Unas vagy Shoprenter? - Melyik bérelhető webáruház rendszert válaszd?

Unas vagy Shoprenter? - Melyik bérelhető webáruház rendszert válaszd?

A két legnagyobb bérelhető webáruház rendszer Magyarországon az Unas és a Shoprenter.

Ezek a webshop motorok nagyon sokban hasonlítanak egymásra, gyakorlatilag ahogy kijön az egyik egy új megoldással, a másik megvalósítja közel ugyanazt pár héttel később. Emiatt tényleg nagyon nehéz dönteni, hogy melyik rendszert válaszd a webáruház indítás során.

Az alábbi cikkben hoztam pár szempontot, amely segíthet neked a döntésben szóval jöhet egy jó kis Unas vs Shoprenter elemzés.

Miskolczi-Barna Dorina
Miskolczi-Barna Dorina

Árazás és költségek

Mindkét webáruház rendszer esetében van lehetőséged havi és éves fizetésre. A Shoprenternél az induló boltok számára szoktak lenni akciós negyed éves és féléves előfizetési lehetőségek is.

shoprenter-arak-2025.jpg

Az Unas és a Shoprenter esetében is kaphatsz egy kis kedvezményt, ha nagyobb időszakra fizetsz elő.

A kezdő csomag ára havi előfizetés esetén az Unasnál nettó 4.990 Ft 1000 termékig 2025 május 31-ig, a Shoprenternél nettó  5.990 Ft szintén 1000 termékig. Idén a Shoprenter és az Unas is emelt az árain. A Shoprenter év elején dobta le a bombát, az Unas kivárta az első félévet. 

A fenti Shoprenteres képen az aktuális árakat láthatod. A lenti Unasos képen a 2025 május 31-ig érvényes árak láthatóak.  Ezt követően a Standard 1000 termékes csomag ára 5.990 Ft lesz, a Prémium 1000 termékig 12.990 Ft a VIP csomag pedig 29.990 Ft-ra módosul.

unas-arak-2025-1.jpg

Unasnál ez a csomag a Standard nevet kapta, a Shoprenternél pedig a Bronze elnevezést fogod megtalálni. A kezdő csomagok funkciókat tekintve nagyjából megegyeznek.

Amit az Unas számlájára lehet írni ebben a csomagban az a termék véleményezés megoldása. A Shoprenternél beépített vélemény beküldési lehetőség van, az Unasban viszont minden termékhez tartozhat egy saját fórum, ahol a vélemény megosztása és pontozás mellett akár képet is tudnak csatolni (csak a VIP csomagban), illetve lehetőség van a beépített vélemények funkció helyett a Facebook comments-et használni.

Az Unasnál a legnagyobb, VIP csomagban a kép feltöltése és az Adminisztrátori válasz is lehetséges vélemény beküldés esetében, ami a Shoprenternél sajnos még egyetlen csomagban sem elérhető.

Ami pedig a Shoprenter felé billentheti a mérleg nyelvét, hogy itt már a legkisebb csomagban is van raktárkészlet kezelés. Tehát vásárlás során lefogyhat a készlet, kijelezhető az aktuális darabszám vagy raktárállapot és beállítható az is, hogy ha nincs a termék raktáron akkor ne lehessen megvásárolni, ne jelenjen meg az áruházban vagy jelenjen meg egy értesítés kérés gomb a kosárba gomb helyett.

Ezen kívül a Shoprenternél bronze csomagban is elérhető a vásárlói csoport kezelés

Igaz itt a vásárlói csoportba rendezés még manuális (gold csomagtól tudod automatizálni különböző feltételek alapján), de ha például viszonteladóknak is szeretnél értékesíteni vagy egyéni kedvezményeket szeretnél adni a leghűségesebb vásárlóidnak a vásárlói csoportkedvezmény segítségével, akkor ezt a Shoprenterben már Bronze csomagtól eléred, míg az Unasban csak a Prémiumtól.

További plusz funkciók a Shoprenter bronze - Unas standard csomagokat összehasonlítva a Shoprenter javára:

• Letölthető termékek kezelése

• Elhagyott kosár rögzítés

• GLS (ShoprenterGO-n belül) és más átvevőpontos szállítási mód integrációk

Összességében elmondható, hogy mindkét kezdő csomag inkább egy katalógus oldal kialakításához megfelelő. Ha ez a cél, akkor olcsón meg lehet úszni a bérleti díjat. 

De kezdésnek az esetek 90%-ban szükség van ezen rendszerek középső csomagjaira, ami a Shoprenter Silver esetében nettó 17.490 Ft 5000 termékig, az Unas esetében pedig 5000 termékig nettó 14.490 Ft havonta. 

Ha csak az árakat néznéd az induláskor, az Unas behozná a kezdő csomagos lemaradását, mivel a Prémium és VIP csomagjában már elérhetőek a Shoprenter bronze csomagos plusz funkciói, illetve a szállítás/fizetés és rendelés kezelési lehetőségek szerteágazóbbak a legnagyobb csomagban, mint az SR-nél, mert: 

• össze tudsz vonni rendeléseket

• több feltételhez tudod kötni, hogy mikor legyen választható egy szállítási vagy fizetési mód

Ezt a pontot tehát az Unas nyerte.

