoptimalizálás egy olyan terület, amire nem lehet garanciát vállalni. Nem azért, mert egy rossz marketing eszköz lenne, hanem azért, mert rengeteg külső tényező befolyásolja az eredményeit. Garanciát éppen ezért nem tudok vállalni a szolgáltatásra, hiszen az eredményeket befolyásolhatják az időszakos algoritmus frissítések, a webshop motorod hibái vagy akár azok a beállítások is, amiket te végeztél el a boltodban. Minden tőlem telhetőt meg fogok tenni annak érdekében, hogy megérje a keresőoptimalizálásra fordítanod, hiszen nekem is az az érdekem, hogy minél tovább együtt dolgozzunk. Ezt tudom számodra garantálni. Illetve vannak olyan témakörök, amik nem jól keresőoptimalizálhatóak. Én nem szeretnék senkit felesleges kiadásokra ösztönözni, így azt megígérhetem neked, hogy ha úgy látom, hogy nincs értelme még a SEO-ra költened, fogok javasolni más szakértő partnert, akinél sokkal hasznosabban elköltheted a marketing büdzsédet. Mennyi időnek kell eltelnie, hogy lássam a SEO munka eredményét? A keresőoptimalizálás hosszútávú marketing eszköz. Több idő, amíg az eredmények számokban is kifejezhetőek lesznek, ugyanakkor tovább is marad meg az elért eredmény. Pontosan emiatt nem érdemes pár hónapos SEO projektekben gondolkoznod a marketing büdzséd tervezésekor. 4-5 hónap után általában már van annyi adatunk amikből lehet következtetéseket levonni a további eredményekre, de azzal mindenképp számolnod kell, hogy bizonyos kifejezésekre akár évek munkájába is telhet előre kerülni. Nincs szükségem a csomagok egyes elemeire. Van lehetőség egyedi csomagkialakításra? A fenti csomagösszeállítások csak segítségképp kerültek rögzítésre, de természetesen van lehetőséged egyedi csomagösszeállítást is kérni. Vannak olyan projektjeim, ahol csak linkmarketing tevékenységet végzek és a szövegeket a javaslataim alapján az ügyfelem írja meg, de arra is van példa, hogy a linkmarketinget egy másik cég végzi, de a szövegírást és egyéb onsite SEO beállításokat én csinálom meg havi szinten. Keress bátran és beszéljük meg az elképzeléseidet! :)

  • Webáruház SEO audit - Shopzen.hu

    Találj rá azokra a hibákra amik miatt kevesebb vásárlód érkezik a keresőkből Mutasd a csomagokat Kezdd itt: Miben segít a technikai SEO audit? Ha te is inkább messzire elkerülöd a boltod SEO beállításait , mert úgy vagy vele, hogy kisebb gondot okozol azzal, hogy nem piszkálod, egy SEO audit segít a megfelelő irányba állítani és rajta is tart az úton hosszú hónapokig. Ha úgy érzed, hogy minden keresőoptimalizálási elvárásnak megfelel az áruházad, mégsem jönnek az eredmények , egy audit segít rávilágítani azokra a hiányosságokra, amik akadályoznak a siker elérésében. Ha nagyobb strukturális átalakítást végeztetek a bolton vagy új rendszerre költözött az áruház , elengedhetetlen egy átfogó elemzés, hogy még azelőtt elcsípjük és javítsuk a hibákat, mielőtt nagyobb gondot okoznának. Ha hirtelen drasztikus romlásnak indult az organikus elérés és a probléma több hete fennáll, de nem tudsz rájönni mi okozza a bajt, auditálni kell az áruházat. Egy jó technikai SEO elemzéssel pontosan tudni fogod, hogy milyen beállításokat kell elvégezned annak érdekében, hogy fokozatosan előrébb kerülhess a találati listán a számodra fontos kulcsszavakra. Így szűrd ki a szakértői ajánlatokat Amennyiben használható elemzést akarsz kapni a kifizetett összegért nem árt figyelembe venni a következőket: ​ Egy megfelelően elvégzett technikai SEO audit nem csak egy táblázatot tartalmaz a javítandó URL-ekkel és a hibák jellegével, hanem egy külön dokumentumban le is írja, hogy mit jelentenek ezek, miért fontosak keresőoptimalizálási szempontból és hogyan tudod ezeket a módosításokat elvégezni. ​ Nincs minőségi SEO elemzés kulcsszókutatás és versenytárs elemzés nélkül! ​ Ugyanis ezekkel kapsz képet például arról, hogy az aloldalaidon milyen kifejezéseket kell használnod és betekintést nyersz abba is, hogy a konkurenciád milyen számodra is releváns kulcsszavakra helyezkedik el a Google TOP10 találataiban, honnan érkeznek a látogatói, milyen korcsoportba és nembe tartoznak. ​ Az elemzés során a SEO szakember ellenőrzi a Google Analytics és a Search Console beállításaidat is. ​ Nem zárkózik el az audit utáni konzultáció lehetőségétől, hogy szóban is megválaszolhassa minden felmerülő kérdésedet. Mutasd a csomagokat Kíváncsi vagy, hogy mégis honnan veszem ezeket? 