top of page

Képek keresőoptimalizálása: így fognak organikus forgalmat hozni a képeid

Ha van webshopod vagy blogod, biztosan feltöltöttél már képeket termékekről, illusztrációként, a megfelelő hangulat megteremtésére. A jó kép szinte eladja a terméket ez nem újdonság. 


Ami viszont kevésbé köztudott: a képek nemcsak a vásárlót, hanem a Google-t is érdeklik. És ha ügyesen használod őket, nem csak vizuális pluszt adsz az oldaladnak, hanem extra forgalmat is hozhatsz vele. A képek keresőoptimalizálása ezért kifejezetten fontos és érdemes a lenti pár dolgon mindig végigfutnod, amikor új tartalmat osztasz meg a weboldaladon vagy webáruházadban.


Ebben a cikkben elmagyarázom, hogyan optimalizáld a képeidet úgy, hogy azok a Google képkeresőben is jól szerepeljenek, gyorsan betöltsenek és ne húzzák le a weboldalad teljesítményét.


Miért fontos a képek keresőoptimalizálása?


A Google nem „látja”, mi van egy képen ő szöveges információk alapján próbálja megérteni, mit ábrázol a kép. Ha nem adsz neki információt, nem tudja hova tenni és esélyt sem kapsz arra, hogy a kép szerepeljen a találati listákban.


képek keresőoptimalizálása
Csupán pár rutin beállítással elérheted, hogy a képeid jobban teljesítsenek a képkeresőkben.

Egy jól optimalizált kép:


  • gyorsabban betölt, ez javítja a felhasználói élményt és a Core Web Vitals pontszámokat,

  • megjelenhet a Google Képkeresőben és átkattintásokat hozhat,

  • segít a konverzióban, ha érthető, jó minőségű és jól leírt,

  • hozzájárul a tartalom témájának pontosabb értelmezéséhez a keresőrobotok számára.


Mire figyelj, ha képet töltesz fel a weboldaladra?


1. Adj érthető fájlnevet a képnek


Ha a képed neve IMG_4236.jpg vagy Screenshot-final(4).png, akkor azzal sem a Google, sem a látogatód nem tud mit kezdeni.


DSC09428.jpg

bio-kecsketej-szappan.jpg


Ez az első jelzés a kereső felé: „ez egy kecsketej szappan képe, amit a bio szappan kategóriában árulunk”.


2. Használj alt attribútumot (alt tag)


Ez az a leírás, amit a keresőrobotok olvasnak, ha „megnézik” a képet. Ezen kívül a látássérült felhasználók képernyőolvasója is ezt használja és akkor is ez jelenik meg, ha a kép valamiért nem töltődik be.


❌ alt=""

✅ alt="Levendulás bio kecsketej szappan kézműves csomagolásban"


Tipp: kerüld a kulcsszóhalmozást. Inkább egy természetes, informatív leírást adj meg adatként.


3. Tömörítsd a képeket feltöltés előtt


Ha egy képed 2-4 MB, az brutálisan lelassítja az oldalad. A cél: minél kisebb méret, minél jobb minőség mellett.


Használj képtömörítő eszközöket, pl.:



4. Válassz megfelelő formátumot


  • Webshop termékekhez, fotókhoz: .jpg

  • Illusztrációkhoz, logókhoz: .png vagy .svg

  • Modern weboldalakhoz: .webp kisebb méret, jó minőség, de nem minden platform támogatja teljesen.


5. Tedd reszponzívvá a képeket


Az oldaladon használt képek legyenek mobilra is optimalizáltak. Ne tölts be minden eszközre ugyanakkora képet.


Erről bővebben ebben a cikkben is írtam: 5 SEO beállítás, amit ne hagyj ki a boltodból


6. Legyen releváns a kép és a szöveg kapcsolata


Ha a képed bio szappant ábrázol, akkor a körülötte lévő szövegben is jelenjen meg a „bio szappan” vagy „kézműves szappan” kulcsszó. Ez megerősíti a keresőnek, hogy a tartalom tényleg erről szól és a kép is ezt ábrázolja.


7. Használj képaláírást, ha illik a tartalomhoz


A képaláírás (caption) nem kötelező, de segít kontextust teremteni, és a látogatók is hajlamosabbak elolvasni, mint egy nagy szövegtömböt.

Ez különösen hasznos blogcikkekben, oktató anyagoknál vagy termékleírásoknál.


Plusz tipp: optimalizáld a képgalériáidat is


Sokan a galériát egy „szép pluszként” kezelik, de ha nincs rendesen elnevezve és alt tagelve minden egyes kép, akkor a Google számára csak vizuális töltelék marad.

Ne feledd: minden egyes kép lehet egy új belépési pont a Google-ből kár lenne kihagyni.


Zárásként: kicsi figyelem, nagy eredmény


A képek optimalizálása nem látványos munka, de hosszú távon jelentős előnyt adhat. Gyorsabb oldal, jobb Google értelmezés, jobb felhasználói élmény: mind számít, ha szeretnél jobb helyezéseket és több konverziót.


És ami a legjobb, hogy nem kell fejlesztőnek lenned hozzá. Már az is rengeteget számít, ha átnevezed a képfájlokat és megadsz értelmes alt leírásokat.


Szeretnél még több SEO tippet olvasni? Töltsd le az ingyenes webshop SEO ebookomat és vesd bele magad a segítségemmel a webáruházad keresőoptimalizálásába!


Comments


bottom of page