top of page
Szerző képeDorina Miskolczi-Barna

Hogyan segítik a SEO stratégiádat a long tail kulcsszavak?

A long tail kulcsszavak olyan hosszabb, specifikusabb keresési kifejezések, amelyek általában kevesebb keresést vonzanak, mint a rövidebb, általánosabb (short tail) kulcsszavak.


Például egy általános kulcsszó lehet a "takarítás", míg egy long tail kulcsszó így nézhet ki: "vegyszermentes takarítási tippek kisgyermekes családoknak". Ezek a kifejezések specifikusabbak, így a keresőszándék is célzottabb, ami előnyös lehet a vállalkozásod számára.

Hogyan illeszd be a long tail kulcsszavakat a SEO stratégiádba?


A long tail kulcsszavak használata különösen hasznos azoknak a vállalkozásoknak, akik nem versenyezhetnek a nagyobb piaci szereplőkkel az általános kulcsszavakra. 


Mivel kisebb a verseny ezekre a kifejezésekre, könnyebb lesz az oldaladnak magasabb pozíciót elérni a keresési találatokban. 


Ezen kívül, mivel a keresési szándék itt gyakran konkrétabb, nagyobb az esély arra, hogy az oldalra látogatók valóban vásárlást, regisztrációt vagy más konverziót hajtsanak végre.


Persze fontos azt is figyelembe venni, hogy mi a keresési szándék a long tail kifejezés mögött. Például az előbb említett “vegyszermentes takarítási tippek kisgyermekes családoknak” kulcsszó esetében reálisabb cél, hogy feliratkozóvá konvertáld a blog cikk olvasóját, míg a “legjobb környezetbarát folttisztító” kulcsszóra rankelve már akár vásárlást is realizálhatsz.


Kinek éri meg a long tail kulcsszavakra összpontosítani?


A kisebb webáruházaknak és szolgáltatóknak különösen előnyös a long tail kulcsszavakra összpontosítani. Ha nincs nagy SEO költségkereted, a specifikusabb kereső kifejezésekkel könnyebben célozhatsz kisebb, de releváns közönséget. Ezáltal a célzott forgalom növekszik és nagyobb eséllyel alakulnak át ezek a látogatók vásárlókká.


Hogyan találj megfelelő long tail kulcsszavakat?


A long tail kulcsszavak kereséséhez használhatsz SEO eszközöket, mint például az ingyenes Google Search Console vagy a Ranktracker ingyenes verziója. De segítségedre lehetnek a fizetős szoftverek is, mint az Ahrefs, a Semrush vagy az Ubersuggest is. 


Ezek az eszközök megmutatják, hogy a felhasználók milyen specifikus kereső kifejezéseket használnak, amelyek kapcsolódnak az üzletedhez. 



Google autosuggest használata long tail kulcsszavak kereséséhez


Ezen kívül a Google által javasolt kifejezéseket is felhasználhatod, amikor egy adott kulcsszóra keresel. Ez a Google autosuggest funkciója.


Hogyan illeszd be a long tail kulcsszavakat a vásárlási tölcsérbe?


A vásárlási tölcsér minden szakaszába érdemes long tail kulcsszavakat integrálni. Például a "hogyan tisztítsuk meg vegyszermentesen a fürdőszobát" típusú keresés inkább a vásárlási tölcsér elején található, amikor az emberek még csak információt keresnek. 


A későbbi szakaszokban viszont olyan keresések lesznek relevánsak, mint a "legjobb vegyszermentes tisztítószerek vásárlása", ami közelebb van a vásárlási döntéshez.


A kulcsszókutatás során gyűjtsd ki az összes releváns összetett kifejezést, majd ezeket rendezd csoportokba a keresési szándék alapján (információs, tranzakciós, lokációs kulcsszavak). Az információs kifejezésekkel inkább a vásárlási tölcsér tetején lévő érdeklődőket tudod majd megcélozni, itt a cél lehet például a hírlevél feliratkoztatás. 