2016 óta foglalkozok keresőoptimalizálással. 3 évig vezettem a Shoprenter SEO divízióját. Számos kedvelt SEO termékük kialakítása fűződik a nevemhez. ​ Az évek alatt több, mint 100 auditot készítettem és menedzseltem már. ​ Illetve több Ország Boltja győztessel dolgoztam együtt a keresőoptimalizálási eredményeik javításán. ​ ​ Mutasd a csomagokat Ilyen véleményekre törekszem Többet is kaptam, mint amiben megegyeztünk... Dorina már az első előzetes megbeszélésre is abszolút felkészülten érkezett a webshopunkkal kapcsolatban. A konzultációk (Google Meet, email) minden esetben jó hangulatban, hatékonyan zajlottak. Sosem beszéltünk általános dolgokról. Mindig a számunkra fontos információkkal foglalkoztunk a konzultációk során. Sok mindennel tisztában voltam a konzultációk előtt, de a konzultáció után jöttem rá, valójában milyen fontos is egy jó szakember. ​ Úgy érzem, hogy többet is kaptam, mint amiben megegyeztünk. Bátran ajánlom Dorinát! Pék Mátyás, a feelsafeshop.hu tulajdonosa Válassz csomagot Válaszd ki a számodra megfelelő csomagot és töltsd ki az érdeklődő űrlapot. Beküldést követően felveszem veled a kapcsolatot. Az elemzéshez nem szükséges, hogy Shoprenteres boltod legyen. Kulcsszókutatás Kulcsszókutatás Versenytárs elemzés Google Analytics beállítás Search Console beállítás 30 perces konzultáció G 45.000 Ft + Áfa Érdekel Részletes SEO Audit Kulcsszókutatás Versenytárs elemzés Google Analytics beállítás Search Console beállítás + 40 oldalas technikai SEO elemzés + Technikai SEO faktorok táblázat + 60 perces konzultáció 90.000 Ft + Áfa Érdekel Átfogó webáruház elemzés Kulcsszókutatás Versenytárs elemzés Google Analytics beállítás Search Console beállítás 40 oldalas technikai SEO elemzés Technikai SEO faktorok táblázat 60 perces konzultáció + Shoprenter beállítási audit + Blog tartalmi terv 12 cikk javaslattal 129.000 Ft + Áfa Érdekel Olvasd el a GYIK-et Felmerült néhány kérdésed? Ha szimpatikus vagyok neked, de még nem tudod, hogy milyen szolgáltatásokra van szükséged, ez a blokk segíthet! Ha nem találod meg a kérdésedre a választ keress bátran az info@shopzen.hu címen! Mi történik a megrendelést követően?Hogyan zajlik a fizetés? A megrendelő űrlap beküldését követően emailben felveszem veled a kapcsolatot és kiküldöm az előleg számlát, amit átutalással tudsz teljesíteni. Az összeg jóváírását követő 5 napon belül kezdem meg a munkát, amennyiben minden szükséges adatot megkaptam tőled. Az első emaillel ki fogok neked küldeni egy információs dokumentumot is pár kérdéssel, amik alapján jobban megismerhetem a vállalkozásodat, a kitűzött céljaidat, húzó termékeidet. Ezeket figyelembe véve fogom elkészíteni a kulcsszókutatást és versenytárs elemzést. Már be van állítva az analitika, ha azt nem kérem változik a csomag ára? Mindenképp a csomagok részét képezi az Analytics és a Search Console fiókok beállításainak ellenőrzése, mert sokszor találkozok hiányos vagy hibás beállításokkal, amik befolyásolják az adatok mérését és rossz irányba vihetnek téged a későbbiek során. Mennyi időt vesz igénybe az audit? A befizetéstől és az információs dokumentum átküldésétől számítva körülbelül 2-3 hetet szokott igénybe venni az elemzés. Ez sok időnek tűnhet, de csak ilyen időtávval tudom