Érd el a vásárlóidat
keresőoptimalizált blog cikkekkel
A profitábilisan működő webáruházaknál biztosan nem fogod azt látni, hogy nem frissül legalább heti egy cikkel a blog oldaluk, mert a piacvezető webáruházak már élvezik a blog írással járó összes alább felsorolt előnyt és bolondok lennének erről lemondani.
Milyen előnyökkel jár egy szakértői blog?
Óriási kihagyott ziccer blog nélkül üzemeltetni a webáruházadat vagy szolgáltatás oldaladat!

Edukálja a célcsoportod
Szórakoztató módon ismerteti meg a látogatókkal a vállalkozásodat és a termékeidet és segít elérni a tölcsér tetején lévő, problématudattal már rendelkező vásárlóidat.

Vásárlásra ösztönöz
Egy jól felépített blog képes arra, hogy átvezesse az érdeklődőt a vásárlási fázis egy új lépcsőfokára. Igényt kelt az érdeklődőben, ami már csak egy nyúlfarknyira van a vásárlási döntés meghozásától.

Hitelessé tesz
A megbízható, hasznos tartalmak fogyasztása során szakértővé válsz a látogatók szemében, akik a vásárlási döntés meghozásakor nagyobb valószínűséggel fogják a te webáruházadat felkeresni és az általad ajánlott termékeket megvásárolni.

Több organikus elérést hoz
A minőségi, folyamatosan frissülő keresőoptimalizált tartalmaknak köszönhetően jobb helyezéseket érsz el a Googleben is.
Ráadásul a blog cikkekben elhelyezett belső linkeknek köszönhetően a vásárlókat célzó kulcsszópozíciókon is javítani tudsz.

Olcsóbban hoz érdeklődőt
A blog jó eszköz arra, hogy átcsatornázd a látogatóidat és később is elérhesd őket ajánlatokkal például hírlevél feliratkoztatás vagy remarketing által.
A blog cikk megírásának egyszeri költsége van, ezt követően hosszútávon hoz látogatókat, szemben a lead szerző hirdetésekkel, amelyekre folyamatosan költeni kell.

Több formában használható
Az elkészített tartalmakat rövid idő alatt újra tudod hasznosítani más csatornákon is, mint a közösségi média posztok vagy hírlevelek, sőt akár hirdethetsz is rá, így minimális változtatással könnyebben tudod folyamatosan fenntartani a kapcsolatot a célcsoportoddal.
Gyakorlatilag három dolgot kapsz egy szolgáltatás áráért.
Miért mondanak le mégis a webáruházak
a keresőoptimalizált blog cikkekről?
Ó, hát ez számomra is rejtély...nem, nem csak viccelek. ;) Aki még nem használja ki ezeket az előnyöket a következő problémák/kifogások akadályozzák. Lehet te is magadra ismersz, mert:

#1 Próbáltad a rendszeres blogolást, de nem hozott eredményt
A tartalmi frissítés sikertelenségének a tapasztalatom szerint két fő oka van.
Az egyik, hogy vaktában lövöldöznek a blog cikkekkel. Nincs mögötte stratégia. Ez a webáruház tulajdonos számára csak egy letudandó feladat, így a blog cikkek minősége sem elegendő ahhoz, hogy hosszútávon jó eredményeket lehessen elérni.
A másik pedig, hogy nem adnak elegendő időt a valódi eredmények megjelenésének. A blogolás önmagában nem 1-2 hónap alatt fog neked érdeklődőket és visszatérő vásárlókat hozni. Ez egy hosszútávú, akár 6-12 hónapos (vagy több) folyamat is lehet. A megtérülésre tehát várni kell. Feltéve persze, hogy az elkészült blog cikkeket nem hasznosítod újra más csatornákon.

#2 Nem tudod hogy kezdj hozzá, miről írj, hogyan legyen rendszeres a posztolás
A szakmai blog írás nem ott kezdődik, hogy leülsz a monitor elé és elkezded legépelni, ami éppen eszedbe jut. A blog készítést kulcsszókutatás és tartalmi tervezés előzi meg, amely segítségével már hónapokkal előre tudni fogod, hogy az adott héten miről fogsz írni és az a blog cikk hogyan segíti a céljaid elérését.
Ez egy sok időt és szakmai hozzáértést igénylő munka, amit érdemes inkább szakértőre bízni és levenni a válladról ezt a terhet.

#3 A sok teendő mellett nincs idő még ezzel is foglalkozni
A valóban minőségi blog cikkek írására időt kell szánni és ebből a nyers szöveg megírása az, ami a legkevesebb idődet fogja elvenni.
A tervezés, a szöveg testreszabása, a jogtiszta képek keresése vagy akár infografikák készítése és a teljes tartalom feltöltése az, ami az idő nagy részét kiteszi.
Az élvezetes keresőoptimalizált blog cikkek írását meg lehet tanulni, de egy vállalkozásban rengeteg más fontos feladat van még és nem tudsz 72 részre szakadni a hatékonyság csökkenése nélkül.