A két legnagyobb bérelhető webáruház rendszer Magyarországon az Unas és a Shoprenter.
Ezek a webshop motorok nagyon sokban hasonlítanak egymásra, gyakorlatilag ahogy kijön az egyik egy új megoldással, a másik megvalósítja közel ugyanazt pár héttel később. Emiatt tényleg nagyon nehéz dönteni, hogy melyik rendszert válaszd a webáruház indítás során.
Az alábbi cikkben hoztam pár szempontot, amely segíthet neked a döntésben szóval jöhet egy jó kis Unas vs Shoprenter elemzés.
Árazás és költségek
Mindkét webáruház rendszer esetében van lehetőséged havi és éves fizetésre. A Shoprenternél az induló boltok számára szoktak lenni akciós negyed éves és féléves előfizetési lehetőségek is.
Az Unas és a Shoprenter esetében is kaphatsz egy kis kedvezményt, ha nagyobb időszakra fizetsz elő.
A kezdő csomag ára havi előfizetés esetén az Unasnál nettó 4.990 Ft 1000 termékig, a Shoprenternél nettó 5.990 Ft szintén 1000 termékig.
Unasnál ez a csomag a Standard nevet kapta, a Shoprenternél pedig a Bronze elnevezést fogod megtalálni. A kezdő csomagok funkciókat tekintve nagyjából megegyeznek.
Amit az Unas számlájára lehet írni ebben a csomagban az a termék véleményezés megoldása. A Shoprenternél beépített vélemény beküldési lehetőség van, az Unasban viszont minden termékhez tartozhat egy saját fórum, ahol a vélemény megosztása és pontozás mellett akár képet is tudnak csatolni (csak a VIP csomagban), illetve lehetőség van a beépített vélemények funkció helyett a Facebook comments-et használni.
Az Unasnál a legnagyobb, VIP csomagban a kép feltöltése és az Adminisztrátori válasz is lehetséges vélemény beküldés esetében, ami a Shoprenternél sajnos még egyetlen csomagban sem elérhető.
Ami pedig a Shoprenter felé billentheti a mérleg nyelvét, hogy itt már a legkisebb csomagban is van raktárkészlet kezelés. Tehát vásárlás során lefogyhat a készlet, kijelezhető az aktuális darabszám vagy raktárállapot és beállítható az is, hogy ha nincs a termék raktáron akkor ne lehessen megvásárolni, ne jelenjen meg az áruházban vagy jelenjen meg egy értesítés kérés gomb a kosárba gomb helyett.
Ezen kívül a Shoprenternél bronze csomagban is elérhető a vásárlói csoport kezelés.
Igaz itt a vásárlói csoportba rendezés még manuális (gold csomagtól tudod automatizálni különböző feltételek alapján), de ha például viszonteladóknak is szeretnél értékesíteni vagy egyéni kedvezményeket szeretnél adni a leghűségesebb vásárlóidnak a vásárlói csoportkedvezmény segítségével, akkor ezt a Shoprenterben már Bronze csomagtól eléred, míg az Unasban csak a Prémiumtól.
További plusz funkciók a Shoprenter bronze - Unas standard csomagokat összehasonlítva a Shoprenter javára:
Letölthető termékek kezelése
Elhagyott kosár rögzítés
GLS (ShoprenterGO-n belül) és más átvevőpontos szállítási mód integrációk
Összességében elmondható, hogy mindkét kezdő csomag inkább egy katalógus oldal kialakításához megfelelő. Ha ez a cél, akkor olcsón meg lehet úszni a bérleti díjat.
De kezdésnek az esetek 90%-ban szükség van ezen rendszerek középső csomagjaira, ami a Shoprenter Silver esetében nettó 17.490 Ft 5000 termékig, az Unas esetében pedig 5000 termékig nettó 14.490 Ft havonta.
Ha csak az árakat néznéd az induláskor, az Unas behozná a kezdő csomagos lemaradását, mivel a Prémium és VIP csomagjában már elérhetőek a Shoprenter bronze csomagos plusz funkciói, illetve a szállítás/fizetés és rendelés kezelési lehetőségek szerteágazóbbak a legnagyobb csomagban, mint az SR-nél, mert:
össze tudsz vonni rendeléseket
több feltételhez tudod kötni, hogy mikor legyen választható egy szállítási vagy fizetési mód
Ezt a pontot tehát az Unas nyerte.