Felhasználói élmény, adminisztráció, ügyfélkapcsolat

Adminisztrációs felület tanulhatósága

A két webáruház rendszer adminisztrációs felületét tekintve letisztult. Számomra a Shoprenter könnyebben kezelhető, logikusabb felület, de lehet, hogy ez csak azért van, mert évekig dolgoztam ott és minden nap ezzel keltem. A rendszeres napi használat mellett elsőre nem volt logikus az Unas adminfelületének felépítése, de az Unas is gyorsan tanulható, ugyanakkor a Shoprenteres felület “tanulási” lehetőségei részletesebbek, könnyebben elérhetőek az információk és összességében érthetőbben is magyarázzák el a funkciók beállítási lehetőségeit és a hozzá kapcsolódó előnyöket, mint az Unas.

A Shoprenter akadémia könnyen kereshető és plusz pont az is, hogy a boltból a “Megnézem a boltom” gomb segítségével sokkal könnyebb a változtatásokat ellenőrizni, ráadásul a vásárlói felületről is sokkal könnyebben elérhetőek a modulok, ha be vagyunk jelentkezve adminisztrátorként, ugyanis majdnem minden modul jobb sarkában megjelenik egy kis ceruza ikon.

Kivételt képez ez alól a kategória oldal, bár a termékkártyákról így is el lehet jutni a konkrét termékekig, de a kategória szerkesztését nem lehet így megnyitni, ami sokszor kényelmesebb lenne, főleg ha a SEO miatt épp szöveget szerkesztünk az aloldalra.


Ügyfélszolgálat és kommunikáció


Shoprenter ügyfélszolgálat


Mindkét webáruház rendszernek van facebook csoportja, telefonos, emailes és chat ügyfélszolgálata. Az utóbbi időben a Shoprenter a klasszikus chat helyett AI chatet vezetett be, ami az egyszerűbb kérdésekre gyorsabban válaszol, ugyanakkor a komplexebb kérdéseket nem tudja olyan jól megválaszolni, mint egy hús-vér munkatárs. Ilyenkor marad az email írás vagy a telefonos kérdezés.

Az Unasnál még nincs AI chat, a chaten érkező egyszerűbb kérdésekre pár percen belül válaszolnak.

Korábban azt írtam volna, hogy ezt a kört a Shoprenter toronymagasan nyeri, de az igazság az, hogy mára az Unas abszolút behozta az ügyfélszolgálati lemaradásait. Ebben ugyanolyan minőségű mind a két cég.


Testreszabhatóság és design

Régebben az volt a mondás, hogy a Shoprenter egyik nagy előnye, hogy sokkal modernebb, korszerűbb designokat készít, mint az Unas.

Ez ma már 2024-ben annyira nem állja meg a helyét, mert az Unas is ráerősített erre a vonalra és igazából hasonló megoldásokat nyújt, mint a Shoprenter.

A nagy különbség a két rendszer között ebben a tekintetben az, hogy a Shoprenter könnyebben testreszabható egy laikus számára is, míg az Unasban igazán nagy változásokat akkor tudsz eszközölni, ha értesz a HTML/CSS kódokhoz.

Az Unas új sablonja a Triton már egész sok lehetőséget ad a "kódolásmentes" testreszabásra és újdonságként kijöttek a modulok sorbarendezhetőségével is, ami VIP csomagban érhető el. Ez a funkció a Shoprenteres webáruházakban alap, már bronz csomagtól is.

Illetve a Shoprenter esetében igényelhető egy sandbox fiók is, ahol letesztelheted a módosításaidat anélkül, hogy a vásárlóidat zavarnád a módosítással, az Unasban ezt maximum egy külön teszt bolt regisztrálásával teheted meg, az adatbázist pedig nem másolják át.

Tehát ha nagyobb és logikusabb testreszabhatóságot szeretnél a megjelenés terén, akkor válaszd a Shoprentert, ha pedig nem áll tőled távol a sitebuilder lét, akkor az Unas is tökéletes megoldás lesz számodra.

Ezt a kört úgy gondolom kihozhatjuk egálra. 


Termékmenedzsment

A termékmenedzsment tekintetében mind a két webáruház rendszer folyamatosan fejleszt. Itt nagyon látszik az a mentalitás, amit a cikk elején is említettem, ha az egyik fél kijön egy új funkcióval, szinte biztos, hogy pár hét múlva a másik is megcsinálja.

A termékkategóriák létrehozása és kezelésük, a tömeges termékfeltöltés, import és export lehetőségek, valamint a termékvariációk és azok kezelése is nagyjából azonos a két rendszernél. Vagyis annyit pontosítanék, hogy ezek mind elérhetőek, de előfordulhat, hogy más rendezési elv szerint működnek.