neked garantálni az alapos munkát, amiről te is azt fogod gondolni, hogy 100%-ig megérte a befektetett pénzt. Csak Shoprenteres áruházakat vizsgálsz meg? Főleg Shoprenter és Wordpress motort használók keresnek meg, de igazából egy SEO audit teljesen rendszer független. Mivel ezeket a rendszereket jól ismerem, pontosabb instrukciókat tudok adni, hol tudod elvégezni a szükséges beállításokat, de egy Unas, Shopify, Shoptet és egyéb motoron futó webáruház elemzés is hasznos információkat fog adni számodra és el tudsz majd igazodni az elemzésben. Hogy néz ki egy kulcsszókutatás? A kulcsszókutatás során az általad megjelölt konkurens áruházakat is vizsgálva fogom listázni azokat a releváns kifejezéseket, amikre érdemes lehet SEO szempontból fókuszálni. Készítek egy több száz kulcsszóból álló nyers listát, amelyben szerepelnek a kulcsszavak és a havi átlagos keresési számok. Ezt a listát leválogatom egy kb 30-40 kifejezésből álló ajánlásra. Ezzel érdemes a munkát elkezdeni, ez lesz a szövegírási és linképítési feladatok alapjául szolgáló táblázatod. A listában szerepel a kiválasztott kifejezés, a boltod jelenlegi helyezése a kulcsszóra, a havi átlagos keresés és az URL, amit jelenleg listáz a Google. Mit tartalmaz egy audit dokumentum? Az elkészített audit körülbelül 30-40 oldalas, amely általánosságban az oldal egészére vonatkozóan tesz megállapításokat (domain, https státuszkódok, H tagok, Canonical beállítások stb.) illetve a webáruház fő oldalait lebontva is kapsz javaslatokat (főoldal, kategória oldal, termék oldalak, egyéb tartalmi oldalak, pénztár folyamat). A dokumentumhoz tartozik egy technikai SEO faktorok táblázat, ami problémakörökre bontva munkalaponként listázza azokat az URL-eket, amikkel teendőd lesz. Mit jelent a Shoprenter beállítási audit? A beállítási audit során átnézem a Shoprenteres boltod belső marketing és logisztikai beállításait és javaslatokat adok arra vonatkozóan, hogyan tudod hatékonyabban kihasználni az előfizetési csomagodban szereplő funkciókat. Mit tartalmaz a blog tartalmi terv? A szűkített linktervhez igazodva olyan blog témákat gyűjtök, amelyekkel a kapcsolódó információs kulcsszavakra tudsz célozni. Növelheted az organikus elérésed, illetve belső linket adhatsz a kategória és termékoldalaidnak, amely kiemelten fontos szerepet játszik abban, hogy a keresőrobotok jobban megértsék a webáruházad hierarchikus felépítését. A tervben megtalálod majd a cikk kulcsszavazott címét, a kapcsolódó kulcsszavakat és a blog cikk vázlatát pontokba szedve. Ez a sorvezető nagy segítség lesz számodra a blog cikkek írásakor. El is végzed az elemzésben szereplő beállítási javaslatokat? Nem képezi a csomag részét a beállítások elvégzése. A záró konzultációt követően szabad kapacitás függvényében óradíjas alapon tudok neked segíteni a továbbiakban. Én nem értek a SEO-hoz, biztosan el tudom majd végezni a beállításokat az audit alapján? Az auditban leírtakat úgy fogalmazom meg, hogy laikusok számára is pontosan érthető legyen, hogy mi a Google elvárása és ennek, hogy tudsz eleget tenni az áruházaddal. Külön listázom azokat a teendőket, amik a webáruház motor fejlesztőihez tartoznak és ajánlok partnert azokra a feladatokra, amiket biztosabb szakemberrel elvégeztetni. De a tapasztalat azt mutatja, hogy a legtöbb beállítási kérdés a tanácsokat megfogadva nem igényel szakembert, kivéve ha időt szeretnél spórolni és inkább kiszerveznéd ezt másnak. ;) Vissza fogja hozni a csomag az árát? Ezt elemzés nélkül sajnos nem tudom megmondani Neked. Az elemzés során olyan hibákra derülhet fény, amelyek javításával több látogatót és potenciális vásárlót érhetsz el organikusan. A tapasztalat azt mutatja, hogy hosszabb távon gondolkodva megéri évente legalább egy alkalommal befektetni egy auditba.

Összes megtekintése
bottom of page