A tranzakciós kifejezésekkel pedig a tölcsér alján lévő embereket tudod megcélozni, akik már tisztában vannak a megoldandó problémával és ehhez akarnak vásárolni egy megfelelő terméket. Ha a folyamatról szeretnél egy kicsit bővebben is olvasni, olvasd el az erről szóló korábbi blog cikkemet is.


Lesznek olyan kifejezések, amelyekre a keresési szándék alapján blog cikket kell majd írnod és lesznek olyanok is, amelyeknél inkább egy termékoldalt lesz érdemes optimalizálni az adott kifejezésre.


Milyen erős leadek/vásárlók szerezhetőek egy long tail kulcsszóra épített cikkből?


A long tail kulcsszavakra épített cikkek jellemzően jobban konvertálnak, mivel a látogatók pontosabb keresési szándékkal érkeznek, így relevánsabb tartalmat kapnak. Ezért ezek az emberek nagyobb valószínűséggel fognak konvertálni – akár vásárlásra, akár feliratkozásra, mivel a keresésük pontos válaszokat kapott.


A long tail kulcsszavak tehát nem csak a forgalom növelésében játszanak szerepet, hanem abban is, hogy jobb minőségű, konvertáló közönséget vonzzanak.


Hogyan illeszd be a leválogatott long tail kifejezéseket a szövegeidbe?


Használd a kiválasztott összetett kifejezéseket a blog cikk címében, lehetőség szerint az első 60 karakterben. Sok esetben a találati oldalra is ezt a címet húzza be a Google, ezért az átkattintási számokon is javíthat, ha a keresést végző személynek megakad a szeme pontosan azon a kifejezésen, amit ő is beírt a keresősávba.


Például: Hogyan válasszunk környezetbarát tisztítószereket: A legjobb tippek és termékek 2024-re


Ezt az elvet kövesd az alcímekben is, mivel ezek az elemek segítenek jobban strukturálni a tartalmat. Fontos az olvasási élmény figyelembevétele is. Ha a szöveget átolvasva erőltetettnek érzed a kulcsszavak ismételgetését inkább használj valamilyen szinonimát, hogy elkerüld a kulcsszóhalmozás hibáját.


Ezen kívül fogalmazd bele a bevezető szövegbe is a kiválasztott kifejezést. A szövegtörzsben nyugodtan használhatsz szinonimákat is, ahol a cikk átolvasása közben indokoltnak tartod a kifejezés helyettesítését.


Ne feledkezz meg az egyedi meta title és meta description megadásáról sem. Ezek a webáruházadban csak a forráskódban jelennek meg, viszont a találati listán ezek az adatok is megjelennek, ha megfelelően adod meg ezeket is. Emlékeztetőül a meta title minimum 40 maximum 70 karakter legyen, a meta description pedig minimum 120 maximum 160 karakter terjedelmű lehet.


Sokan megfeledkeznek róla, de a szövegekben elhelyezett képeket is érdemes optimalizálni. Akár a képek nevében is szerepeltethetőek a legfontosabb kulcsszavak és a képek úgynevezett alt tagjait is érdemes úgy megfogalmazni, hogy a kiválasztott long tail kulcsszó szerepeljen a leírásban. Ez az alt tag segít a keresőrobotoknak könnyebben értelmezni, hogy mi szerepel a hivatkozott képen.


A belső linkek szerepéről már olvashattál nálam az árva oldalakról szóló cikkemben is. A relevancia és az oldalad hierarchikus felépítése szempontjából fontos, hogy a cikkekben hivatkozz más kapcsolódó tartalmakra is. Ez lehet akár egy másik blogcikk is vagy kategória, termékoldal is. Használd a blog cikkeidet arra, hogy a long tail kifejezések horgonyszövegként alkalmazásával még inkább relevánssá tedd a webáruházadat a kiválasztott kifejezésekre.


Bízom benne, hogy hasznos segítség volt számodra ez a kis gyorstalpaló a long tail kulcsszavak használatáról. Amennyiben úgy érzed, hogy segítségre van szükséged a kulcsszókutatásban vagy a SEO orientált tartalmi tervezésben, ismerd meg részletesebben a webáruház SEO audit szolgáltatásaimat és vedd fel velem a kapcsolatot.


Comments


bottom of page