Ha egyik rendszerről váltunk a másikra, ezt az elején nehéz lehet megszokni, de alapvetően nem ez lesz az a szempont, ami alapján az egyik vagy a másik rendszer mellett döntenénk, mert tulajdonképpen közel ugyanazt nyújtják.


Marketing, SEO funkciók és integrációk

Mind az Unasnál, mind pedig a Shoprenternél elérhetőek az alap marketing integrációk: 


• Google Analytics 4,

• Google Search Console, 

• Google Tag manager, 

• Facebook Ads, 

• Google Ads, 

• Tiktok, 

• Pinterest stb.

Ha pedig más külső rendszert szeretnénk működtetni az oldalon a script megadási lehetőséggel ezt is megtehetjük (pl Hotjar, Optimonk stb).

A különböző hűségprogram, kuponok és upsell lehetőségek is elérhetőek mind a két félnél.

A különbség itt leginkább a hírlevél küldésben és a pop up megoldásokban van.

Email marketing megoldások

Az Unasnak beépített hírlevélküldő rendszere van, alap funkciókkal, ami egy kisebb induló webshopnál még elég. 

Ezt a Shoprenter egy Salesautopilot együttműködéssel oldja meg. A Salesautopilot viszont a laikusok számára nehezen kezelhető, az ügyfelek visszajelzése is az, hogy sok idő megtanulni és általában az lesz a vége, hogy valamilyen más külső, hírlevélküldő rendszert kezdenek el használni, mint például a Mailchimp vagy a Mailerlite.

Tehát vagy azért vált a felhasználó, mert a funkcionalitás már nem megfelelő, okosabb rendszert szeretne (Unas) vagy azért, mert túl bonyolult a rendszer és felhasználóbarátabbat szeretne (Shoprenter).

Pop up megoldások

Az Unasnál előny, hogy van saját Pop up megoldása, amire a Shoprenter az Optimonkot ajánlja, ami viszont díjköteles, ugyanakkor sokkal részletesebben beállítható és szegmentálható, mint az Unas beépített megoldása.

Vagy használhatod erre a Mailerlite pop up megoldását, ehhez viszont elő kell fizetned Shoprenternél a Mailerlite alkalmazásra. Természetesen a Mailerlite popupja is “butább” mint az Optimonk, de egy egyszerűbb hírlevél feliratkoztatásra ez is tökéletesen használható.

Keresőoptimalizálás/SEO

SEO tekintetében az Unas számlájára írják, hogy a motoron futó boltok alapvetően gyorsabban töltenek be mind asztali, mind mobil nézetben.

A Shoprenterben viszont sokkal átláthatóbbak és sokrétűbbek a SEO beállítások, illetve külön segítséget is nyújtanak a megfelelő beállításokhoz egy ingyenes emailes oktatás során.

Integrációk és API

Integrációk tekintetében nagyjából ugyanaz a helyzet. A Shoprenternél egyedi megoldás az alkalmazás bolt, ami kicsit a Shopify-ra hajaz. Viszont ez a megoldás ösztönzi a külsős fejlesztőket az egyedibb megoldások beépítésére, ami hosszú távon a Shoprenternek kedvez.

Az Unasnál és a Shoprenternél is van beépített API, tehát ha égető szükséged van arra, hogy valamilyen külső megoldást összekapcsolj a webshopoddal fejlesztő segítségével erre is van lehetőséged.

Összességében ennél a résznél én nem tudok igazságot tenni, ezt rád bíznám. ;)

Tárhely és biztonság

Az Unas plusz díjért cserébe vállal tárhelyszolgáltatást is. Így náluk vásárolhatod meg az egyedi domainedet, bővítheted a csomagod alap tárhelyét és lehet bármennyi egyedi email címed.

A Shoprenter ehhez külső szolgáltatókkal működik együtt. Illetve náluk eleve több a kezdő tárhely. A csomagok között felfelé váltva 5-15-35 GB, illetve Platinum csomagban korlátlan tárhelyet biztosítanak, az átirányított domainhez pedig SSL tanúsítványt biztosítanak.

A ma már alapvető biztonsági funkciók, mint a kétfaktoros hitelesítés vagy a biztonsági mentések mind a két áruháznál elérhetőek.

Unas vagy Shoprenter: Ez itt a nagy kérdés!

Igyekeztem az összehasonlításban a leggyakoribb kérdéseket megválaszolni, de ha a két webshop motor összes funkcióját összehasonlítanánk estig itt ülnél és olvasnál.

Amennyiben nem tudsz dönteni a két rendszert illetően, kérdéseid merültek fel a webáruház indítás kapcsán és szeretnéd kiszervezni ezt a feladatot, vedd fel velem a kapcsolatot és beszéljünk a konkrét elképzeléseidről, hogy ezekhez igazítva ajánlhassam a megfelelő webáruház rendszert.



Segíts választani!

Betöltés...
Kategóriák
Menüpontok