Felhasználói élmény, adminisztráció, ügyfélkapcsolat
Adminisztrációs felület tanulhatósága
A két webáruház rendszer adminisztrációs felületét tekintve letisztult. Számomra a Shoprenter könnyebben kezelhető, logikusabb felület, de lehet, hogy ez csak azért van, mert évekig dolgoztam ott és minden nap ezzel keltem.
Az Unas is gyorsan tanulható, ugyanakkor a Shoprenteres felület “tanulási” lehetőségei részletesebbek, könnyebben elérhetőek az információk és összességében érthetőbben is magyarázzák el a funkciók beállítási lehetőségeit és a hozzá kapcsolódó előnyöket, mint az Unas.
A Shoprenter akadémia könnyen kereshető és plusz pont az is, hogy a boltból a “Megnézem a boltom” gomb segítségével sokkal könnyebb a változtatásokat ellenőrizni, ráadásul a vásárlói felületről is sokkal könnyebben elérhetőek a modulok, ha be vagyunk jelentkezve adminisztrátorként, ugyanis majdnem minden modul jobb sarkában megjelenik egy kis ceruza ikon.
Kivételt képez ez alól a kategória oldal, bár a termékkártyákról így is el lehet jutni a konkrét termékekig, de a kategória szerkesztését nem lehet így megnyitni, ami sokszor kényelmesebb lenne, főleg ha a SEO miatt épp szöveget szerkesztünk az aloldalra.
Ügyfélszolgálat és kommunikáció
Mindkét webáruház rendszernek van facebook csoportja, telefonos, emailes és chat ügyfélszolgálata.
A Shoprenter ügyfélszolgálata viszont ebben itt nyertes, mert hétvégi ügyeletet is tartanak és a kiemelt időszakban meghosszabbítják az általános ügyfélszolgálati időt is.
Ezt a kört tehát toronymagasan a Shoprenter nyerte.
Testreszabhatóság és design
Régebben az volt a mondás, hogy a Shoprenter egyik nagy előnye, hogy sokkal modernebb, korszerűbb designokat készít, mint az Unas.
Ez ma már 2024-ben annyira nem állja meg a helyét, mert az Unas is ráerősített erre a vonalra és igazából hasonló megoldásokat nyújt, mint a Shoprenter.
A nagy különbség a két rendszer között ebben a tekintetben az, hogy a Shoprenter könnyebben testreszabható egy laikus számára is, míg az Unasban igazán nagy változásokat akkor tudsz eszközölni, ha értesz a HTML/CSS kódokhoz.
Illetve a Shoprenter esetében igényelhető egy sandbox fiók is, ahol letesztelheted a módosításaidat anélkül, hogy a vásárlóidat zavarnád a módosítással.
Tehát ha nagyobb és logikusabb testreszabhatóságot szeretnél a megjelenés terén, akkor válaszd a Shoprentert, ha pedig nem áll tőled távol a sitebuilder lét, akkor az Unas is tökéletes megoldás lesz számodra.
Ezt a kört úgy gondolom kihozhatjuk egálra.
Termékmenedzsment
A termékmenedzsment tekintetében mind a két webáruház rendszer folyamatosan fejleszt. Itt nagyon látszik az a mentalitás, amit a cikk elején is említettem, ha az egyik fél kijön egy új funkcióval, szinte biztos, hogy pár hét múlva a másik is megcsinálja.
A termékkategóriák létrehozása és kezelésük, a tömeges termékfeltöltés, import és export lehetőségek, valamint a termékvariációk és azok kezelése is nagyjából azonos a két rendszernél. Vagyis annyit pontosítanék, hogy ezek mind elérhetőek, de előfordulhat, hogy más rendezési elv szerint működnek.
Ha egyik rendszerről váltunk a másikra, ezt az elején nehéz lehet megszokni, de alapvetően nem ez lesz az a szempont, ami alapján az egyik vagy a másik rendszer mellett döntenénk,
mert tulajdonképpen közel ugyanazt nyújtják.
Marketing, SEO funkciók és integrációk
Mind az Unasnál, mind pedig a Shoprenternél elérhetőek az alap marketing integrációk:
Google Analytics 4,
Google Search Console,
Google Tag manager,
Facebook Ads,
Google Ads,
Tiktok,
Pinterest stb.
Ha pedig más külső rendszert szeretnénk működtetni az oldalon a script megadási lehetőséggel ezt is megtehetjük (pl Hotjar, Optimonk stb).
A különböző hűségprogram, kuponok és upsell lehetőségek is elérhetőek mind a két félnél.
A különbség itt leginkább a hírlevél küldésben és a pop up megoldásokban van.
Email marketing megoldások
Az Unasnak beépített hírlevélküldő rendszere van, alap funkciókkal, ami egy kisebb induló webshopnál még elég.
Ezt a Shoprenter egy Salesautopilot együttműködéssel oldja meg. A Salesautopilot viszont a laikusok számára nehezen kezelhető, az ügyfelek visszajelzése is az, hogy sok idő megtanulni és általában az lesz a vége, hogy valamilyen más külső, hírlevélküldő rendszert kezdenek el használni, mint például a Mailchimp vagy a Mailerlite.
Tehát vagy azért vált a felhasználó, mert a funkcionalitás már nem megfelelő, okosabb rendszert szeretne (Unas) vagy azért, mert túl bonyolult a rendszer és felhasználóbarátabbat szeretne (Shoprenter).
Pop up megoldások
Az Unasnál előny, hogy van saját Pop up megoldása, amire a Shoprenter az Optimonkot ajánlja, ami viszont díjköteles, ugyanakkor sokkal részletesebben beállítható és szegmentálható, mint az Unas beépített megoldása.
Vagy használhatod erre a Mailerlite pop up megoldását, ehhez viszont elő kell fizetned Shoprenternél a Mailerlite alkalmazásra. Természetesen a Mailerlite popupja is “butább” mint az Optimonk, de egy egyszerűbb hírlevél feliratkoztatásra ez is tökéletesen használható.
Keresőoptimalizálás/SEO
SEO tekintetében az Unas számlájára írják, hogy a motoron futó boltok alapvetően gyorsabban töltenek be mind asztali, mind mobil nézetben.
A Shoprenterben viszont sokkal átláthatóbbak és sokrétűbbek a SEO beállítások, illetve külön segítséget is nyújtanak a megfelelő beállításokhoz egy ingyenes emailes oktatás során.
Integrációk és API
Integrációk tekintetében nagyjából ugyanaz a helyzet. A Shoprenternél egyedi megoldás az alkalmazás bolt, ami kicsit a Shopify-ra hajaz. Viszont ez a megoldás ösztönzi a külsős fejlesztőket az egyedibb megoldások beépítésére, ami hosszú távon a Shoprenternek kedvez.
Az Unasnál és a Shoprenternél is van beépített API, tehát ha égető szükséged van arra, hogy valamilyen külső megoldást összekapcsolj a webshopoddal fejlesztő segítségével erre is van lehetőséged.
Összességében ennél a résznél én nem tudok igazságot tenni, ezt rád bíznám. ;)
Tárhely és biztonság
Az Unas plusz díjért cserébe vállal tárhelyszolgáltatást is. Így náluk vásárolhatod meg az egyedi domainedet, bővítheted a csomagod alap tárhelyét és lehet bármennyi egyedi email címed.
A Shoprenter ehhez külső szolgáltatókkal működik együtt. Illetve náluk eleve több a kezdő tárhely. A csomagok között felfelé váltva 5-15-35 GB, illetve Platinum csomagban korlátlan tárhelyet biztosítanak, az átirányított domainhez pedig SSL tanúsítványt biztosítanak.
A ma már alapvető biztonsági funkciók, mint a kétfaktoros hitelesítés vagy a biztonsági mentések mind a két áruháznál elérhetőek.
Unas vagy Shoprenter: Ez itt a nagy kérdés!
Igyekeztem az összehasonlításban a leggyakoribb kérdéseket megválaszolni, de ha a két webshop motor összes funkcióját összehasonlítanánk estig itt ülnél és olvasnál.
Amennyiben nem tudsz dönteni a két rendszert illetően, kérdéseid merültek fel a webáruház indítás kapcsán és szeretnéd kiszervezni ezt a feladatot, vedd fel velem a kapcsolatot és beszéljünk a konkrét elképzeléseidről, hogy ezekhez igazítva ajánlhassam a megfelelő webáruház rendszert.
Comments